خانهاخبار
پنج محصولی که در حال حاضر باید از خرید آن اجتناب کنید

پنج محصولی که در حال حاضر باید از خرید آن اجتناب کنید

درست است که پیش‌بینی شده اپل رویدادی در مهرماه برگزار نکند، اما تقریبا می‌توان گفت که معرفی آیپدها و مک‌های جدید این شرکت تا قبل پایان ۲۰۲۲ قطعی است، بنابراین اگر قصد خرید اینگونه محصولات را دارید نگاهی به این مطلب بیاندازید تا ببینید که برای خرید کدام‌یک از محصولات اپل فعلا باید دست نگه دارید.
۱۴۰۱/۷/۱۴

شایعات حاکی از آن است که اپل هنوز چندین دستگاه جدید دارد که تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۲ قرار است آنها را عرضه کند، از جمله این موارد طیف وسیعی از مک‌ها و آیپدها هستند. به نظر نمی‌رسد که در ماه اکتبر (مهرماه) شاهد برگزاری رویدادی باشیم، اما به زودی این محصولات از طریق بیانیه مطبوعاتی در وب سایت رسمی اپل معرفی می‌شوند. اگر قصد خرید مک یا آیپد را دارید، حتما فهرست ما را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی برای خرید مناسب است و از خرید چه محصولاتی فعلا باید چشم‌پوشی کنید.

آیپد پرو

آیپد پرو آخرین بار در آوریل ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) بروزرسانی شد و ما منتظر نسخه جدید آن تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ هستیم. تا جایی که می‌دانیم قرار نیست تغییر بزرگی در طراحی این محصول ایجاد شود، اما برخی ویژگی‌ها وجود دارد که ارزش دارد تا از خرید نسخه فعلی این محصول فعلا صرفنظر کنید.

image

 

هردو مدل ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو بروزرسانی خواهند شد، اما شایعات حاکی از آن است که تنها مدل ۱۲٫۹ اینچی دارای نمایشگر mini-LED خواهد بود؛ با وجود برخی اطلاعات که نشان می‌داد اپل می‌تواند این فن‌آوری را به هردو مدل بیاورد، اما ظاهرا اپل تصمیم گرفته که فعلا این ویژگی را در آیپد پرو بزرگتر در دسترس قرار دهد.

انتظار می‌رود که آیپد پروهای به روز شده اپل از تراشه M2 استفاده کنند که برای اولین بار در مک بوک ایر جدید در ماه ژوئن (خرداد) معرفی شد و سرعت و عملکرد این دستگاه محبوب را بهبود بخشید. همچنین شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از شارژ بی‌سیم وجود دارد، بدین صورت که اپل لوگوی سیب پشت آیپد پرو را از جنس شیشه با ابعاد بزرگتر تعبیه کرده تا امکان شارژ مگ سیف را فراهم کند.

شارژ بی‌سیم معکوس نیز با مدل‌های جدید آیپد پرو که قادر به شارژ آيفون، ایرپادز و سایر دستگاه‌ها هستند، احتمالا در این دستگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

آیپد اقتصادی

اپل مدت‌هاست که یک آیپد پایه ارزان قیمت را در سبد محصولات خود دارد، و این محصول با قیمت حدود ۳۰۰ دلار در دسترس است، اما امسال آیپد ارزان قیمت اپل به نظر می‌رسد برخی ویژگی‌ها را داشته باشد که پیش‌تر فقط مختص آیپدهای سطح بالاتر بود.

اپل قصد دارد طراحی قدیمی و خسته کننده‌ای را که سال‌ها است در آیپد ارزان قیمت خود استفاده می‌کرد کنار گذارد و این محصول را با نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی و ظاهری مدرن‌تر به همراه لبه‌های تخت و گوشه‌های گرد را معرفی کند. پیش‌تر شاهد استفاده از این طرح برای آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد پرو بوده‌ایم که حالا قرار است این نوع طراحی به ارزان قیمت‌ترین آیپد اپل هم راه پیدا کند.

image

 

طراحی لبه‌های تخت معمولا یک رابط بدون حاشیه را همراهی می‌کند، اما شایعات در حال حاضر نشان می‌دهد که آیپد اقتصادی اپل همچنان به حاشیه‌های بالا و پایین همراه با دکمه هوم که تاچ آیدی در آن قرار داده شده ادامه خواهد داد، اما این موضوع فعلا قابل تایید نیست و نمی‌شود به طور قطع در مورد آن صحبت کرد. اپل می‌تواند همان طراحی دکمه پاور را که تاچ آیدی در آن تعبیه شده، به سبک آیپد ایر و آیپد مینی برای این محصول هم استفاده کند.

image

 

به استثنای آیپد ارزان قیمت، در حال حاضر تمامی آیپدها از پورت USB-C استفاده می‌کنند و اپل قصد دارد امسال در آیپد ارزان قیمت نسل دهم هم پورت لایتنینگ را با USB-C جایگزین کند تا دیگر هیچ مدلی از آیپد شامل پورت لایتنینگ نشود.

