خانهاخبار
مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

خیلی از کاربران قصد خرید اپل واچ‌های امسال را دارند اما میان اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا دودل هستند که کدام انتخاب بهتری است؛ امروز قصد داریم تا به بیان تفاوت‌های این دو محصول بپردازیم تا بلکه کمکی شود برای اینکه شما بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید خود بگیرید. پس همراه ما باشید.
۱۴۰۱/۷/۲۴

اپل در رویداد Far Out خود در اوایل ماه جاری میلادی در کنار اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا را نیز معرفی کرد. اپل واچ اولترا نوعی کاملا جدید از ساعت‌های هوشمند اپل با تمرکز بر مقاومت در محیط‌های نامتعادل، با دوام بالا و عمر باتری طولانی‌تر و ویژگی‌های اضافی برای کمک به فعالیت‌‌هایی مانند غواصی و کوه‌نوردی است.

هم اپل واچ سری ۸ و هم اپل واچ اولترا از تراشه جدید S8، صفحه نمایش همیشه روشن رتینا، قابلیت تشخیص تصادف خودرو، حسگر دمای بدن، مقاومت در برابر گرد و غبار با استاندارد IP6X و موارد دیگر بهره می‌برند، اما تفاوت‌های قابل توجهی هم بین این دو دستگاه وجود دارد.

image

 

تفاوت بین نسخه فولادی ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا تنها ۵۰ دلار است، با این حال بسیاری از مشتریان برایشان سوال است که آیا هزینه کردن ۴۰۰ دلار بیشتر برای اپل واچ اولترا، نسبت به اپل واچ سری ۸ آیا ارزشش را دارد یا خیر. جدولی که در زیر آورده‌ایم تفاوت‌های این دو محصول را به وضوح و به سادگی نشان می‌دهد که می‌تواند به تصمیم‌گیری کاربران برای خرید این محصولات کمک کند. 

اپل واچ اولترااپل واچ سری ۸
بدنه از جنس تیتانیوم با درجه بالای مرغوبیت (کاربرد در ساخت ادوات فضایی)بدنه از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ
در نوع خود سبک وزن، بدنه مقاوم در برابر خوردگی با لبه‌های برجسته برای محافظت از کریستال تخت به کار برده شده بر روی ساعتطراحی بدنه انحنادار
دکمه تاجی شکل دیجیتال با بازخورد لرزشی، دکمه کناری، دکمه اکشن با قابلیت شخصی سازیدکمه تاجی شکل دیجیتال به همراه بازخورد لمسی، دکمه کناری
قاب ۴۹ میلی‌متریقاب موجود در سایزهای ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری
ضخامت ۱۴٫۴ میلی‌مترضخامت ۱۰٫۷ میلی‌متر
وزن ۶۱٫۳ گرموزن ۳۲ تا ۵۱٫۵ گرم (بسته به مدل)
کریستال یاقوت کبودشیشه نمایشگر Ion-X در نسخه آلومینیومی و کریستال یاقوت کبود در نسخه فولادی
صفحه نمایش تختصفحه نمایش انحنادار با لبه انکساری
۱۱۶۴ میلی‌متر مربع فضای نمایشگرفضای نمایشگر ۹۰۴ میلی‌متر مربع در مدل ۴۱ میلی‌متری و ۱۱۴۳ میلی‌متر مربع در مدل ۴۵ میلی‌متری
رزولوشن ۴۱۰ در ۵۰۲ پیکسلرزولوشن ۳۵۲ در ۴۳۰ پیکسل برای مدل ۴۱ میلی‌متری و ۳۹۶ در ۴۸۴ پیکسل برای مدل ۴۵ میلی‌متری
تا ۲۰۰۰ نیت میزان روشنایی صفحه نمایشتا ۱۰۰۰ نیت روشنایی صفحه نمایش
اسپیکرهای دوتایی (۴۰ درصد بلندتر از اپل واچ سری ۸)اسپیکر تکی
میکروفن سه تایی به همراه کاهش نویز بادمیکروفن تکی
GPS دوفرکانسه (L1 و L5) با دقت بسیار بالاGPS
بلوتوث نسخه 5.3بلوتوث نسخه 5.3
مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ مترمقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر
مناسب برای شنا و شیرجه تا عمق ۴۰ مترمناسب برای شنا
تا ۳۶ ساعت عمر باتریتا ۱۸ ساعت عمر باتری
موجود فقط در رنگ طبیعی تیتانیومیموجود در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای، قرمز برای نسخه آلومینیومی و نقره‌ای، طلایی و گرافیت برای نسخه فولادی
شروع قیمت از ۷۹۹ دلارشروع قیمت از ۳۹۹ دلار برای نسخه آلومینیومی و ۶۹۹ دلار برای نسخه فولادی
گواهینامه وسایل غواصی EN13319 
حسگر سنجش دمای آب 
ابزار اندازه‌گیری عمق آب 
اپلیکیشن هوشمند مخصوص غواصی (موجود در اپ استور) 
دارای گواهی‌نامه نظامی تست شده MIL-STD 810H 
آژیر ۸۶ دسی بلی به منظور جذب توجهات برای مواقع اضطراری 
واچ فیس اختصاصی به منظور یافتن مسیر با GPS زنده، مسیریابی و حالت شب 

