خانهاخبار
آیفون ۱۴ پرو بالاترین امتیاز DxOMark را در دوربین سلفی و فیلم‌برداری بدست آورد

آیفون ۱۴ پرو بالاترین امتیاز DxOMark را در دوربین سلفی و فیلم‌برداری بدست آورد

DxOMark که مرجع بسیار معتبری برای کیفیت دوربین دستگاه‌ها به شمار می‌رود، رده دوم کلی و رده اول دوربین سلفی و فیلم‌برداری را به آيفون ۱۴ پرو اختصاص داده است.
۱۴۰۱/۷/۱۰

در تست دوربین DxOMark از آیفون ۱۴ پرو پرچم‌دار اپل، این گوشی به امتیازات فوق‌العاده‌ای دست یافته است. امتیاز کلی دوربین ۱۴۶، باعث شد تا مقام دوم در رتبه بندی جهانی دوربین DxOMark از آن آیفون ۱۴ پرو شود که این نمره تنها یک امتیاز کمتر از آنر مجیک 4 Ultimate است. علاوه بر رتبه دوم در مجموع، DxOMark همچنین آیفون ۱۴ پرو را با امتیاز ۱۴۵ به عنوان بهترین عملکرد دوربین در عکس‌های سلفی و فیلم‌برداری معرفی کرده است.

DxOMark به لطف دقت در ثبت رنگ پوست، فن‌آوری تاخیر صفر شاتر سریع، توانایی آن در کاهش تاری هنگام حرکت، و نمایش کنتراست چهره‌ها، امتیاز برتر آیفون را در قاب کاربری «Friends & Family» برجسته کرده است. همچنین اشاره کرده که جلوه بوکه طبیعی آیفون ۱۴ پرو از حالت پرتره آن، بسیار شبیه به یک دوربین DSLR است.

image

 

آیفون ۱۴ پرو رتبه اول را هم در عملکرد ضبط ویدیوی خود دارد. این گوشی، روانی، تکرارپذیری و سیال بودن انتقال‌های خود را هم بهبود بخشیده است. البته باید گفت که تثبیت نیز عالی است، ضبط محتوای HDR کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد و ردیابی فوکوس خودکار هم قابل اعتماد و هم دقیق است. نحوه پیاده‌سازی اپل از حسگر تصویر Quad-Bayer کیفیت و عملکرد زیادی را به ارمغان آورده است. همچنین از دقت آیفون در تصویر پیش نمایش در viewfinder در مقایسه با تصویر پردازش شده نهایی نیز باید تمجید کرد.

وجود نویز در برخی مواقع و از دست دادن جزئیات در مقیاس بسیار کم هنگام عکس‌های داخل ساختمان و همچنین ثبت نشدن برخی جزئیات  هنگام گرفتن عکس‌های 3X تنها مواردی بودند که از دوربین آیفون ۱۴ پرو مشاهده شدند.

حال بیایید به یافته‌های DxOMark در مورد دوربین سلفی بپردازیم. با امتیاز ۱۴۵، آیفون ۱۴ پرو با یک امتیاز بالاتر از هوآوی P50 پرو در رتبه نخست دوربین سلفی جای می‌گیرد. قابلیت فوکوس خودکار جدید آيفون ۱۴ پرو و دیافراگم سریع‌تر این گوشی باعث شد تا امتیاز بالاتری دریافت کند. ویدیوهای سلفی نیز با نوردهی، رنگ و تثبیت عالی با امتیاز بالای ۱۵۴، عالی بودند.

image

 

تصاویر ثابت با دوربین جلو، محدوده دینامیکی، نوردهی و بوکه بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. جزئیات عالی، رنگ پوست دقیق، و بوکه شبیه‌سازی شده در حالت پرتره همگی بسیار قابل توجه هستند.

نقاط ضعفی که برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو ذکر شده، عبارتند از نویز نسبتا زیاد در عکس‌ها و فیلم‌ها در اکثر شرایط، و تغییر رنگ پوست و دقت کمتر در شرایط نوری چالش برانگیز مانند زمانی که صحنه دارای نور پس زمینه یا در نور کم است.

اگر شما هم از دارندگان آیفون ۱۴ پرو یا ۱۴ پرو مکس هستید، لطفا نظرات خود را در خصوص کیفیت دوربین این گوشی‌ها با ما درمیان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)