خانهاخبار
مواردی که اپل تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد

مواردی که اپل تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد

درست است که اپل پس از رویداد شهریور خود تا به امروز سخت افزارها و نرم افزارهای زیادی را عرضه کرده، اما نباید سال ۲۰۲۲ را برای اپل تمام شده بدانیم و مواردی هستند که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه شوند.
۱۴۰۱/۷/۳

طبق معمول سپتامبر (شهریور) ماه بسیار شلوغی برای اپل بود و این شرکت هفته گذشته آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس، اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE نسل جدید را عرضه کرد؛ سپس پس از آن این هفته اپل واچ اولترا و ایرپادز پرو نسل دوم هم عرضه شد. در بخش نرم افزاری هم اپل iOS 16 و watchOS 9 و tvOS 16 را منتشر کرد.

همه توجه‌ها اکنون به اکتبر و فراتر از آن معطوف شده است و شایعات حاکی از آن است که اپل هنوز برنامه‌های زیادی را تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی دارد. در زیر فهرستی از موارد مورد انتظار اپل را گرد آورده‌ایم که هنوز عرضه نشده‌اند اما تا پایان سال ۲۰۲۲ قرار است عرضه شوند.

عرضه آیفون ۱۴ پلاس

در حالی که آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در شهریور عرضه شدند، آيفون ۱۴ پلاس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در دسترس خواهد. اپل اشاره به دلیل خاصی برای این تاخیر نکرده است اما شاید به این دلیل این که آیفون ۱۴ پلاس یک گزینه کاملا جدید در خط تولید این شرکت است و قرار است به اولین مدل غیر پرو با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی تبدیل شود که تاکنون فروخته شده است.

image

 

ویژگی‌های کلیدی جدید آیفون ۱۴ پلاس شامل تشخیص تصادف خودرو، پشتیبانی برای ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره (فعلا در آمریکا و کانادا)، عمر باتری بیشتر، دوربین‌های بهبود یافته و طراحی قابل تعمیرتر با پنل شیشه‌ای قابل جابجایی است. این دستگاه از همان تراشه A15 Bionic با گرافیک پنج هسته‌ای بهره می‌برد که در آیفون ۱۳ پرو به کار گرفته شده بود.

تفاوت‌های بین آيفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ کوچکتر ۶٫۱ اینچی، مربوط به اندازه صفحه نمایش، عمر باتری، وزن و قیمت است.

iOS 16.1 به همراه پشتیبانی از فعالیت‌های زنده و غیره

اپل اعلام کرده که iOS 16.1 اواخر امسال عرضه خواهد شد. این بروزرسانی نرم افزاری شامل چندین ویژگی جدید برای آیفون می‌شود، مانند پشتیبانی از فعالیت‌های زنده در برنامه‌های شخص ثالث، گزینه شارژ انرژی پاک در آمریکا، پشتیبانی از لوازم جانبی «Matter» در برنامه Home، استفاده از تمرینات +Apple Fitness بدون نیاز به اپل واچ و موارد دیگر.

image

 

هنوز معلوم نیست که آیا iOS 16.1 دارای ویژگی‌هایی مانند iCloud Shared Photo Library و اپلیکیشن جدید تخته سفید دیجیتال Freeform است که اپل می‌گوید در اواخر امسال در دسترس خواهد بود یا خیر. از طرف دیگر iOS 16.2 هم احتمالا در ماه دسامبر (آذر) با سایر ویژگی‌های وعده داده شده منتشر خواهد شد.

رویداد اپل در مهرماه

اپل اغلب رویدادی را در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌کند تا مدل‌های جدید آیپد و مک را معرفی معرفی کند و امسال نیز احتمالا از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با توجه به اینکه رویداد شهریور امسال زودتر از مواقع مشابه سال قبل برگزار شد، رویداد بعدی اپل می‌تواند در اوایل اکتبر برگزار شود، اما زمان دقیق آن همچنان نامشخص باقی مانده است.

image

 

برای رویداد مهرماه شایعات می‌گویند که اپل قصد دارد مدل های جدید آیپد پرو را با تراشه M2، نسل دهم آيپد پایه بازطراحی شده و حداقل چند مک دیگر با تراشه‌های سری M2 معرفی کند. مک پرو جدید تا پایان سال ۲۰۲۲ تقریبا قطعی به نظر می‌رسد، در حالی که مدل‌های جدید مک بوک پرو و مک مینی نیز احتمال معرفی دارند.

iPadOS 16 و MacOS Ventura

اپل می‌گوید iPadOS 16 و MacOS Ventura در ماه اکتبر برای عموم عرضه خواهد شد. بنابراین این شرکت احتمالا در جریان رویداد اکتبر خود یا بلافاصله پس از آن، تاریخ انتشار دقیق این بروزرسانی‌های نرم افزاری را اعلام خواهد کرد.

image

 

انتظار می‌رفت که iPadOS 16 در ماه شهریور و در کنار iOS 16 عرضه شود، اما اپل این بروزرسانی نرم افزاری را تا مهرماه به تعویق انداخت تا پس از انتقاد برخی از کاربران از کم و کاستی‌های مختلف ویژگی استیج منیجر، روی این ویژگی تمرکز بیشتری داشته باشد. اپل اعلام کرد که در تاریخ انتشار iPadOS جدید امسال، این سیستم عامل به جای نسخه 16 مستقیما با  نسخه 16.1 عرضه خواهد شد که در نوع خود اولین بار است که چنین چیزی رخ می‌دهد.

اپل موزیک کلاسیک

در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) اپل از خرید سرویس موسیقی کلاسیک «Primephonic» خبر داد. در آن زمان اپل اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند که رابط کاربری Primephonic را با ویژگی‌های اضافی ترکیب می‌کند.

image

 

جزئیات بسیار کمی در مورد برنامه اختصاصی اپل موزیک کلاسیک یا زمان عرضه آن در دسترس است، اما انتظار می‌رود که به زودی و با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲ میلادی این سرویس ارائه شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)