خانهاخبار
سامسونگ برنامه‌های خود برای ساخت تراشه‌های ۱٫۴ نانومتری را اعلام کرد

سامسونگ برنامه‌های خود برای ساخت تراشه‌های ۱٫۴ نانومتری را اعلام کرد

سامسونگ به تازگی برنامه‌های خود را نه تنها برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری، بلکه حتی برای تولید تراشه‌های ۱٫۴ نانومتری خود اعلام کرده که پیشرفتی قابل توجه است.
۱۴۰۱/۷/۱۳

امروز سامسونگ برنامه‌های آینده خود را در تجارت تولید تراشه اعلام کرد و دکتر سی یونگ چوی رئیس شرکت Foundry Business، در مورد نقشه راه تولید تراشه سامسونگ جزئیاتی را بیان کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق برنامه‌های شرکت سامسونگ، باید انتظار داشته باشیم که تراشه‌های ۲ نانومتری این شرکت در سال ۲۰۲۵ عرضه شوند، در حالی که تراشه‌های ۱٫۴ نانومتری آن در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهند شد. در این دوره سامسونگ قصد دارد تا ۵۰ درصد ظرفیت ریخته‌گری خود را گسترش دهد که این شامل تراشه‌های غیرموبایلی مانند تراشه‌های محاسباتی با کارایی یالا یا تراشه‌های مورد استفاده در صنعت خودرو می‌شود. در واقع به این معنی است که سامسونگ تولید گره‌های پیشرفته خود را سه برابر خواهد کرد.

image

 

سامسونگ با تغییر استراتژی کاملا جدید به نام «Shell-First» قادر به انجام این کار خواهد بود. این اساسا به این معنی است که این شرکت ابتدا بر ساخت اتاق‌های به اصطلاح تمیز متمرکز خواهد شد، یعنی خود ساختمان مورد نیاز بدون تجهیزات لازم برای ساخت چیپست. این موضوع به سامسونگ امکان می‌دهد که با تولیدات آتی خود انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و خطوط تولید را سریعا تغییر کاربری دهد. تاسیسات آزمایشی این رویکرد در ایالت تگزاس آمریکا با قیمت ۱۷ میلیارد دلار در حال ساخت است.

سامسونگ همچنین بروزرسانی فرآیند بسته‌بندی تراشه X-CUbe خود را که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اعلام کرده است. در این مدل بسته بندی این امکان فراهم شده است تا تراشه‌های متعدد را بصورت باریکتر روی هم قرار دهیم. اولین سخت افزار بسته بندی سه بعدی X-Cube با اتصال بین micro-bump برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است و در سال ۲۰۲۶ طراحی بدون ضربه در نظر گرفته شده است. این فرآیند همچنین امکان طراحی تراشه سفارشی متناسب با نیازهای خاص مشتریان را نیز فراهم می‌کند.

به نظر شما پس از تولید فرآیند ۱ نانومتری تراشه‌ها، این صنعت تا کجا پیش خواهد رفت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۷/۱۴
لابد ممیزی میشه?
۰.۱ نانومتر
۰.۰۱ نانومتر
۰.۰۰۱ نانومتر
بعد یهو شرکت هوآوی ۰.۰۰۰۱ نانومتر میده بیرون!
شیائومی هم بروی ۰.۰۰۰۰۱ نانومتر متمرکز میشه.
کوپرتیونی‌ها هم یکدفعه
برای "رو کم‌کنی"
پروژه‌ی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ نانومتر را کلید می‌زنند.
نوکیا هم برای اینکه از غافله عقب نمانه، با طرفِ چینی وارد مذاکره میشه(در سکوت کامل خبری)