خانهاخبار
زبان های برنامه نویسی برای شروع طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و آیفون

زبان های برنامه نویسی برای شروع طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و آیفون

سال‌ها قبل، زبان‌های محدودی برای طراحی اپلیکیشن موبایل وجود داشت. تنها یک زبان برای اپلیکیشن‌های iOS و یکی هم برای اندروید داشتیم...
۱۴۰۱/۷/۲

سال‌ها قبل، زبان‌های محدودی برای طراحی اپلیکیشن موبایل وجود داشت. تنها یک زبان برای اپلیکیشن‌های iOS و یکی هم برای اندروید داشتیم. اما امروزه گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار طراحان قرار دارد. در این مقاله شما را با محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون آشنا خواهیم کرد. می‌توانید از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در مورد یادگیری و سرمایه‌گذاری روی طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

 

بهترین زبان طراحی اپلیکیشن موبایل

انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن بستگی به هدف و پلتفرم مورد استفاده دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن iOS هستید، Objective-C یا Swift بهترین گزینه برای شما هستند. اگر هم قصد طراحی اپلیکیشن اندرویدی را دارید، جاوا مناسب است. زبان‌های Java، Python، C++، Kotlin و Rust از جمله زبان‌های محبوب طراحی اپلیکیشن هستند که در بین 10 زبان برتر جهان در سال 2022 رتبه‌بندی شده‌اند.

 

زبان برنامه نویسی دقیقا چیست؟

هنگام نوشتن یک برنامه نرم افزاری، باید آن را به دستورالعمل‌هایی تبدیل کنید که کامپیوتر بتواند آن را درک کند. برای انجام این کار، کد را به زبانی می‌نویسید که ماشین بتواند آن را تفسیر کند. این زبان‌ها به عنوان زبان‌های برنامه نویسی شناخته می‌شوند.

چرا زبان‌های برنامه نویسی مختلفی داریم؟

زبان‌های برنامه نویسی مختلف برای اهداف متفاوتی طراحی شدند. یادگیری برخی از زبان‌ها آسان است، در حالی که زبان‌های دیگر برای اهداف خاص یا پیچیده‌تر مناسب هستند. زبان‌های مختلف، قوانین متفاوتی برای نحوه نوشتن کد دارند و برای استقرار در پلتفرم‌ها یا معماری‌های دیگر ایده‌آل هستند.

image

 

انواع اپلیکیشن‌های موبایل

به طور کلی، طراحان اپلیکیشن موبایل می‌توانند اپلیکیشنی را در یکی از این سه دسته بسازند:

اپلیکیشن‌های بومی (Native)

طراحی اپلیکیشن بومی برای سیستم عامل خاصی انجام می‌شود که مورد پشتیبانی دستگاه‌های تلفن همراه است (مثال: اپلیکیشن بومی‌iOS در مقابل اپلیکیشن بومی ‌اندروید). اگر اپی به ‌طور اختصاصی برای Apple App Store یا Google Play Store می‌سازید، از این مورد استفاده کنید.

این اپلیکیشن‌ها با سطح بالایی از سفارشی‌سازی، نیازمند استفاده از مؤلفه‌های بومی‌ هر دستگاه هستند. این نوع برای اپلیکیشن‌های بازی، اپلیکیشن‌های VR و اپ‌هایی با گرافیک گسترده عالی است، اما یک کد روی دو پلتفرم بومی‌کار نخواهد کرد.

اپلیکیشن‌های ترکیبی (Hybrid)

برنامه‌های ترکیبی برای طراحی بین پلتفرمی مناسب ‌هستند. این‌ها به یک زبان کدگذاری شده‌اند که می‌تواند روی چندپلتفرم در iOS و Android اجرا شود.

این کار باعث افزایش سرعت طراحی می‌شود، زیرا شما فقط باید همه چیز را یک بار کدنویسی کنید (یک بار برای دو سیستم عامل). ترکیبی در مقایسه با بومی، کمی ‌انعطاف‌پذیری کمتری دارد، اما این شرایط برای اکثریت طراحان خوب است.

