خانهاخبار
با ادامه روند فعلی اپل جایگاه خود در فروش گوشی‌های بالارده را بیش از پیش تثبیت می‌کند

با ادامه روند فعلی اپل جایگاه خود در فروش گوشی‌های بالارده را بیش از پیش تثبیت می‌کند

همانطور که پیش‌بینی می‌شد فروش آیفون ۱۴ پرو از آیفون ۱۴ بسیار بالاتر بوده است و دیجی‌تایمز گزارش داده که اگر این روال ادامه یابد اپل در فروش گوشی‌های بالارده حتی دست نیافتنی‌تر از قبل می‌شود.
۱۴۰۱/۷/۳

اگر استقبال از سری آیفون ۱۴ پرو در طول سال به همین شکل کنونی ادامه یابد، فروش زیاد مدل‌های آیفون ۱۴ پرو می‌تواند باعث شود که اپل سهم بازار گوشی‌های بالا رده را در ۶۰ درصد تثبیت کند.

براساس گزارش دیجی تایمز امسال تاکنون سهم اپل از بازار گوشی‌های رده بالا با قیمت واحد بالای ۵۰۰ دلار به ۵۵ درصد در زمان خارج از اوج و ۶۰ درصد در فصل اوج فروش رسیده است، اما اگر روند فعلی ادامه یابد، با فروش آیفون ۱۴ پرو می‌توانیم شاهد تبدیل شدن سهم فصل خارج از اوج، به مانند فصل اوج فروش باشیم.

image

 

طبق گزارش‌ها اپل از مونتاژ کننده اصلی آیفون خود، شرکت فاکسکان خواسته تا بخشی از ظرفیت تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های پرو تغییر دهد تا تقاضای بالای بازار را بتواند برآورده کند، در حالی که دیجی تایمز گزارش می دهد که قطعه سازان در زنجیره تامین اپل کاهش سفارش هیچ مدلی را دریافت نکرده‌اند، اما ممکن است به آنها گفته شده باشد تا به آرامی نسبت عرضه مدل‌های مختلف را تنظیم کنند.

در وب سایت اپل، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در چندین پیکربندی تخمین زده می‌شود که طی هفته‌ها عرضه شوند. در مقابل مدل‌های آیفون ۱۴ با فروش کم مواجه شده‌اند و دستگاه‌ها بدون تاخیر برای سفارش از وب سایت اپل در دسترس هستند و البته در فروشگاه‌های فیزیکی اپل هم به راحتی به صورت حضوری قابل خرید هستند که گواهی بر فروش کم آیفون ۱۴ استاندارد و فروش بالای آیفون ۱۴ پرو است.

به گفته دیجی تایمز شاخص واقعی تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو، عملکرد فروش در ماه اول پس از موج اولیه مدل‌های پیش سفارش شده خواهد بود. گفته می‌شود که مدل‌های آیفون ۱۳ پرو سال گذشته پس از موج اول پیش سفارش‌ها، فروش طولانی مدت بی‌نظیری را به ثبت رساندند و این نشان می‌دهد که مدل‌های پرو به لطف ارتقای سخت افزاری بهتر، به انتخاب اول مشتریان تبدیل شده است.

با وجود اینکه آیفون ۱۴ استاندارد ویژگی‌های دوربین جدیدتری دارد، اما از همان طراحی قدیمی، تراشه و صفحه نمایش آیفون ۱۳ بهره می‌برد. در همین حال آیفون ۱۴ پلاس ۶٫۷ اینچی نسخه بزرگتر با یک باتری قدرتمندتر است و جایگزین سری مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی شده است که برآورد شده بود از فروش خوبی برخوردار نبوده است، ولی جالب اینجاست که گویی استراتژی اپل اشتباه بوده، زیرا نه تنها سری استاندارد آیفون ۱۴ فروش خوبی را تجربه نمی‌کند، بلکه فروش آیفون ۱۴ پلاس که جایگزین آیفون ۱۳ مینی شده حتی از آیفون ۱۳ مینی هم بدتر است!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)