خانهاخبار
مدیاتک در ماه آینده از چیپست دیمنسیتی 9200 رونمایی می‌کند

مدیاتک در ماه آینده از چیپست دیمنسیتی 9200 رونمایی می‌کند

به گفته یکی از افشاگران، مدیاتک در ماه آینده از چیپست جدید خود با نام دیمنسیتی 9200 رونمایی خواهد کرد.
۱۴۰۱/۷/۲۶

در سال گذشته، مدیاتک نخستین چیپست ساخته شده با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC را معرفی کرد و در بین نخستین شرکت‌هایی بود که از هسته‌های پرقدرت آرم کورتکس X2 در چیپست خود استفاده می‌کرد. اکنون نیز که چیزی تا آغاز ماه نوامبر باقی نمانده است؛ به نظر می‌رسد که باید منتظر چیپست پرچمدار جدید مدیاتک باشیم.

به گفته یک افشاگر قابل اطمینان، مدیاتک بنا دارد تا چیپست دیمنسیتی 9200 را در ماه نوامبر معرفی کند. این چیپست، دارای هسته جدید آرم کورتکس X3 بوده که نسبت به نسل گذشته، عملکردی حدودا ۲۵ درصد بهتر دارد. در دیمنسیتی 9200، احتمالا شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی جدید ایمورتَلیس G715 نیز خواهیم بود.

image

 

این چیپست، بار دیگر بر مبنای فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده و همچنان از هسته‌های کورتکس A710 و A510 مشابه نسل پیشین استفاده خواهد کرد. دیمنسیتی 9200، بسیار زودتر از چیپست پرچمدار نسل پیشین مدیاتک در گوشی‌ها استفاده شده و به ادعای افشاگران، اوپو و ویوو محصولاتی به همراه این چیپست را در ماه دسامبر روانه بازار خواهند کرد.

درباره چیپست‌های مدیاتک و پرچمدار جدید این شرکت یا همان دیمنسیتی 9200 چه می‌اندیشید؟ آیا این چیپست، توان رقابت با کوالکام اسنپدراگون 8 نسل دوم را خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)