خانهاخبار
اپل شروع به تولید آیفون ۱۴ در هند کرد

اپل شروع به تولید آیفون ۱۴ در هند کرد

اپل در پی اقدامات اخیر خود مبنی بر غیرانحصاری کردن تولید محصولاتش در چین، اکنون بهره برداری از کارخانه‌های هند خود را آغاز کرده است.
۱۴۰۱/۷/۵

اپل به تازگی در بیانیه‌ای تایید کرده است که تولید آیفون ۱۴ را در هند آغاز کرده و انتظار می‌رود مدل‌های داخلی آن اواخر امسال به فروش برسند.

اپل در بیانیه‌ای به TechCrunch گفته: «خوشحالیم که تولید آیفون ۱۴ را در هند شروع کرده‌ایم». این موضوع در نوع خود بی‌سابقه است که آیفون ۱۴ تنها پس از مدتی کوتاه از عرضه، شروع به تولید در هند کرده است. در گذشته هند به عنوان مرکز تولید مدل‌های آیفون نسل قدیمی‌تر عمل می‌کرد، در حالی که اکنون قضیه فرق کرده است و این کشور تولید مدل‌های جدیدتر آیفون را، آن هم تنها مدتی کوتاه پس از عرضه جهانی آن‌ها آغاز کرده است.

image

 

اپل و تامین کننده اصلی آن شرکت فاکسکان، سرمایه گذاری خود را در هند طی چند سال گذشته با آموزش کارکنان و افتتاح امکانات جدید افزایش داده‌اند. به گفته تحلیل‌گران اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۵ درصد از کل آیفون‌های خود را در هند تولید کند؛ البته این موضوع فقط به آیفون محدود نخواهد شد و هدف اصلی این شرکت تولید انواع دیگر محصولاتش اعم از آیپد، اپل واچ، ایرپادز و غیره در هند است.

اپل چند سالی است که به فکر افتاده تا تولید محصولاتش را از انحصار چین دربیاورد، زیرا به وضوح مشاهده کرد که عرضه این محصولات از هر نوعی، کاملا وابسته به شرایط داخلی چین، اعم از محدودیت‌های کرونا یا کشمکش‌های سیاسی میان چین و آمریکا است و حالا به نظر می‌رسد که اقدامات این شرکت در این مسیر به ثمر نشسته و به زودی اپل از کارخانه‌های هند خود بهره برداری‌های لازم را خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امید

۱۴۰۱/۷/۵
بسیار عالی