اپل واچ اولترا قابلیت‌های جدیدی را برای رفع نیازهایخاص کسانی که به اپل واچ خود برای ارائه کمک در محیط‌های چالش‌برانگیز نیاز دارند، به ارمغان می‌آورد. اگر به یک اپل واچ بادوام‌تر با ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش روشن‌تر، اسپیکرهای بلندتر، GPS مطمئن‌تر، مقاومت در برابر آب بهتر و موارد دیگر نیاز دارید، بدون شک اپل واچ اولترا بهترین انتخاب برای شما است.

اپل واچ اولترا همچنین بزرگترین و غنی‌ترین گزینه اپل واچ موجود است، ناگفته نماند که این را هم باید در نظر گرفت که اپل واچ اولترا اولین طراحی مجدد واقعی این محصول از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۵ را ارائه می‌دهد. برای علاقه‌مندان به فن‌آوری، اپل واچ اولترا راهی برای دریافت تجربه‌ای کامل از ویژ‌گی‌های برتر این اپل واچ است. ویژگی‌هایی مانند عمر باتری بیشتر، صفحه نمایش بزرگتر و روشن‌تر، دکمه اکشن قابل شخصی‌سازی و بسیاری از موارد دیگر که برای همه کاربران مفید خواهد بود. به این ترتیب برخی از مشتریان ممکن است همچنان تمایل داشته باشند که اپل واچ اولترا را به جای اپل واچ سری ۸ برگزینند، حتی اگر آنها ورزشکارانی حرفه‌ای یا غواص و شناگر نباشند و اصلا سر و کاری با محیط‌های چالش برانگیز نداشته باشند.

از طرفی به عنوان بزرگترین مدل اپل واچ تا به امروز، اندازه اپل واچ اولترا برای همه مناسب نخواهد بود. مخصوصا اگر قبلا اندازه بدنه ۴۱ میلی‌متری را مناسب خود می‌دانستید، ممکن است با دست کردن اپل واچ اولترا احساس کنید که آن برای دست شما خیلی بزرگ است. بنابراین اگر شک دارید، حتما نیاز است تا در فروشگاه‌هایی که مدل‌های مختلف اپل واچ را دارند آن را امتحان کنید و سپس برای خرید اپل واچ مورد علاقه خود اقدام کنید.

به طور مشابه ظاهر اپل واچ اولترا ممکن است برای برخی از خریداران جذاب نباشد. اگر اپل واچ فولاد ضد زنگ را ترجیح می‌دهید و به دنبال ساعت هوشمند متمرکزتری هستید که به خوبی با بندهای فلزی و چرمی جفت شود، ممکن است طراحی خشن و بزرگ اپل واچ اولترا برای شما مناسب نباشد.

اگر هم اپل واچ اولترا از محدوده قیمتی که می‌خواهید هزینه کنید، خارج است اما همچنان می‌خواهید از اپل واچ خود در محیط‌های چالش برانگیز استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که سری ۸ همچنان طراحی بادوام با شیشه رویی محکم، به همراه مقاومت در برابر آب و بسیاری از موارد را ارئه می‌کند که البته با این محصول می‌توانید مواردی مانند علامت گذاری نقاط بین راهی را هم داشته باشید که در اپل واچ اولترا موجود است.

اپل واچ اولترا چیزهای زیادی برای ارائه دارد، به ویژه برای آن دسته از کاربران که می‌توانند از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنند، بنابراین مطمئنا ارزش آن را دارد که هنگام خرید یک مدل جدید، آن را هم در لیست بررسی خود داشته باشید، اما اپل واچ سری ۸ با برچسب قیمتی نصف اپل واچ اولترا گزینه‌ای جذاب برای عموم کاربران است که هم قیمتی پایین‌تر دارد و هم طراحی ظریف‌تری دارد.

در نهایت باید گفت که بهترین شخص برای انتخاب اپل واچ مناسب برای شما، کسی جز خودتان نیست، شما هستید که معیارهای خود و نیازهای خود را بهتر از هرکس دیگری می‌دانید و می‌توانید بهترین تصمیم را برای خرید اپل واچ جدید خود داشته باشید؛ در این میان ما هم امیدواریم که با مطالب و راهنمایی‌هایی که در این مقاله داشتیم، به تصمیم‌گیری درست شما در این خصوص کمک شایانی کرده باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)