خانهاخبار
نشانه‌های بیشتر از تقاضای کم برای آیفون ۱۴

نشانه‌های بیشتر از تقاضای کم برای آیفون ۱۴

امروز گزارشی منتشر شده که با آمار و ارقامی دقیق، تقاضای کم برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را تایید می‌کند؛ به نظر می‌رسد اپل برآورد درستی از سری استاندارد آیفون ۱۴ نداشته است.
۱۴۰۱/۷/۹

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط SellCell، ارزش مدل‌های آیفون ۱۴ بیش از دو برابر آیفون ۱۳ در بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل SellCell بر اساس میانگین ارزش معاملاتی از بیش از ۴۰ فروشنده است. داده‌ها نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از نظر حفظ ارزش، عملکرد ضعیفی دارند و دو برابر آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در همان بازه ۱۰ روزه پس از عرضه کاهش یافته‌اند. در ۱۰ روز پس از عرضه، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ به طور میانگین ۳۸٫۴ درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیش از دو برابر کاهش ۱۸٫۲ درصدی مدل‌های آیفون ۱۳ در بازه زمانی مشابه در سال گذشته بوده است.

آیفون ۱۴ با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی بدترین عملکرد را دارد و طی ۱۰ روز پس از عرضه حدود ۴۰٫۳ درصد کاهش ارزش داشته است. سال گذشته آیفون ۱۳ مینی ۵۱۲ گیگابایتی سریع‌ترین مدل از نظر استهلاک در میان آیفون‌ها بود و ۲۹٫۸ درصد از ارزش خود را در ۱۰ روز پس از عرضه از دست داد و پس از آن آیفون ۱۳ با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، ۲۷٫۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

image

 

در حالی که آیفون ۱۴ پلاس هنوز در دسترس نیست، قیمت‌های پس از فروش این دستگاه در حال حاضر موجود است که میانگین کاهش ۳۸٫۶ درصدی برای این دستگاه را نشان می‌دهد. به طور طبیعی زمانی که این محصول در دسترس باشد، این موضوع تغییر می‌کند و بازار می‌تواند تقاضا برای آن را بهتر ارزیابی کند.

وضعیت به طور قابل توجهی برای آیفون ۱۴ پرو مکس بهتر است که تنها ۱۹٫۶ درصد کاهش قیمت داشته است. این عدد ۱٫۸ درصد بهتر از آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته در مدت ده روز پس از عرضه است. بهترین مدل امسال از نظر فرسودگی کمتر، آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی با ۱۸٫۲ درصد فرسودگی است و در مقایسه باید گفت سال قبل آیفون ۱۳ با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت که تنها ۹٫۹ درصد از ارزش خود را از دست داد، در مجموع بهترین مدل بود. به طور کلی ارزش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با نرخی مشابه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در حال کاهش است که نشان دهنده تقاضای قوی مشابه است.

این اطلاعات با چندین گزارش دیگر همخوانی دارد که ادعا می‌کنند تقاضای کمی برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس وجود دارد. اوایل امروز راس یانگ تحلیل‌گر صنعت صفحه نمایش، توییت کرد که سفارشات پنل برای آیفون ۱۴ در مقایسه با آیفون ۱۳ در زمان مشابه سال قبل، ۳۸ درصد کاهش یافته است. او اضافه کرد که سفارشات پنل آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل گفت که تقاضا برای این دو دستگاه نسبت به پیش سفارش نسل سوم آیفون SE و آیفون ۱۳ مینی بدتر بوده است. کو تا آنجا پیش رفت که ادعا کرد استراتژی بخش بندی محصول اپل برای مدل‌های استاندارد امسال با شکست مواجه شده است و گمان می‌رود اپل برنامه‌های خود را برای افزایش تولید این دو دستگاه کنار گذاشته است. از سوی دیگر ولی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان شاهد تقاضای بالایی هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)