خانهاخبار
بهترین روش مهاجرت به کانادا برای کارآفرینان چیست؟

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای کارآفرینان چیست؟

افرادی که دانش، توانایی مالی و تجربه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را دارند، معمولاً می‌توانند از ویزای کارآفرینی کانادا استفاده کنند..
۱۴۰۱/۶/۳۰

افرادی که دانش، توانایی مالی و تجربه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را دارند، معمولاً می‌توانند از ویزای کارآفرینی کانادا استفاده کنند که یک ویزای مهاجرت به کانادا، برای اخذ اقامت دائم است. در واقع راه‌اندازی استارتاپ، یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند پل ارتباطی با این کشور برای مهاجران دارای سرمایه و دانش تحقیقاتی باشد. ویزای استارتاپ کانادا انواع مختلفی دارد و بسته به روش حمایت از یک کسب‌وکار به افراد واگذار می‌شوند.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی

نرخ تورم یک درصد، نرخ بیکاری کم‌تر از 9 درصد، نرخ بهره زیر 0.5 درصد، از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های مهاجرت به کانادا و راه‌اندازی یک استارتاپ و کارآفرینی است.

برنامه‌های کارآفرینی کانادا مجموعه‌ای از خدمات مدنی است که کشور کانادا به جهت تسهیل جذب سرمایه و مهاجرت آسان‌تر، در نظر گرفته است. محدودیت خاصی نیز به‌جز احقاق تمکن مالی در آن وجود ندارد. در نتیجه، گرفتن آن برای کسی که قصد مهاجرت از ایران یا هر کشور دیگری به کانادا را دارد بسیار آسان‌تر خواهد بود. البته شروط کلیدی و مهمی وجود دارد که باید حتماً تمام آن‌ها رعایت و برقرار شود.

ویزاهای زیرمجموعه برنامه کارآفرینی دولت کانادا، دسته‌بندی‌های مختلفی دارند و شرایط دریافت ویزای استارتاپ در این کشور یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌های در دسترس است.

انواع ویزاهای زیرمجموعه برنامه کارآفرینی کانادا

به‌طورکلی، 3 نوع ویزای کارآفرینی کانادا برای مهاجرت به این کشور، قابل دریافت است که به شرح ذیل خواهند بود.

ویزای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر مهاجرتی - Immigrant Investor Venture Capital Visa

برای افرادی که دارایی خالص شخصی حداقل 10 میلیون دلار کانادا دارند و مایل به سرمایه‌گذاری با محدوده ریسک حداقل 2 میلیون دلار در صندوق سرمایه‌گذاری مهاجر کانادا هستند، این ویزا قابل استفاده و گزینه مناسبی است.

ویزای مهاجرتی خوداشتغالی - Self-Employed Immigrant Visa

این ویزا مناسب کسانی است که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و... سابقه و تخصص قابل اثبات دارند و می‌توانند از مزیت‌های موجود، بر مبنای ارائه مدارک استفاده کنند.

ویزای استارتاپ - Start-up Visa

کشورهای پیشرفته دنیا، اهمیت ویژه‌ای برای جذب سرمایه قائل هستند و البته سود آن را نیز تمام‌وکمال و به‌شکل منطقی و ایده‌آل در اختیار صاحب کسب‌وکار و تجارت قرار می‌دهند.

ویزای استارتاپ کشور کانادا برای صاحبان کسب‌وکارها یا کسانی که قادر به راه‌اندازی استارتاپ هستند بهترین گزینه است. کسب‌وکار شما باید در فهرست سازمان‌های تعیین شده برای ویزای استارتاپ کانادا، ثبت شود. این فرآیند عموماً یک مسیر عالی و کم‌ریسک است. البته درصورتی‌که در مورد مزیت‌ها، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و معایب آن بدانید و بتوانید تفاوت‌های بیان شده در مورد انواع ویزای استارتاپی را به‌خوبی بشناسید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا

image

بر اساس سیاست‌های جدید حمایتی، کشور کانادا به مهاجران اجازه دریافت اقامت و مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا را راحت‌تر اعطاء می‌کند. البته که شروط مهمی وجود دارد که باید بتوانید بر اساس آن‌ها، مدارک و الزاماتی که موردنیاز است را در اختیار سازمان مهاجرت و سفارت این کشور قرار دهید. برای دریافت ویزای استارتاپ، باید تمامی موارد ذیل فراهم شود:

  1. یک کسب‌وکار واجد شرایط برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا داشته باشید.
  2. یک نامه پشتیبانی و حمایتی از یک سازمان تعیین شده دریافت کنید.
  3. الزامات زبان را برآورده کنید.
  4. تمکن مالی خود را اثبات کنید که بسته به نوع حمایت و کسب‌وکار شما متفاوت است.
  5. رزومه مفصل (CV) داوطلب
  6. پیش‌نویس پیشنهاد تجاری مهاجرت کارآفرینی به کانادا
  7. کپی پاسپورت یا سند قانونی سفر
  8. شناسنامه
  9. سند ازدواج (اگر متاهل هستید)
  10. سوابق ترخیص پلیس از کشور مبدأ و محل اقامت شما
  11. اثبات وجوه: صورت‌حساب بانکی اخیر که حداقل شش ماه را پوشش می‌دهد.
  12. معرفی‌نامه بانکی
  13. نتایج آزمون زبان (آیلتس، CLB سطح 5 یا NCLC سطح 5)
  14. تأییدیه معاینه پزشکی از یک مؤسسه بهداشتی تأیید شده
  15. نامه پشتیبانی از یک نهاد تعیین شده در کانادا
  16. تمام مدارک باید به‌صورت قانونی به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده و از کشور مربوطه گواهی یا Apostille شده باشند. اگر اداره مهاجرت بخواهد اطلاعات دیگری داشته باشد، ممکن است مدارک بیشتری را درخواست کند.