رایج ترین موضوعی که هنگام بحث در مورد طراحی اپلیکیشن موبایل می‌شنوید، تفاوت بین اپلیکیشن‌های بومی ‌و ترکیبی است. مدتی است که این موضوع به بحث بزرگی برای توسعه دهندگان تبدیل شده است. همانطور که اشاره شد، اپلیکیشن‌های بومی ‌برای یک سیستم عامل خاص ساخته شدهاند. بنابراین اگر می‌خواهید اپی برای iOS و اندروید تهیه کنید، باید به‌طور جداگانه برای iOS و اندروید بسازید.

اپلیکیشن‌های PWA (وب اپلیکیشن)

برنامه وب پیشرونده (progressive web app) یا به اختصار PWA یک اپلیکیشن سبک است که روی URL مرورگر وب اجرا می‌شود. مانند یک اپلیکیشن تلفن همراه به نظر می‌رسد، اما به صورت بومی ‌روی موبایل ارائه نمی‌شود. طراحانی که تجربه طراحی سایت را دارند می‌توانند به راحتی PWA تهیه کنند.

 

زبان‌های مختلف برای اپلیکیشن‌های مختلف

می‌توانید از زبان‌های مختلف برای طراحی انواع مختلف اپلیکیشن استفاده کنید. باید بسته به نوع اپلیکیشن، زبان مناسب را انتخاب کنید.

  • برای طراحی اپلیکیشن‌های بومی، از زبانی هماهنگ با سیستم عامل‌های iOS و Android استفاده کنید. برخی از زبان‌های محبوب برای این نوع طراحی عبارت از Objective-C، Swift و Java هستند.
  • برای طراحی اپلیکیشن موبایل ترکیبی یا چند پلتفرمی، زبانی سازگار با فناوری‌های وب و موبایل را انتخاب کنید. برخی از زبان‌های محبوب برای این نوع توسعه عبارت از HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند.

یادگیری کدام زبان برای طراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است؟

هنگام انتخاب بهترین زبان طراحی اپلیکیشن برای یادگیری، باید چند نکته را در نظر بگیرید. چند سوال از خودتان بپرسید.

  • اول اینکه، برای چه پلتفرم‌هایی می‌خواهید طراحی کنید؟
  • دوم اینکه، از قبل با چه زبان‌هایی آشنا هستید؟
  • سوم این که، چه زبانی با نیازها و اهداف شما هماهنگ است؟

 وقتی این عوامل را در نظر گرفتید، وقت آن است تا زبان مناسب را انتخاب کنید. اگر مبتدی هستید، با زبانی مانند جاوا شروع کنید. اگر تجربه بیشتری دارید، شاید بخواهید زبان چالش برانگیزتری مانند C++ را امتحان کنید. در نهایت، تصمیم با شماست!

 

به چه مهارت‌هایی برای طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز دارید؟

برای شروع باید با مفاهیم اولیه کدنویسی آشنا شوید. با کسب تجربه، کار برنامه نویسی اپلیکیشن برایتان آسان تر و لذت بخش تر خواهد شد. در اینجا برخی از مهارت‌ها و الزامات یادگیری طراحی اپلیکیشن آورده شده است:

  • مهارت‌های اولیه کامپیوتری: باید از کامپیوتر و سیستم عامل‌های مختلف استفاده کنید.
  • آشنایی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی: در حالی که نیازی به برنامه نویسی استادانه ندارید، اما درک مفاهیم اولیه برنامه نویسی، یادگیری طراحی اپلیکیشن موبایل را بسیار ساده تر می‌کند.
  • تعلاقه مایل به یادگیری: مانند هر چیز دیگری در زندگی، اگر علاقه به یادگیری برنامه‌نویسی اپلیکیشن ندارید، پس بعید است که موفق شوید.
  • صبر و توجه به جزئیات: باید صبر و دقت خرج کنید و برای دانش اندوزی به آزمون و خطا روی آورید.
  • مهارت‌های برنامه نویسی مناسب: شامل یادگیری زبان‌هایی مانند جاوا، C++  و سایر زبان‌هایی است که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم.
  • آشنایی با ساختار داده و علم داده: تجربه با پایگاه داده، تجزیه و تحلیل و تجربه کاربری نیز مفید است.
  • طراحی رابط کاربری و اپلیکیشن‌های موبایل: برای برنامه نویسی موبایلی، به آشنایی با اندروید(کیت طراحی نرم افزار) و درک خوبی از طراحی رابط کاربری (UI) و عملکرد طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز دارید.

