خانهاخبار
شایعه‌ای جدید مشخصات فنی متفاوتی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را اعلام می‌کند

شایعه‌ای جدید مشخصات فنی متفاوتی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را اعلام می‌کند

جدیدترین نسل تراشه پرچمدار کوالکام احتمالا ماه نوامبر رونمایی خواهد شد.
۱۴۰۱/۷/۹

ماه ژوئن سال جاری میلادی بود که افشاگر برجسته به نام Digital Chat Station ادعا کرد که نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل دو با شناسه مدل SD8550 از کانفیگ هسته 1+2+2+3 شامل یک هسته کورتکس X3، دو هسته کورتکس A720، دو هسته کورتکس A710 و سه هسته کورتکس A510 بهره خواهد برد. حالا اما به تازگی گزارشی منتشر شده است که مشخصات فنی متفاوتی از این تراشه پرچمدار را اعلام می‌دارد.

طبق این گزارش که توسط افشاگر خوش‌سابقه به نام Ice Universe در دسترس قرار گرفته است، تراشه اسنپداگون 8 نسل دو به جای هسته‌های کورتکس A720 از دو هسته کورتکس A715 برخوردار خواهد بود. به علاوه، هسته کورتکس X3 با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتزی همراه خواهد بود و هسته کورتکس A510 نیز قادر است به فرکانس 2.0 گیگاهرتزی دست پیدا کند. هسته‌های کورتکس A710 و A715 نیز با فرکانس 2.8 گیگاهرتزی به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

image

وظایف پردازش‌های گرافیکی مانند انجام بازی‌ها و ادیت ویدئو در تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو نیز بر عهده پردازنده گرافیکی آدرنو 740 خواهد بود. البته هنوز اطلاعات چندانی درباره این پردازنده گرافیکی در دسترس نیست. همچنین شایعه شده است که یک نسخه مخصوص از تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو عرضه خواهد شد که هسته اصلی و قدرتمند آن می‌تواند به فرکانس 3.4 و یا 3.5 گیگاهرتزی دست پیدا کند.

در نهایت باید اشاره کرد کوالکام هنوز هیچ خبر رسمی پیرامون تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو منتشر نکرده است ولی انتظار می‌رود این سخت‌افزار پرچمدار در طی رویداد Snapdragon Summit که در بازه زمانی 15 تا 17 نوامبر برگزار می‌شود، رونمایی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)