خانهاخبار
اپل تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید خواهد کرد

اپل تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید خواهد کرد

اپل پس از تحت تاثیر قرار گرفتن محدودیت‌های سیاسی و همه‌گیری کرونا، به نظر می‌رسد که عزم خود را جزم کرده تا کار انتقال کارخانه‌های تامین کننده قطعات و گسترش تولیدکنندگان را هرچه سریع‌تر انجام دهد.
۱۴۰۱/۶/۳۱

محصولات اپل تقریبا به طور انحصاری در چین ساخته می‌شوند، اما مدت‌ها است که این شرکت به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود است؛ همه‌گیری کرونا باعث شد تا برنامه‌های اپل در این خصوص به تعویق بیافتد، اما اکنون دوباره این شرکت برنامه‌های خود را در این راه شروع کرده است.

رویترز گزارشی را از تحلیل‌گران J.P. Morgan نقل کرده که ادعا می‌کند اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از تولید جهانی آیفون‌های خود را به هند منتقل کند. در حال حاضر این رقم ۵ درصد است که به این معنی است که تا سال ۲۰۲۵ اپل میزان تولید آیفون‌ها در هند را ۵ برابر می‌کند که تحولی بی‌سابقه است.

image

 

این فقط آیفون‌ها نیستند که قرار است تحت تاثیر قرار بگیرند، این گزارش ادعا کرده که حدود ۲۵ درصد از تمام محصولات اپل، از جمله ایرپادز، اپل واچ، آیپد و مک همگی تا سال ۲۰۲۵ به خارج از چین منتقل خواهند شد، که باز هم این رقم برای این محصولات فقط ۵ درصد است.

اپل از سال ۲۰۱۷ شروع به ساخت آیفون در هند کرده است. این کار با نسل اول آیفون SE شروع شد و دستگاه‌های ساخت هند فقط به مصرف داخل هند می‌رسید. با این حال از آن زمان تاکنون مدل‌های جدیدتری از جمله آیفون ۱۳ نیز به خط تولید هند اضافه شده و این کشور حتی صادرات آیفون‌های ساخت هند را هم آغاز کرده است.

انتظار می‌رود که فاکسکان در هفته‌های آینده ساخت آيفون ۱۴ استاندارد را نیز در هند آغاز کند. این یک بازه زمانی بسیار کوتاه‌تر از حد معمول است زیرا به عنوان مثال، تولید آیفون ۱۳ در هند تازه از آوریل امسال (فروردین ۱۴۰۱) شروع شد. فروشندگان تایوانی مانند Hon Hai و پگاترون نقش کلیدی در نقل مکان به هند دارند، همچنین انتظار می‌رود که در میان مدت یا بلند مدت، اپل حتی تامین کنندگان داخلی هند را هم برای تامین قطعات محصولاتش واجد شرایط کند.

شرکت‌های محلی نیز خواهان بخشی از این اقدام هستند، بلومبرگ گزارش داده که گروه هندی تاتا در حال مذاکره با ویسترون برای سرمایه‌گذاری مشترک برای مونتاژ آیفون بوده است؛ ویسترون شرکتی بود که ساخت آیفون SE نسل اول را در سال ۲۰۱۷ در هند آغاز کرد و حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد عامل گسترش تولید محصولات اپل در هند شود.

با توجه به مناقشه اقتصادی سیاسی میان آمریکا و چین، این حرکت اپل به نظر دیگر ضروری شده است، زیرا این شرکت نه تنها با محدویت‌های همه‌گیری کرونا در چین، بلکه با محدودیت‌های ناشی از اختلاف سیاسی میان آمریکا و چین نیز مواجه است که به شدت تولید محصولاتش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)