خانهاخبار
واتس اپ ویژگی لینک تماس‌ها را معرفی کرد

واتس اپ ویژگی لینک تماس‌ها را معرفی کرد

واتس اپ امروز ویژگی جدید لینک تماس‌ها را برای دسترسی سریع کاربران و پیوستن آنها به تماس‌های مختلف معرفی کرده و همچنین قول رمزگذاری تماس‌های ویدیویی را با حداکثر ۳۲ کاربر داده است.
۱۴۰۱/۷/۵

امروز واتس اپ از معرفی لینک‌های تماس خبر داده، یک ویژگی کاملا جدید که از نامش پیداست که قرار است به چه منظور به کار رود. شما می‌توانید یک لینک برای تماس ایجاد کنید و افرادی که آن لینک را با آنها به اشتراک می‌گذارید، می‌توانند تنها با کلیک کردن یا ضربه زدن روی لینک مذکور، به طور مستقیم به تماس متصل شوند.

این قابلیت محدودیتی ندارد و برای هرکسی در واتس اپ کار می‌کند حتی اگر در لیست مخاطبین شما نباشد. نکته اصلی اینجاست که طرف مقابل باید خودش واتس اپ داشته باشد، در غیر اینصورت نمی‌تواند از طریق آن لینک به تماس بپیوندد.

image

 

البته ویژگی لینک تماس چیز جدیدی نیست، زیرا سایر سرویس‌ها برای مدت بسیار طولانی چنین قابلیتی را ارائه داده‌اند. اما واتس اپ از نظر اینکه کاربران پرشماری دارد، بسیار حائز اهمیت است که چنین قابلیتی را عرضه کند، بنابراین اکنون بسیاری از افراد می‌توانند به طور آنی در تماس‌ها شرکت کنند، بدون اینکه پروسه خاصی را بپیمایند.

به گفته مارک زاکربرگ لینک‌های تماس در حال حاضر در مرحله انتشار هستند و ممکن است چند روز یا حتی یک هفته طول بکشد تا به طور کامل عرضه شود. او همچنین فاش کرده که تیم توسعه دهنده واتس اپ در حال حاضر در حال آزمایش تماس ویدیویی رمزگذاری شده ایمن برای حداکثر ۳۲ نفر است و قول داده شده است که به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع منتشر شود.

واتس اپ مدت‌ها است که به نظر می‌رسد به نحوی خطر را از جانب رقیبانی همچون تلگرام یا سیگنال حس کرده، زیرا این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های بسیار گسترده‌تری را نسبت به واتس اپ در اختیار کاربران قرار می‌دهند و این شرکت با دیدن افزایش گرایش کاربران به سمت اپلیکیشن‌های دیگر به تکاپو افتاده تا قابلیت‌های خود را افزایش دهد؛ ویژگی لینک‌های تماس هم یکی دیگر از تلاش‌ها در این راستا است و به نظر می‌رسد رقابت در زمینه ارائه ویژگی‌های جدید در میان اپلیکیشن‌های پیام رسان، همچنان ادامه دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)