خانهاخبار
تولید آیفون ۱۴ بیست درصد بیشتر از آیفون ۱۳ هزینه برده است

تولید آیفون ۱۴ بیست درصد بیشتر از آیفون ۱۳ هزینه برده است

امروز خبرگزاری Nikkei قیمت ساخت برخی مدل‌های آیفون ۱۴ را افشا کرده و گزارش داده که هزینه تولید سری آیفون ۱۴ به میزان قابل توجهی بیشتر از آیفون‌های سال‌های قبل است.
۱۴۰۱/۷/۱۶

خبرگزاری Nikkei Asia امروز فاش کرده که قیمت قطعات جدیدترین آیفون‌های اپل ۲۰ درصد افزایش داشته است و امسال به بالاترین حد خود رسیده است. هزینه تولید آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۰۱ دلار است که نسبت به قیمت ۴۶۱ دلاری نسخه قبلی خود، افزایش بسیار زیادی داشته است و دلیل اصلی آن هم تراشه جدید A16 Bionic است که به تنهایی ۱۱۰ دلار قیمت دارد.

image

 

این خبرگزاری گزارش داده که قیمت مدل پرو مکس از زمان معرفی این مدل در سال ۲۰۱۸، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار متغیر بوده است. این وب سایت خبری این فرض منطقی را مطرح کرده که اگر اپل در هزینه‌های تولید خود بدین شکل تغییر دیده، اما قیمت گوشی‌های خود را در آمریکا تغییر نداده است، پس بدون شک از نظر سود نسبت به دوره‌های قبل در سال‌های گذشته متضرر شده است و خود این شرکت هم با علم به این قضیه این کار را کرده است.

قیمت تراشه A16 Bionic حدود ۲٫۴ برابر بیشتر از مدل قبلی یعنی A15 است که در دو مدل غیر پرو آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس نیز استفاده شده است. یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشی‌های امسال، سنسورهای CMOS جدید سونی است که اندازه آنها ۳۰ درصد بزرگتر است، اما ۵۰ درصد گرانتر از مدل قبلی و به قیمت ۱۵ دلار است. اپل همچنین صفحه نمایش‌های خود را از شرکت سامسونگ دیسپلی تهیه می‌کند، معامله‌ای که چندین سال است ادامه دارد.

image

 

قطعات دستگاه‌های آيفون ۱۴ از شرکت‌های مستقر در آمریکا، تقریبا یک سوم هزینه کل را به خود اختصاص می‌دهند و در مقایسه با سال ۲۰۲۱، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته‌اند. کره جنوبی دومین تامین کننده بزرگ قطعات برای تلفن‌ها است و این موضوع به طور عمده به دلیل این است که اپل دائما در حال توسعه محصولات خود است.

با تلاش کوپرتینویی‌ها برای محدود کردن وابستگی به بازار آسیا، امسال سهم چین حتی از قبل هم بیشتر کاهش یافته است؛ گزارش‌های موجود نشان می‌دهند که نه تنها قطعات، بلکه روند مونتاژ نیز در حال انتقال به خارج از کشور چین است و به طور پیوسته خبرهای مربوط به این موضوع را می‌بینیم که اپل در تلاش است که به مرور، قسمت اعظمی از تولیدات خود را به خارج از چین منتقل کند تا دیگر از مسائلی مانند کشمکش سیاسی میان آمریکا و چین، یا قرنطینه‌های طولانی مدت به دلیل شیوع کرونا آسیب نبیند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)