خانهاخبار
آیا اپل به طور پیوسته در تلاش است تا آیفون ۱۴ پرو را بدون داینامیک آیلند نشان دهد؟

آیا اپل به طور پیوسته در تلاش است تا آیفون ۱۴ پرو را بدون داینامیک آیلند نشان دهد؟

اپل اخیرا در اسناد رسمی منتشر شده آیفون ۱۴ پرو در وب سایت رسمی این شرکت، بریدگی این گوشی را به شکلی جداگانه، یعنی یک بریدگی کپسولی و یک بریدگی دایره‌ای شکل به تصویر کشیده است، اما این تصویر آن چیزی نیست که در روز معرفی آیفون ۱۴ پرو شاهد آن بودیم؛ آیا این یک موضوع عمدی است و هدف خاصی را دنبال می‌کند یا صرفا یک اشتباه گرافیکی؟!
۱۴۰۱/۶/۲۸

اپل اخیرا بارها و بارها طراحی بریدگی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو را به صورت جداگانه، یعنی یک بریدگی کپسولی در کنار یک بریدگی دایره‌ای شکل نشان داده است، درست به همان شکلی که پیش از معرفی آیفون ۱۴ پرو در شایعات دیده بودیم. با این حال این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا شکل بریدگی در آیفون ۱۴ پرو یک گزینه اختیاری نیست که بتوان آن را به هرکدام از آن دو حالت دلخواه تنظیم کرد.

در یک سند پشتیبانی جدید با عنوان «از نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس خود استفاده کنید» که به تازگی منتشر شده، اپل به وضوح دو بریدگی صفحه نمایش را به صورت جدا نمایش داده است نه آن شکلی که در روز معرفی آیفون ۱۴ پرو شاهد آن بودیم. این حداقل سومین باری است که این طرح از منابع رسمی اپل منتشر شده است.

image

 

در پوستر گرافیکی رویداد «Far Out» اپل، شواهدی وجود داشت که به نظر تایید می‌کرد که این شرکت از بریدگی دایره‌ای و کپسولی در کنار یکدیگر استفاده خواهد کرد؛ سپس اندکی پس از آن، در منابع توسعه‌دهنده مرتبط با آیفون ۱۴ پرو که اپل ارسال کرده بود، مشاهده شد که این بریدگی به صورت یکپارچه و تکی نمایش داده شده است.

اگر این یک خطای مکرر در نمایش بریدگی آیفون ۱۴ پرو باشد، با توجه به اینکه در حال حاضر راهی برای غیرفعال کردن داینامیک آیلند و نمایش آن به صورت دو تکه به طور معمول وجود ندارد، موضوعی عجیب است. از طرفی از آنجایی که پیش از معرفی آیفون ۱۴ پرو، انتظار می‌رفت که بریدگی این محصول دقیقا به همین شکل باشد، این تصاویر گرافیکی بسیار قابل تامل هستند. تا یک هفته قبل از معرفی آیفون ۱۴ پرو، تمامی شایعات حاکی از آن بودند که بریدگی این محصول به شکل دو تکه خواهد بود، اما از یک هفته قبل از رویداد اپل تصاویری از بریدگی یکپارچه کپسولی شکل آیفون ۱۴ پرو افشا شد که همگی شایعات را نقض کرد، سپس در رویداد معرفی آیفون ۱۴ پرو نیز دیدیم که اپل سری آیفون ۱۴ پرو را با یک بریدگی یکپارچه به تصویر کشیده است.

شاید هم بتوان گفت به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد به دلیل ماهیت مخدوش شده ساختار داخلی اپل، کارمندان مسئول طراحی وب، منابع توسعه دهندگان و اسناد پشتیبانی تا قبل از رویداد اپل از داینامیک آیلند بی‌خبر بوده‌اند. زمانی که اطلاعات مربوط به داینامیک آیلند تثبیت شد، فرض بر این بود که شایعات قبلی مبنی بر طرحی با دو بریدگی نمایشگر قابل مشاهده، صرفا از اطلاعات سخت افزاری این دستگاه‌ها نشات می‌گرفتند و اطلاعات نرم افزاری آیفون ۱۴ پرو تحت تدابیر شدید امنیتی به بیرون درز نکرده بود. دیدن مکرر تصاویر اسناد اپل در وب سایت رسمی این شرکت از آیفون ۱۴ پرو با بریدگی دو تکه، نشان می‌دهد که درک اولیه از ظاهر بریدگی‌های نمایشگر ممکن است رسمی‌تر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد باشد. به هر شکل این از موضوعاتی است که با اطلاعات فعلی، همچنان جوابی قطعی در مورد آن نمی‌توان گفت اما شاید در آینده دلیل این موضوع روشن شود.

به نظر شما به تصویر کشیدن دو تکه بریدگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو در اسناد موجود در وب سایت رسمی اپل به طور عمد از طرف اپل انجام شده است و هدف خاصی را دنبال می‌کند یا اینکه صرفا یک اشتباه در هماهنگی میان تیم‌های مختلف گرافیکی، سخت افزاری و نرم افزاری اپل است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)