خانهاخبار
کوالکام به طور رسمی چیپست اسنپدراگون +XR2 نسل یک را معرفی کرد

کوالکام به طور رسمی چیپست اسنپدراگون +XR2 نسل یک را معرفی کرد

چیپست جدید +XR2 نسل اول کوالکام که در هدست تازه معرفی شده کوئست پرو متا مورد استفاده قرار گرفته، امروز رسما توسط کوالکام رونمایی شده است.
۱۴۰۱/۷/۲۱

هدست کوئست پرو VR/MR شرکت متا به تازگی رسمی شده است و از چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون +XR2 نسل یک قدرت می‌گیرد. در زمان معرفی این هدست، اطلاعات خاصی از این چیپست ارائه نشد، اما خوشبختانه خود کوالکام اکنون جزئیات بیشتری از این تراشه را منتشر کرده است.

image

 

اسنپدراگون +XR2 نسل یک، به همراه یک پردازشگر تصویر جدید عرضه می‌شود که کمتر از ۱۰ میلی ثانیه تاخیر دارد و قفل عبور ویدیوهای تمام رنگی را برای واقعیت ترکیبی (MR) باز می‌کند. این واحد پردازش تصویر همچنین از ویدیوهای ۳۶۰ درجه 8K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، فن‌آوری‌های ادراک همزمان از جمله ردیابی سر، دست و کنترلر، بازسازی سه بعدی، نقشه برداری خودکار اتاق و تراکم پیکسل بالا پشتیبانی می‌کند. این تراشه ۳۰ درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته و ۵۰ درصد قدرت پایدار بالاتر نسبت به نسل قبلی دارد.

جالب اینجاست که کنترلرهای کوئست تاچ پرو شرکت متا، از پلتفرم اسنپدراگون 662 پشتیبانی می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد تا از طریق چندین دوربین موقعیتی تعبیه شده، شرایط را ردیابی کنند و تاخیری بسیار کم را برای هدست به ارمغان می‌آورد.

کوالکام می‌گوید چندین شرکت تامین کننده قطعات، متعهد شده‌اند تا پایان سال دستگاه‌های مجهز به چیپست +XR2 را عرضه کنند. تاکنون برآورد شده که تراشه‌های اسنپدراگون XR، قدرت بیش از ۶۰ دستگاه XR (واقعیت پیشرفته) در سراسر جهان را تامین می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)