خانهاخبار
آیفون 15 الترا احتمالا دو دوربین سلفی خواهد داشت!

آیفون 15 الترا احتمالا دو دوربین سلفی خواهد داشت!

به تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند گوشی پرمیوم پرچمدار اپل احتمالا با تمرکز ویژه بر دوربین توسعه داده خواهد شد.
۱۴۰۱/۷/۵

در حالی که هنوز مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه سری پرچمدار آیفون 14 نگذشته است، شایعات پیرامون سری آیفون 15 در حال شکل‌گیری است و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در این راستا، برخی از شایعات اذعان داشته‌اند که مدل‌های 6.1 اینچی و 6.7 اینچی نسخه‌های پرو سری آیفون 15 از نظر مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با هم خواهند داشت. حالا شایعه‌ای جدید یکی از این قابلیت‌هایی که باعث تفاوت این دو مدل می‌شود را فاش کرده است.

در حال حاضر، تنها تفاوت‌های بین دو گوشی آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی مربوط به نمایشگر بزرگ‌تر و باتری بهتر نسخه پرو مکس می‌شود. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که گوشی پرمیوم پرچمدار سال بعد اپل قرار است به عنوان یک گوشی تمام عیار بالارده عرضه شود که آیفون 15 الترا نام دارد.

image

براساس گزارشی که از طرف افشاگری به نام Majin Bu در تویئتر منتشر شده است، آیفون 15 الترا احتمالا به دو دوربین سلفی مجهز خواهد بود. البته این افشاگر اعلام نکرد که دوربین دوم چه کارکردی دارد ولی به احتمال زیاد باید انتظار یک لنز فوق عریض را داشته باشیم. اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، شاهد یک اقدام عجیب از طرف اپل هستیم چرا که این برای اولین بار است که غول فناوری آمریکایی یک آیفون را به دو دوربین سلفی مجهز می‌کند. به علاوه، برخی از گزارش‌ها ابراز کرده‌اند که آیفون 15 الترا از لنز پریسکوپی برای زوم اپتیکال بهبودیافته بهره خواهد برد.

شایان ذکر است که این شایعه از برخی جهات رد می‌شود زیرا اپل امسال دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی سری آیفون 14 را با دیافراگم دوربین عریض‌تر برای عبور نور بیشتر و قابلیت فوکوس خودکار همراه کرده است. از آن جایی که اپل چندان علاقه‌ای برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سری آیفون ندارد، مقداری عجیب به نظر می‌سد دوربین سلفی سری آیفون 15 به دو عدد افزایش پیدا کند.

image

Majin Bu در ادامه گزارش خود اذعان داشته است که آیفون 15 الترا به درگاه USB-C مجهز خواهد بود. البته باید اشاره کرد که به احتمال زیاد همه مدل‌های سری آیفون 15 از این درگاه بهره خواهند برد. همچنین در این گزارش ذکر شده است که نسخه پایه مدل الترا با حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد در حالی که آیفون 15 پرو احتمالا حافظه داخلی پایه 128 گیگابایتی را حفظ خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که تحلیلگر برجسته محصولات اپل یعنی مارک گرمن دیروز اعلام کرد که نسخه پرو مکس سری آیفون با نام الترا ری‌برند خواهد شد و از طراحی جدیدی برخوردار خواهد بود. قبلا نیز برخی از شایعات ادعا کردند آیفون 15 الترا با قیمتی گران‌تر از نسل قبلی عرضه خواهد شد و از قابلیت‌های جدید فیلمبرداری و باتری بادوام‌تر بهره خواهد برد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)