خانهاخبار
مشکل فیلمبرداری آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با بروزرسانی جدیدی رفع خواهد شد

مشکل فیلمبرداری آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با بروزرسانی جدیدی رفع خواهد شد

اپل با تایید این مشکل قول داد هفته آینده بروزرسانی‌ای را برای رفع آن عرضه خواهد کرد.
۱۴۰۱/۶/۲۹

چند روز پیش بود که برخی از کاربران با به اشتراک‌گذاری خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند دوربین آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس در حین فیلمبرداری با نرم‌افزارهای شخص ثالث مانند اسنپ‌چت، تیک‌تاک و اینستاگرام لرزش عجیبی پیدا می‌کند و صدای ناخوشایندی نیز به گوشی می‌رسد. در نتیجه، ویدئوهای گرفته شده نیز حالتی تار پیدا می‌کنند که تماشا کردن آن‌ها غیر ممکن می‌سازد. در این راستا، کاربران اذعان داشتند این مشکل احتمالا مربوط به لرزشگیر اپتیکال  (OIS) دوربین است که به طور کلی قادر است تا لرزش‌های دست کاربر را حذف نماید.

image

اپل در دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از نسل دوم سنسور حرکتی لرزشگیر اپتیکال خود بهره برده است که می‌تواند لرزش‌ها را به خوبی دفع کند. با اطلاع از این مشکل، کاربران امیدوار بودند که این موضوع مربوط به مسائل نرم‌افزاری باشد و نیازی به تعمیر سخت‌افزاری نباشد. خوشبختانه، خبرنگار برجسته بلومبرگ و تحلیلگر محصولات اپل یعنی مارک گرمن خبر خوبی برای کاربران دارد زیرا این خبرنگار در توئیتی اعلام کرده است اپل راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا کرده است که هفته آینده به صورت یک بروزرسانی عرضه خواهد شد.

این بروزرسانی که احتمالا در قالب نسخه IOS 16.0.2 در دسترس قرار خواهد گرفت دومین بروزرسانی پس از عرضه سری آیفون 14 محسوب می‌شود. برزورسانی IOS 16.0.1 که قبلا عرضه شده بود مشکلاتی مانند ایراد در اتصال به شبکه وای‌فای عمومی و باگ‌های برنامه‌های iMessage و FaceTime را رفع کرده است.

image

در حال حاضر به کاربران آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس توصیه شده است که در صورت برزو مشکل لرزش و تا زمان عرضه بروزرسانی به فیلمبرداری نپردازند چون ممکن است این مشکل منجر به ایراد سخت‌افزاری شدیدی شود و برای رفع آن به وقت و هزینه بیشتری نیاز باشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)