خانهاخبار
مقایسه ابعاد اپل واچ الترا با محصولات دیگر

مقایسه ابعاد اپل واچ الترا با محصولات دیگر

در این مطلب، نگاهی به ابعاد ساعت هوشمند جدید و مقاوم شرکت اپل انداخته و آن را با سایر محصولات مقایسه می‌کنیم.
۱۴۰۱/۷/۲۰

اپل واچ الترا را می‌توان بزرگ ترین ساعت هوشمند اپل به حساب آورد که مسلما برای تمامی افراد مناسب نیست و متأسفانه اپل طبق روال سابق، این محصول را در دو سایر مختلف عرضه نکرده است. افزایش سایز نه تنها روی نمایشگر، بله روی ضخامت بدنه نیز تأثیر گذاشته و در حالت کلی با یک ساعت هوشمند با سایز بزرگ‌تر از هر نظر روبرو هستیم.

در کنار این محصول، اپل واچ سری ۸ نیز توسط اپل معرفی شد. اما اپل واچ الترا در مقایسه با این ساعت هوشمند و سایر رقبا چگونه خواهد بود؟ در این مطلب قصد داریم تا این محصول را با اپل واچ سری ۸ و گلکسی واچ ۵ پرو مقایسه کنیم و ببینیم ابعاد آن‌ها در مقایسه با یکدیگر چگونه است.

طول و عرض Apple Watch Ultra به ترتیب ۴۹ و ۴۴ میلیمتر بوده و با وزن ۶۱ گرمی، لقب بزرگ ترین و سنگین ترین ساعت هوشمند اپل را به خود اختصاص داده است. اما در مقایسه با اپل واچ سری ۸، ابعاد آن آنچنان که باید و شاید بزرگ نیست، ولی تفاوت وزن آن‌ها روی مچ کاملا حس می‌شود.

زمانی که گلکسی واچ ۵ پرو را وارد این مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌ها خود را به سرعت نشان می‌دهند. سامسونگ برای این محصول از نمایشگر دایره‌ای شکل با ابعاد ۴۵.۴ × ۴۵.۴ میلیمتر استفاده کرده و وزن این ساعت هوشمند نیز ۴۶.۵ گرم اعلام شده است.

image

تصویری از اپل واچ الترا در کنار سری ۸ و گلکسی واچ ۵ پرو

از نظر ضخامت، محصول سامسونگ بسیار قوی ظاهر شده و نه تنها اپل واچ سری ۸ را کنار زده، بلکه از این نظر توانسته گوی سبقت را از اپل واچ الترا نیز برباید. ضخامت ۱۵.۵ میلیمتری این ساعت هوشمند در مقابل ضخامت ۱۴.۴ و ۱۰.۷ میلیمتری نسخه الترا و سری هشتم اپل واچ، به نظر بسیار زیاد می‌آید و ممکن است با سلیقه بسیاری از کاربران جور در نیاید. البته مشخص نیست که چرا سامسونگ در رویداد معرفی این محصول، ضخامت آن را تنها ۱۰.۵ میلیمتر اعلام کرد!

image

تصویری از اپل واچ الترا در کنار سری ۸ و گلکسی واچ ۵ پرو

در تصویر زیر، می‌توانید این سه محصول را از نمای بالا در کنار یکدیگر مشاهده کرده و به این ترتیب تفاوت‌های آن‌ها از نظر ابعاد را متوجه شوید. از نظر حفره‌های قرار گرفته روی بدنه برای قرارگیری بند، تفاوتی با سایز ۴۵ میلیمتری وجود نداشته و به این ترتیب اگر پیش از این از محصولی با سایز ۴۵ میلیمتری استفاده می‌کردید، می‌توانید بندهای آن را برای اپل واچ الترا نزد خود نگه دارید.

image

تصویری از اپل واچ الترا در کنار سری ۸ و گلکسی واچ ۵ پرو

اما هنگام بسته شدن Apple Watch Ultra روی مچ دست، این محصول چه ظاهری پیدا خواهد کرد؟ به عنوان شخصی که مدتی است از این محصول استفاده می‌کنم، باید بگویم که آنچنان که تصورش را می‌کنید، ابعاد و سایز آن بزرگ نبوده و ضخامت آن هم آنچنان که به نظر می‌رسد، زیاد نیست.

image

نمایی نزدیک از Apple Watch Ultra روی مچ دست

با تمام این تفاسیر با وجود این که اپل واچ الترا محصولی است که برای جنسیت خاصی طراحی نشده است، اما به نظر می‌رسد که این ساعت هوشمند به دلی جثه بزرگ‌تر، بیشتر برای مردان طراحی و ساخته شده و بانوان محترم هنگام استفاده از این محصول، احتمالا آن را بیش از اندازه بزرگ خواهند یافت.

image

نمایی نزدیک از Apple Watch Ultra روی مچ دست

به عنوان سخن پایانی، باید به این موضوع اشاره کنیم که با وجود لقب بزرگ ترین ساعت هوشمند که به Apple Watch Ultra داده شده است، اما آنچنان که تصورش را بکنید افزایش سایز و ابعاد را در این محصول شاهد نیستیم و در صورتی که قصد خرید این ساعت هوشمند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از ماکت این محصول استفاده کرده و آن را روی مچ دست خود قرار دهید یا اگر شخصی اطراف‌تان از اپل واچ الترا استفاده می‌کند، از او بخواهید تا آن را در اختیارتان قرار دهد و به این ترتیب مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. اگر همچنان نسبت به خرید آن تمایل داشتید، می‌توانید پس از گذراندن این مراحل نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

image

نمایی نزدیک از Apple Watch Ultra در کنار سری ۸ اپل واچ

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)