خانهاخبار
مدیایک از تراشه دایمنسیتی 1080 با بهبودهای جزئی در پردازنده مرکزی پرده‌بردای کرد

مدیایک از تراشه دایمنسیتی 1080 با بهبودهای جزئی در پردازنده مرکزی پرده‌بردای کرد

اولین گوشی‌های مجهز به سخت‌افزار جدید مدیاتک در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.
۱۴۰۱/۷/۱۹

مدیاتک امروز از تراشه میان‌رده جدید خود موسوم به دایمنسیتی 1080 رونمایی کرد که با عملکرد بهبودیافته، مصرف انرژی بهینه‌تر و قابلیت‌های پیشرفته دوربین در مقایسه با نسل قبلی یعنی تراشه دایمنسیتی 920 همراه خواهد بود.

بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین قابلیت تراشه دایمنسیتی 1080 مربوط به پشتیبانی آن از سنسورهای 200 مگاپیکسلی با پردازنده سیگنال تصاویر Imagiq است در حالی که تراشه دایمنسیتی 920 تنها با سنسورهای تا 108 مگاپیکسلی سازگار است. فیلمبرداری HDR نیز به طور سخت‌افزاری بهینه شده است و تا روزلوشن 4K قادر است به تصویربرداری بپردازد.

image

از نظر عملکرد، تراشه دایمنسیتی 1080 از دو هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز بهره می‌برد که در مقایسه با هسته‌های 2.5 گیگاهرتزی دایمنسیتی 920 پیشرفت داشته است. وظایف پردازش‌های گرافیکی نیز برعهده پردازنده گرافیکی Mali-G68 خواهد بود. تراشه جدید مدیاتک همچنین بر پایه فرایند 6 نانومتری توسعه داده شده است. البته باید اشاره کرد که نمی‌توان انتظار بهبود عملکرد چشمگیری را در تراشه دایمنسیتی 1080 نسبت به نسل قبلی خود داشت.

شایان ذکر است که هیچ قابلیت مخصوص بازی برای تراشه دایمنسیتی 1080 ذکر نشده است و همچنان این تراشه به مانند دایمنسیتی 920 از ویژگی HyperEngine 3.0 پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی این تراشه می‌توان به شبکه 5G پایین‌تر از 6 گیگاهرتز، پشتیبانی از وای‌فای 6 و واحد پردازشی هوش مصنوعی مشابه دایمنسیتی 920 اشاره کرد. مدیاتک اعلام کرده است که اولین گوشی‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی 1080 در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی از راه خواهند رسید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)