خانهاخبار
انویدیا به طور رسمی از کارت گرافیک‌های RTX 4090 و 4080 رونمایی کرد!

انویدیا به طور رسمی از کارت گرافیک‌های RTX 4090 و 4080 رونمایی کرد!

شرکت انویدیا به تازگی از نسل جدید کارت گرافیک‌های رده بالای دسکتاپ خود با نام RTX 4090 و 4080 رونمایی کرده است.
۱۴۰۱/۶/۳۰

اکنون که حدود دو سال از معرفی سری کارت گرافیک‌های RTX 3000 می‌گذرد؛ شرکت انویدیا به طور رسمی از جانشین آنها یعنی سری RTX 4000 رونمایی کرده است.

image

 

این کارت گرافیک‌ها که با معماری «اِیدا لاولِیس» این شرکت ساخته شده‌اند، از نسل سوم DLSS بهره می‌برند. کارت گرافیک پرچمدار انویدیا، جی‌فورس RTX 4090 نام داشته که دارای ۲۴ گیگابایت حافظه G6X بوده و سرعت آن حدودا چهار برابر RTX 3090 TI است که پرچمدار پیشین این شرکت محسوب می‌شد. RTX 4090‌ قیمت ۱۵۹۹ دلار را داشته و در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) روانه بازار می‌شود.

image

 

این شرکت همچنین دو نسخه متفاوت از کارت گرافیک RTX 4080 را نیز معرفی کرد که دارای حافظه‌‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی هستند. به گفته انویدیا، RTX 4080 حدودا دو تا چهار برابر قدرتمندتر از RTX 3080 TI است. متاسفانه، این شرکت تاریخ عرضه دقیق این سری از کارت گرافیک‌ها را مشخص نکرده و تنها می‌گوید که می‌توانیم در ماه نوامبر، منتظر عرضه آنها باشیم. نسخه با حافظه ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 با قیمت ۸۹۹ دلار و نسخه ۱۶ گیگابایتی آن با قیمت ۱۱۹۹ دلار روانه بازار خواهند شد.

طی این رویداد، مدیر عامل انویدیا یعنی آقای «جنسن هوانگ»، جزئيات بسیاری در مورد بهبود‌های صورت گرفته در معماری جدید سری RTX 4000 را با مخاطبین در میان گذاشت. به گفته آقای «هوانگ»، معماری «اِیدا» نسل سوم RTX را به همراه داشته که بهبود‌های چشمگیری را در زمینه ری‌تریسینگ یا تکنولوژی رهگیری پرتو‌ها به همراه دارد.

 

در این کارت گرافیک‌ها، شاهد نسل سوم Deep Learning Super Sampling یا DLSS نیز خواهیم بود. DLSS 3 توان بهبود عملکرد بازی‌ها را داشته و به لطف فناوری آن، می‌توانید بازی‌ها را با فریم ریت بالاتری اجرا کنید.

 

درباره کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4080 چه می‌اندیشید؟ با توجه به پایان دوران ماینینگ توسط کارت گرافیک‌ها و کاهش قیمت این قطعات، آیا با موج تازه‌ای از پی سی گیمر‌ها روبرو خواهیم شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)