یادگیری زبان طراحی اپلیکیشن چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری یک زبان برنامه نویسی به زمان و تلاش نیاز دارد. به طور متوسط بین سه تا شش ماه طول می‌کشد تا اصول اولیه یک زبان طراحی اپلیکیشن را یاد بگیرید. با این حال، این زمان بسته به تجربه شما با زبان‌های برنامه نویسی متفاوت است. زمان لازم برای یادگیری زبان برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن موبایل به سرعت یادگیری و میزان تمرین شما بستگی دارد.

 

6 نمونه از بهترین زبان‌ها برای یادگیری طراحی اپلیکیشن موبایل

با ظهور بازار اپلیکیشن‌های موبایل، جای تعجب نیست که افراد بیشتری به دنبال یادگیری این مهارت هستند. با وجود زبان‌ها و فریم ورک‌های زیاد در این زمینه، تشخیص زبان مناسب برای شما هم دشوار است. در ادامه اطلاعات کاملی را برای تصمیم گیری در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1.Swift (مناسب آیفون)

این زبان برنامه نویسی توسط اپل معرفی شد که در اصل به عنوان جانشین Objective-C طراحی شده است. از سال 2014 به عنوان جایگزینی برای Objective-C در اکثر محصولات اپل استفاده شده است.

Swift یک زبان برنامه نویسی همه کاره و دارای ویژگی‌های مدرنی است که توسعه دسکتاپ و سرور را هدف قرار می‌دهد. عملکرد سوئیفت بر اساس Objective-C است، اما تغییرات زیادی را در مفاهیم اصلی آن زبان ایجاد می‌کند.

مزایا

Swift یکی از زبان‌های توسعه اپلیکیشن iOS و توسعه اپلیکیشن macOS است. Swift یک زبان برنامه نویسی همه کاره با در نظر گرفتن چارچوب‌های Cocoa و Cocoa Touch است که باعث کارآمدی آن برای طراحی اپلیکیشن‌های iOS می‌شود.

دلایل مناسب بودن سوئیفت برای طراحی اپلیکیشن به شرح زیر است:

  • سوئیفت برای انجام کار مشابه از خطوط کد کمتری نسبت به سایر زبان‌ها استفاده می‌کند.
  • یادگیری آن با پیروی از قوانین مشابه زبان‌های دیگر مانند جاوا، سی پلاس و پایتون، آسان است.
  • دارای ویژگی‌های قدرتمندی مانند کاوشگر تایپ، ژنریک، کلوژر، زمان کامپایل سریع و سایر موارد است که کدنویسی را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
  • کامپایلر واقعاً هوشمند است، بنابراین می‌تواند به سرعت خطاها را در حین کامپایل تشخیص دهد، نه اینکه مجبور باشید تا کد را اجرا کنید و بعد به دنبال خطا بگردید. این کار باعث تسریع در طراحی اپلیکیشن خواهد شد.
  • منابع آنلاین بسیار خوبی دارد. از جمله این منابع شامل کتاب‌هایی در مورد Swift یا دوره‌های آزاد در دانشگاه استنفورد یا پروژه MIT OpenCourseWare (OCW) (www.ocw.mit.edu) است.

معایب

  • برنامه نویسی در سوئیفت همیشه آسان نیست.
  • منحنی یادگیری این زبان بسیار دشوارتر از سایر زبان‌های برنامه نویسی است. یعنی طراحی اپلیکیشن با این زبان، بیشتر طول می‌کشد.
  • کد Swift پرمخاطب تر است و گاهی اوقات خواندنش دشوارتر است. یعنی این زبان با در نظر گرفتن ایمنی طراحی شده و مانند زبان انگلیسی خوانده می‌شود.
  • Swift نسبت به سایر زبان‌ها کنترل تایپ بسیار دقیق‌تری دارد، بنابراین اگر کد شما با تایپ تنظیم‌شده، مطابقت نداشته باشد، خطایی رخ می‌دهد که از کامپایل برنامه جلوگیری می‌کند.
  • در نهایت، به دلیل اکوسیستم کاملاً کنترل شده اپل، سوئیفت منحصراً به توسعه iOS محدود شده است، به این معنی که طراحان اندرویدی قادر به استفاده از این زبان نیستند.

