خانهاخبار
اپل میزان تولید سری آیفون 14 را افزایش نخواهد داد

اپل میزان تولید سری آیفون 14 را افزایش نخواهد داد

خبرگزاری بلومبرگ به تازگی اعلام کرده که اپل از افزایش تولید سری آیفون 14 منصرف شده و در این سال ۹۰ میلیون آیفون را تولید خواهد کرد.
۱۴۰۱/۷/۶

پیش از معرفی سری آیفون 14، شایعاتی مبنی بر این به گوش می‌رسید که اپل قصد افزایش تولید گوشی‌های این سری را داشته و می‌خواهد تا ۶ میلیون دستگاه بیشتر از هدف اولیه خود را تولید کند. اما پس از معرفی این گوشی‌ها، میزان تقاضا به انتظارات بالای کوپرتینویی‌ها نرسید و به نظر می‌رسد که آنها، برنامه‌های خود برای افزایش تولید این سری را کنار گذاشته‌اند.

image

 

این امر، بدین معناست که اپل بر طبق برنامه‌ای که در تابستان چیده بود؛ عمل کرده و ۹۰ میلیون دستگاه از سری آیفون 14 را تولید خواهد کرد. همانطور که می‌دانید؛ میزان محبوبیت این گوشی‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آنها مانند آیفون 14 پلاس، با استقبال چندان خوبی مواجه نشده‌اند.

پرچمداران اصلی اپل یعنی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس، طرفداران بسیار زیادی دارند و فروش آنها راضی کننده بوده است؛ اما آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به اندازه مدل‌های معمولی سال گذشته فروش نرفته‌اند. به گفته یک مقام آگاه، اپل به یکی از تامین کنندگان خود دستور داده که تمرکز بیشتری روی مدل‌های پرو داشته باشد.

image

 

یکی از مشکلات اصلی اپل، بازار چین بوده که برای این شرکت اهمیت بسیاری دارد. این بازار، اخیرا دچار رکود شده و شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند نیز آثار آن را حس کرده‌اند؛ همین امر، موجب این شده که فروش سری آیفون 14 در این کشور، حدود ۱۱ درصد کمتر از نسل پیشین یا همان سری آیفون 13 باشد.

تقاضای جهانی نیز به لطف تورم و شرایط نابه‌سامان اقتصادی کاهش یافته است. البته، باید به خاطر داشت که مقصر اصلی در فروش نه چندان جالب آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، خود اپل است. این دو گوشی از نظر ویژگی‌ها، تفاوت بسیاری با مدل‌های پرو دارند و با توجه به استفاده از چیپست سال گذشته در آنهاِ، آپگرید چشمگیری به نسبت آیفون 13 محسوب نمی‌شوند.

image

 

شما درباره فروش ناامید کننده آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چه می‌اندیشید؟ آیا بازگشت اپل به برنامه اولیه خود برای تولید ۹۰ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها، خبر نگران کننده‌ای برای این شرکت به نظر می‌رسد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)