خانهاخبار
سامسونگ در سری گلکسی اس 23 از سیستم تشخیص چهره دقیق‌تری استفاده خواهد کرد

سامسونگ در سری گلکسی اس 23 از سیستم تشخیص چهره دقیق‌تری استفاده خواهد کرد

شرکت سامسونگ مدتی پیش پتنتی را در رابطه با یک سیستم تشخیص چهره جدید و دقیق‌تر ثبت کرده و به نظر می‌رسد که از آن در سری گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد.
۱۴۰۱/۷/۳

شرکت سامسونگ در ماه مارس سال ۲۰۲۱، پتنتی را در کشور کره جنوبی ثبت کرد که البته محتوای آن فاش نشد. در هفته گذشته و به لطف خبرگزاری GalaxyClub، این پتنت سرانجام در دسترس عموم قرار گرفت و اینطور که به نظر می‌رسد؛ مربوط به یک سیستم جدید تشخیص چهره بوده که قرار است در گوشی‌های بعدی سری گلکسی اس یا گلکسی زد به کار گرفته شود.

image

 

این پتنت، استفاده از دو دوربین زیر نمایشگر گوشی را نشان داده تا یک مدل سه بعدی دقیق از چهره کاربر را ایجاد کنند. مدل‌های سه بعدی برای تشخیص چهره، از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و صرفا توسط استفاده از یک عکس دو بعدی، فریب نمی‌خورند.

در جزئیات این پتنت، می‌توان مشاهده کرد که هر یک از دوربین‌ها، وظیفه ثبت چهره از زاویه متفاوتی را داشته که دقت اسکن سه بعدی از چهره کاربر را افزایش می‌دهند. چنین رویکردی، بی‌شباهت به فیس آیدی به کار رفته توسط اپل نیز نیست؛ البته فیس آیدی از تکنولوژی متفاوت و خاص‌تری بهره برده و توسط هزاران نقطه نامریی که تنها با دوربین‌های مادون قرمز قابل رویت هستند؛ جزئیات چهره کاربر را ثبت می‌کند.

image

 

در پتنت ثبت شده توسط سامسونگ، دو دوربین به کار رفته فاصله زیادی با یکدیگر دارند. یکی از این دوربین‌ها، دوربین سلفی معمول گوشی بوده که در قسمت بالایی قرار دارد و دیگری نیز که زیر نمایشگر قرار گرفته، در بخش پایینی گوشی دیده می‌شود. پتنت سامسونگ همچنین نشان داده که این دوربین‌ها، با اسکن سایز مردمک چشم کاربر شرایط نوری را برای خلق مدل سه بعدی در نظر قرار می‌دهند.

البته، باید به خاطر داشت که ثبت یک پتنت صرفا به این معنا نیست که این تکنولوژی حتما توسط سامسونگ به کار گرفته می‌شود. ولی با توجه به جزئیات بالای این پتنت و عملکرد نه‌چندان جالب سیستم تشخیص چهره گوشی‌های اندرویدی، احتمالا سامسونگ زمان زیادی را صرف طراحی این سیستم کرده است. به همین دلیل، بعید نیست که در سری گلکسی اس 23 شاهد استفاده از این سیستم جدید تشخیص چهره باشیم.

image

 

در روز گذشته، گلکسی اس 23 موفق به دریافت گواهی 3C شده که خبر از سرعت شارژ ۲۵ واتی آن می‌داد. این گوشی قرار است که به همراه سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ و پنل‌های اولد M12 آنها روانه بازار شده که در حال حاضر، شاهد استفاده از آنها در آیفون 14 پرو مکس هستیم.

درباره پتنت سامسونگ و سیستم تشخیص چهره جدید آنها چه می‌اندیشید؟ آیا ساسمونگ سرانجام رقیب مناسبی برای فیس آیدی را طراحی کرده است؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)