2.جاوا (مناسب اندروید)

image

جاوا یکی از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی در میان شرکت‌های برتر دنیا است. همچنین به طور گسترده برای طراحی اپلیکیشن اندروید استفاده می‌شود. جاوا توسط Sun Microsystems در سال 1995 طراحی شد. مفید بودن آن برای طراحی اپ، دلایل زیادی دارد:

1. جاوا یک زبان همه کاره است، یعنی برای طیف وسیعی از اهداف قابل استفاده است.

2. قابلیت اجرا روی پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف را دارد؛ زیرا می‌تواند روی هر سیستم دارایJVM (ماشین مجازی جاوا) اجرا شود.

3. شی گرا است. یعنی می‌توانید نرم افزاری بنویسید که از اشیاء برای نمایش چیزها یا اعمال در اپلیکیشن شما استفاده می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک خودرو در جاوا بسازید، می‌توانید یک شی خودرویی بسازید و از آن برای تعامل با سایر قطعات کد داخل اپلیکیشن خودتان استفاده کنید

مزایا

جاوا یک زبان برنامه نویسی هماهنگ با اینترنت و نیازهای امنیتی آن است. جاوا یکی از معدود زبان‌های قابل استفاده برای طراحی اپ برای دستگاه‌های اندروید و iOS و محبوب‌ترین زبان برای طراحی اپلیکیشن موبایل است.

مزایای استفاده از جاوا عبارتند از:

  • شی گرا است.
  • سینتکس آن شبیه به C++، C#  و غیره است.
  • کد آن به راحتی قابل خواندن است.
  • دارای یک لایبرری دیجیتالی بزرگ (و در دسترس به صورت آنلاین) است

دلایل زیادی برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا وجود دارد. با یادگیری این زبان، در طراحی اپلیکیشن بهتر شوید و در آینده هم درآمد بیشتری کسب کنید.

معایب

جاوا یک زبان برنامه نویسی است که برای پلتفرم جاوا ایجاد شد تا برنامه نویسان را قادر به ساخت و استفاده از اشیا کند.

این زبان بسیار محبوب است، ولی بی نقص نیست. جاوا اغلب به دلیل استفاده بیش از حد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث کندی در اجرا شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که در حال طراحی اپ برای تلفن همراه قدیمی ‌هستید. با در نظر گرفتن این موضوع، شاید بخواهید زبان‌های دیگری مانند Swift یا C++ را که جدیدتر و کارآمدتر هستند، امتحان کنید.

همچنین در جاوا به مقادیر زیادی کد فقط برای انجام کارهای ساده نیاز دارید، که این شرایط برای برنامه‌نویسان کم تجربه ناامیدکننده است.

3. Objective-C(مناسب اندروید و آیفون)

به طور کلی، Objective-C یک زبان برنامه نویسی همه کاره و شی گرا است که پیام رسانی به سبک Smalltalk را به زبان برنامه نویسی C اضافه می‌کند. این زبان دارای تایپ پویا، تایپ جزئی، پارامترهای نامگذاری شده برای متدها و فراخوانی توابع و انواع داده‌های متعدد از جمله اشیا، ساختارها، آرایه‌ها، رشته‌ها و غیره است.

Objective-C ابتدا در دهه 1980 توسط برد کاکس و تام لاو در استپ استون ساخته شد. این زبان به عنوان فرم توسعه زبان برنامه نویسی C برای پشتیبانی از تکنیک‌های OOP  (برنامه نویسی شی گرا) ایجاد شد. همچنین از هر دو سیستم عامل OS X و Windows ora پشتیبانی می‌کند.

