خانهاخبار
پیکسل واچ، اولین ساعت هوشمند گوگل، رسما معرفی شد

پیکسل واچ، اولین ساعت هوشمند گوگل، رسما معرفی شد

ساعت هوشمند از نمایشگر 1.2 اینچی و عمر باتری یک روزه بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۷/۱۵

پس از گذشت یک سال از زمانی که اولین شایعات درباره ساعت هوشمند گوگل موسوم به پیکسل واچ منتشر شد، سرانجام اولین ساعت هوشمند گوگل رسما معرفی شد. در این راستا، ساعت پیکسل واچ در دو نسخه LTE و وای‌فای عرضه خواهد شد. البته باید اشاره کرد این ساعت تنها در اندازه 41 میلی‌متری روانه بازار می‌شود ولی برای راحتی کاربران دو بند با اندازه کوچک و بزرگ در جعبه آن قرار داده شده است تا پوشیدن آن برای دست‌های مختلف آسان‌تر شود.

طبق اعلام رسمی، پیکسل واچ از نمایشگر 1.2 اینچی با روشنایی حداکثری 1000 نیتی بهره می‌برد تا استفاده از آن در بیرون از خانه نیز آسان باشد. به علاوه، قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز برای کاربران تدارک دیده شده است. بدنه و نمایشگر پیکسل واچ نیز به لطف فولاد ضدزنگ و محافظ صفحه گوریلا گلس 5 مقاومت بسیار خوبی خواهند داشت. تنها کلید فیزیکی این ساعت نیز در سمت راست بدنه جای گرفته است.

image

در بخش زیرین پیکسل واچ نیز سنسور پایشگر ضربان قلب به همراه سنسور ECG (تست نوار قلب) قرار دارد تا کاربر اطلاعات دقیق‌تری از شرایط قلبی خود داشته باشد. به دلیل همکاری گسترده گوگل با تیم فیت‌بیت، پیکسل واچ از الگوریتم‌های بسیار دقیقی برای کنترل سلامت کلی کاربران بهره می‌برد. به عنوان مثال، این ساعت هوشمند می‌تواند به کاربران اعلام کند چه زمانی در حین ورزش به ریکاوری و استراحت بپردازند. پیکسل واچ همچنین تا فشار 5 اتمسفری آب (عمق50 متری) نیز مقاوم است.

image

همانطور که قبلا نیز شایعات اذعان کرده بودند، سخت‌افزار پیکسل واچ تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9110 است که با 2 گیگابایت حافظه رم به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. باتری پیکسل واچ نیز طبق ادعای گوگل تا یک روز کاربر را همراهی خواهد کرد. در بخش اتصالات، ساعت پیکسل واچ در نسخه LTE نیز عرضه خواهد شد تا کاربر بدون نیاز به گوشی با این ساعت کار کند. در غیر اینصورت، پیکسل واچ از وای‌فای 2.4 گیگاهرتزی، بلوتوث نسخه 5.0 و NFC بهره می‌برد.

در نهایت باید اشاره کرد که ساعت پیکسل واچ در نسخه وای‌فای با قیمت 350 دلاری عرضه خواهد شد در حالی که نسخه LTE با قیمت 400 دلاری به فروش خواهد رسید. همچنین با خرید یک ساعت پیکسل واچ، کاربران از شش ماه اشتراک فیت‌بیت پرمیوم و سه ماه اشتراک یوتوب پرمیوم بهره‌مند خواهند شد. برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر، بندهای مختلفی مانند فلزی، پارچه‌ای و چرمی برای پیکسل واچ در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در جعبه پیکسل واچ نیز به صورت پیش‌فرض یک بند سیلیکونی اکتیو قرار دارد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)