مقایسه شرایط ویزای استارتاپ استرالیا و کانادا

سوال مهم و مختصر: ویزای کارآفرینی کانادا بهتر است یا استرالیا؟ این موضوع باید به دو صورت حقوقی و اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد. البته نمی‌توان مختصراً به این سوال پاسخ داد و نیاز به توضیحات دقیق و کامل است. اما حالا در چند مورد، به‌صورت مفید و مختصر این موضوع را بررسی کنیم.

  • سرمایه‌گذاری در کشور کانادا و ایجاد استارتاپ، آینده و دورنگری تجاری قوی‌تر و محکم‌تری دارد. اما ویزای استارتاپ استرالیا ارزش کلی کم‌تری دارد.
  • باتوجه ‌به این‌که استرالیا یک کشور درحال‌توسعه با تغییر نگرش‌های سیاسی، مدنی و مالیاتی است، در نتیجه ممکن است مالیات در این کشور به‌مرور و در سال‌های آینده افزایش یابد.
  • تا حد زیادی اقتصاد استرالیا به صادرات چین وابسته است. درصورتی‌ که نرخ صادرات به این کشور کاهش یابد، به طبع اقتصاد استرالیا با مشکل مواجه خواهد شد. پس می‌توان گفت که موفقیت راه‌اندازی استارتاپ در استرالیا به نرخ صادرات وابسته است.
  • اگرچه فضای رقابتی در استرالیا (احتمال دریافت ویزای استارتاپ استرالیا) ضعیف‌تر است و شما زودتر در کسب‌وکار خود موفق می‌شوید اما در کانادا حتی با کم‌ترین نرخ سود، کسب‌وکار و استارتاپ شما به‌مراتب بازدهی بهتری از کشور استرالیا خواهد داشت.
  • در کانادا معمولاً نیازی به ارائه ایده‌های نوین و خاص نیست ‌و تحصیلات دانشگاهی اهمیت چندانی ندارد. نیازی هم به مهارت بالا در زبان کانادایی و حوزه‌های تخصصی MBA و... نخواهید داشت.
  • برنامه‌های کارآفرینی کانادا جدی‌تر، پررنگ‌تر و مورد حمایت ایالات متحده است.
image

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

مهاجرت کارآفرینی به کانادا مزیت‌های زیادی چه برای شما و چه خانواده‌تان خواهد داشت. با درخواستی که شما ثبت می‌کنید، خانواده شما هم می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند. این شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال شما نیز می‌شود.

شما و خانواده‌تان می‌توانید به کانادا سفر کنید (به واسطه ویزای کارآفرینی کانادا) و به سیستم‌های مراقبت‌های درمانی و آموزشی کانادا دسترسی داشته باشید. برنامه راه‌اندازی استارتاپ در کانادا و دریافت اقامت از این طریق، با عنوان فدرال است؛ یعنی بدون محدودیت می‌توانید در هرکدام از استان‌های این کشور زندگی کنید. شما پس از 3 سال زندگی در کانادا، واجد شرایط درخواست شهروندی هستید.

کلاس استارت‌آپ کانادا به‌طورکلی به‌عنوان برنامه ویزای استارتاپ (SUV) شناخته می‌شود در نتیجه سطح فوق‌العاده بالایی دارد.

مهم‌ترین نکاتی که برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید رعایت کنید!

همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مباحث راه‌اندازی استارتاپ در کانادا و استفاده از کلاس کارآفرینی برای مهاجرت، عدم تکمیل مدارک موردنیاز، ایجاد شک و شبهه در خصوص زمان درخواست و نحوه انجام آن است. به‌طور کلی بهتر است راه را بشناسید تا یک ‌قدم از دیگران جلوتر باشید.

در بحث مهاجرت به کشور کانادا با استفاده از ویزای کارآفرینی کانادا، باید به چند مسئله اساسی دقت داشته باشید. فراموش نکنید که دولت این کشور تنها 2750 درخواست در سال را می‌پذیرد و موعد پذیرش هم باید به‌درستی توسط شما تشخیص داده شود. در این زمینه، برای یافتن راه و سازوکارهای مهاجرتی درست، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دانش و تجربه‌های یک وکیل مهاجرت استفاده کنید. مجموعه مهاجرت پلاس، تمامی مفاد و معایب روش‌های مهاجرت و مقایسه آن با دیگر روش‌ها بر مبنای شرایطی که دارید به شما توضیح می‌‌دهند. آن‌ها در تمام طول این مسیر، در کنار شما خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)