مزایا

  • Objective-C یک زبان برنامه نویسی قدرتمند برای کار بر روی دستگاه‌های اپل و اندروید است.
  • این زبان برخلاف Swift، فاقد لایبرری زمان اجرا است، یعنی نرم افزار قبل از اجرا باید کامپایل شود. به همین دلیل، یک زبان برنامه نویسی سطح پایین در نظر گرفته می‌شود.
  • Objective-C شی گرا است و از برنامه نویسی رویه ای و همچنین برنامه نویسی تابعی پشتیبانی می‌کند.
  • همچنین این زبان امکان ارث بردن از کلاس‌های والد را فراهم می‌کند، که تداوم کار دیگران بدون نیاز به شروع از ابتدا را آسان‌تر می‌کند.

معایب

یادگیری زبان Objective-C دشوار است. برای تبدیل شدن به برنامه نویسی کارآمد، باید مفاهیم و دستورات مختلفی را بدانید.

با Objective-C نمی‌توانید به اندازه زبان‌های دیگر کار زیادی انجام دهید. هنگام استفاده از این زبان، گزینه‌های زیادی برای توسعه دهندگان وجود ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید ایده برنامه شما موفق باشد، باید به اندازه کافی برای زبان برنامه نویسی Objective-C ساده باشد.

برخی می‌گویند که به اندازه زبان‌های دیگر کارآمد نیست. به عنوان مثال، جاوا به دلیل نحوه مدیریت تخصیص حافظه کارآمدتر است.

4. C++

زبان C++ یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. بسیاری از توسعه دهندگان بازی و مهندسان نرم افزار از آن استفاده می‌کنند. همچنین برای مبتدیان هم عالی است، چون دارای قابلیت های شی گرا است که یادگیری آن را آسان تر می‌کند.

مزایا

یک زبان برنامه نویسی همه کاره با قدمتی بیش از 40 سال است. هنوز هم برای آموزش برنامه نویسی به دانشجویان استفاده می شود و یکی از محبوب ترین زبان ها در میان طراحان حرفه‌ای نرم افزار است.

دارای ویژگی های قدرتمندی برای یافتن سریع باگ ها و تولید کدهایی با کارایی بالا است. اغلب در موارد نیازمند سرعت مانند بازی های ویدیویی یا سیستم عامل ها استفاده می‌شود. هم از برنامه نویسی شی گرا و هم از سبک های برنامه نویسی رویه‌ای پشتیبانی می‌کند.

معایب

پیدا کردن برنامه نویسانی که این زبان را می‌دانند دشوار است و نسبت به سایر زبان ها کاربرپسندتر است. علاوه بر این، همه مرورگرهای وب از C++ پشتیبانی نمی‌کنند، که همین امر استفاده از این زبان را برای برنامه نویسان اپلیکیشن‌های وب دشوار می‌کند.همچنین C++ نمی‌تواند روی دستگاه‌هایی با رم پایین اجرا شود.

5. C#

زبان C# و پایتون دو گزینه محبوب در میان طراحان اپلیکیشن هستند، اما به اندازه زبان های دیگر رایج نیستند. اگر می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید و به راهنمایی نیاز دارید، این دو بهترین بازده سرمایه گذاری را در حال حاضر دارند.

اگر طراح اپلیکیشن هستید که به دنبال چالش جدیدی می‌گردد، C#  یک انتخاب عالی است. یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است و مایکروسافت از آن استفاده می‌کند. می‌توانید از آن برای نوشتن اپ برای همه دستگاه‌های ویندوز و همچنین برای اپ‌های Windows Phone (که البته منسوخ شده) و Xbox One استفاده کنید.

یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در میان طراحان اپ است. همچنین با یک پایگاه بزرگ کاربران، پشتیبانی می‌شود. می‌توانید از آن برای توسعه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و آیفون استفاده کنید. همچنین به اندازه کافی قدرتمند است که در اپ‌های کاربردی وب، پروژه‌های یادگیری ماشین، مشکلات علم داده و رابط‌های سخت افزاری هم استفاده می‌شود.

مزایا

اگر به دنبال یادگیری زبانی آسان، کارآمد و متن باز هستید، زبان برنامه نویسی C# انتخاب خوبی است.

