خانهاخبار
اپل درنهایت با iPadOS 16.1 ویژگی استیج منیجر را به آیپدهای بیشتری می‌آورد

اپل درنهایت با iPadOS 16.1 ویژگی استیج منیجر را به آیپدهای بیشتری می‌آورد

اپل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده که پس از تلاش تیم توسعه این شرکت، ویژگی استیج منیجر به آیپد پروهای بدون تراشه M1 نیز راه پیدا خواهد کرد.
۱۴۰۱/۷/۶

استیج منیجر یک رابط چند وظیفه‌ای جدید است که اپل برای iPadOS و MacOS در جریان رویداد WWDC امسال معرفی کرد. با توجه به برخی محدودیت‌های احتمالی در آیپدهای قدیمی‌تر، قرار بود ویژگی استیج منیجر فقط برای آیپدهای مجهز به تراشه M1 عرضه شود؛ اما به تازگی اپل در بیانیه‌ای به Engadget تایید کرده که مدل‌های آیپد پرو بیشتری با iPadOS 16.1 از این ویژگی برخوردار خواهند بود.

ما ویژگی استیج منیجر را به عنوان روشی کاملا جدید برای انجام چند کار با پنجره‌های همپوشانی و قابل تغییر اندازه در نمایشگر آیپد و یک نمایشگر خارجی جداگانه، با قابلیت اجرای همزمان هشت برنامه روی صفحه معرفی کردیم. ارائه این پشتیبانی از چند نمایشگر فقط باقدرت کامل آیپدهای مبتنی بر تراشه M1 امکان پذیر است. مشتریان دارای نسل سوم و چهارم آیپد پرو علاقه شدیدی به تجربه استیج منیجر در آیپدهای خود نشان داده‌اند. در پاسخ، تیم‌های ما سخت کار کردند تا راهی را برای ارائه نسخه تک صفحه‌ای برای این سیستم‌ها با پشتیبانی همزمان از حداکثر چهار برنامه روی صفحه نمایش آیپد پیدا کنند.

ضمنا پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی استیج منیجر در آیپدهای M1 در یک بروزرسانی نرم افزاری در اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود.

image

 

در نسخه بتای فعلی iPadOS 16، آزمایش کنندگان این نسخه مشکلاتی را با استیج منیجر در صورت فعال بودن  روی نمایشگر خارجی بیان کرده‌اند. به همین دلیل اپل پشتیبانی خارجی استیج منیجر را در آیپدهای M1 تا زمانی که بتواند پایداری آن را بهبود بخشد به تعویق خواهد انداخت.

بنابراین اکنون آیپدهای M1 نمی‌توانند از استیج منیجر تا اواخر امسال استفاده کنند؛ به علاوه مدل‌های نسل سوم و چهارم آیپد پرو نیز (با تراشه‌های A12X و A12Z) از طریق نمایشگر خارجی از این ویژگی پشتیبانی نخواهند کرد.

image

 

iPadOS 16.1 و macOS Ventura هردو دارای ویژگی استیج منیجر هستند که انتظار می‌رود هردوی این بروزرسانی حداکثر تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) در دسترس کاربران قرار گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)