همچنین می‌توانیم شاهد بهبودهایی در دوربین این دستگاه نیز باشیم، بر طبق سنت هرسال استفاده اپل از چیپست جدیدتر ( احتمالا A14) هم کاملا محتمل است، اما چیزی که ممکن است این نوع آیپد در نسل دهم خود از دست بدهد، جک هدفون است که حتما برای طرفداران آن خبر خوبی نخواهد بود. باید گفت که حذف جک هدفون، آیپد اقتصادی اپل را از این نظر با بقیه مدل‌های آیپد کاملا هماهنگ می‌کند!

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

مک بوک‌های M1 Pro و M1 Max در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) عرضه شدند و ممکن است شاهد عرضه مدل‌های جدید M2 Pro  و M2 Max تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ باشیم. گفته می‌شود که مدل‌های جدید مک بوک پرو برای عرضه در پاییز امسال برنامه‌ریزی شده‌اند، اما به دلیل محدودیت‌های عرضه که اپل با آن مواجه است این احتمال وجود دارد که زمان‌بندی آن به تعویق بیافتد.

image

 

مک مینی

از سال ۲۰۲۱ که مک مینی با تراشه M1 اضافه شد، مک مینی بروزرسانی نشده است، اما اپل هنوز قصد ندارد این مدل دسکتاپ را متوقف کند. طبق گزارش‌ها بروزرسانی این محصول در حال انجام است و دستگاه‌های مک مینی به روز شده می‌توانند شامل تراشه‌های M2 و M2 Pro باشند.

در مورد طراحی انتظار خاصی وجود ندارد که تفاوتی را ببینیم و تراشه‌های رده بالا از سری M2 هم به احتمال زیاد برای مک استودیو در نظر گرفته می‌شوند که مانند ترکیبی از مک پرو و مک مینی هستند.

اپل تی وی

اپل آخرین بار اپل تی وی را در آوریل سال ۲۰۲۱ بروزرسانی کرد و ممکن است زمان عرضه مدل جدید این محصول فرا رسیده باشد. شایعات می‌گویند که مدل جدیدی با تراشه A14 و رم ۴ گیگابایتی در حال توسعه است و احتمال دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ آماده عرضه شود.

image

 

مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل، چندین بار در سال جاری گفته است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت اپل تی وی در زمان بروزرسانی آن است، اما اینکه این موضوع واقعا تحقق می‌یابد یا خیر هنوز مشخص نیست.

گزینه اضافی: مک پرو

 از آنجایی که مک پرو از سال ۲۰۱۹ تاکنون بروزرسانی نشده است و هنوز از تراشه‌های اختصاصی اپل در این محصول خبری نیست، بدیهی است که اکنون زمان خوبی برای خرید آن نیست؛ در حالی که برخی شایعات اولیه سال ۲۰۲۲ را شنیدیم مبنی بر اینکه مک پرو می‌تواند قبل از پایان سال به روز شود، ولی اکنون به نظر می‌رسد که مک پرو جدید تا ۲۰۲۳ عرضه نشود.

image

 

در حالی که ممکن است چندین ماه تا زمانی که مک پرو بروزرسانی شود طول بکشد، اما باز هم در حال حاضر خرید آن توصیه نمی‌شود. مطمئنا باید منتظر باشید تا اپل تراشه‌های اختصاصی فوق سریع خود را به این دستگاه حرفه‌ای خود بیاورد.

شایعات حاکی از آن است که مک پرو از M2 Ultra استفاده خواهد کرد، تراشه‌ای که به نوعی مدل ارتقا یافته M1 Ultra است که اولین بار در مک استودیو استفاده شد؛ اما احتمالا گزینه قدرتمندتر دیگه‌ای هم به نام M2 Extreme در کنار آن موجود باشد که حداقل از قدرت دو برابری نسبت به M2 Ultra برخوردار باشد. تراشه M1 Ultra دارای تا ۲۰ هسته پردازشی و ۶۴ هسته گرافیکی است که M2 Ultra بدون شک از این هم قدرتمندتر خواهد بود.

M2 Extreme قدرتمندترین تراشه اپل تا به امروز خواهد بود و مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفته که این تراشه می‌تواند بیش از ۴۰ هسته پردازشی و ۱۲۸ هسته گرافیکی داشته باشد.

جمع بندی

توجه داشته باشید که این لیست بر اساس شایعاتی است که تا به حال وجود داشته، بنابراین ممکن است برخی از این بروزرسانی‌ها تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیافتد. پیش‌بینی زمان‌بندی عرضه محصولات اپل همیشه ساده نیست، اما اگر می‌توانید برای خرید منتظر بمانید، این کاملا ایده خوبی است که این کار را بکنید. اگر واقعا عجله ندارید و خرید دستگاه جدید برایتان ضروری نیست، کاملا منطقی است که حداقل تا معرفی سری جدید مک‌ها و آیپدها صبر کنید و بعد از آن خرید کنید، اما در نهایت این خود شما هستید که با توجه به معیارهایتان باید تصمیم نهایی را بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)