این زبان برنامه نویسی، شی گرا و همه کاره است که توسط مایکروسافت برای ساخت انواع اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. این زبان در سال 2000 به عنوان جانشین زبان دیگر مایکروسافت یعنی C++  منتشر شد.

ویژگی های سی شارپ عبارتند از:

  • قابلیت های قدرتمند برنامه نویسی شی گرا
  • پشتیبانی از چندین زبان
  • پشتیبانی از لایبرری‌های کد نوشته شده به زبان های دیگر، مانند C++ ، Visual Basicو .NET
  • پشتیبانی از چند کاره و چند رشته‌ای
  • جمع آوری زباله (Garbage collection)

معایب

زبان C# شباهت‌های زیادی به جاوا دارد. با این حال، جنبه‌های منحصر به فرد خودش را هم دارد. یکی از نکات منفی این زبان برنامه نویسی، فقدان جامعه بزرگی از توسعه دهندگان و برنامه نویسانی است که می‌توانند به بهبود کد یا ارائه پشتیبانی کمک کنند. یعنی اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این زبان هستید، مثل زبانهای دیگر از جمله جاوا، به راحتی اطلاعات مورد نیاز در دسترستان قرار ندارد.

6.پایتون

زبان پایتون هم مانند سایر زبانهای این لیست، برای طراحی اپلیکیشن موبایل، عالی است. زیرا خواندن و یادگیری آن آسان است. همچنین در بین توسعه دهندگان بسیار محبوب است. یعنی منابع زیادی برای کمک به شما در توسعه مهارت هایتان وجود دارد.

image

همچنین چند پلتفرمی است، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به تغییر زبان، از آن در دستگاه‌های iOS یا Android استفاده کنید. پایتون  با تعداد زیادی لایبرری، ساختن اپلیکیشن عالی را آسان تر از همیشه کرده است. برخی از این لایبرری‌ها عبارتند از:

  • Xcode (برای iOS) و Interface Builder (برای اندروید)
  • REST API
  • WebSocket API
  • SQLite3

مزایا

پایتون یک زبان همه کاره با امکان یادگیری آسان و طراحی کاربرپسند است. این زبان را از بسیاری جهات می‌توان به عنوان «پلکان» زبان های برنامه نویسی در نظر گرفت. این زبان طراحی شده تا سفر برنامه نویسی شما را آسان تر و ملموس‌تر کند.

این زبان به جای کامپایل شدن، تفسیر می شود. یعنی هر بار یک خط فرمان را اجرا می‌کند نه اینکه همه را همزمان اجرا کند. این امر کار طراحی با پایتون را بسیار سریعتر و ساده تر می‌کند. ناگفته نماند که این برنامه هم رایگان است!

پایتون با در نظر گرفتن افراد مبتدی طراحی شده است، بنابراین وقتی تازه شروع به کار کرده‌اید، لازم نیست تا نگران قسمت های گیج کننده کد باشید. پایتون توسط Guido van Rossum طراحی شد و اولین بار در دوم دسامبر 1989 به صورت عمومی‌ارائه گردید. کسانی که این زبان برنامه نویسی را آموخته‌اند، سادگی و خوانایی آن را تحسین کرده‌اند.

معایب

این زبان مزایای بسیار زیادی دارد، اما خالی از اشکال نیست. پایتون زبان خوبی برای افراد مبتدی است؛ چون قوانین کمتری دارد و خواندنش آسان است. می‌توانید اپ‌هایی با خطوط کد کمتر بسازید، که زمان مورد نیاز برای کدنویسی را کاهش می‌دهد.

با این حال، این زبان برای پروژه‌های بزرگ، مناسب نیست. به همین دلیل، باید زبان برنامه نویسی دیگری مانند جاوا یا C++  را هم بدانید.

بعلاوه، اگر در یک محیط دانشگاهی کار می‌کنید یا می‌خواهید از این زبان در پروژه تحقیقاتی یا تجزیه و تحلیل داده استفاده کنید، متوجه خواهید شد که لایبرری‌های بسیار کمی برای کمک به این تکالیف دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)