خانهاخبار
پورت لایتنینگ آيفون ۱۴ پرو همچنان محدود به سرعت USB 2.0 است

پورت لایتنینگ آيفون ۱۴ پرو همچنان محدود به سرعت USB 2.0 است

اپل با اینکه می‌داند آیفون ۱۴ پرو دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با خروجی عکس‌های حجیم ProRAW است، اما ظاهرا فکری به حال سرعت پایین پورت لایتنینگ نکرده و هنوز هم این پورت دارای استاندارد USB 2.0 با سرعت پایین است.
۱۴۰۱/۶/۲۷

مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آيفون ۱۴ پرو مکس دارای سیستم دوربین پشت ارتقا یافته‌ای هستند که می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW بگیرد که برای انعطاف‌پذیری بیشتر در ویرایش، جزئیات بیشتری را در فایل تصویر حفظ می‌کند. به گفته اپل عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW فایل‌های بسیار بزرگی هستند که هرکدام ۷۵ مگابایت حجم دارند و حتی گاهی اوقات از این میزان نیز فراتر می‌روند.

image

 

با وجود این اندازه‌های بسیار بزرگ، این موضوع تایید شده که کانکتور لایتنینگ در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مانند مدل‌های قبلی از این سری، به سرعت USB 2.0، یعنی تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود می‌شود، به این معنی که انتقال عکس‌های ProRAW با وضوح کامل ۴۸ مگاپیکسلی به مک یا دستگاه دیگری که دارای کابل لایتنینگ است، زمان زیادی طول خواهد کشید.

اپل استفاده از «iCloud Photos» را برای دسترسی به فایل‌های ProRAW با وضوح کامل در مک و یا سایر دستگاه‌های اپل، یا انتقال عکس‌های آيفون به صورت بی‌سیم با استفاده از ایردراپ را توصیه می‌کند، اما پورت لایتنینگ مطمئنا می‌توانست بهتر از این باشد تا اپل مجبور به توجیه کردن به این شکل نباشد!

در سال ۲۰۱۵ پورت لایتنینگ آیپد پرو اصلی از USB 3.0 پشتیبانی می‌کرد که براساس مشخصات آن زمان می‌توانست تا ۵ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشد، اما ظاهرا اپل تصمیم گرفته است که برای آیفون در این مسیر حرکت نکند. خوشبختانه شایعات حاکی از آن است که تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به جای لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهند شد که با پشتیبانی تاندربولت 3 باید سرعتی تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه یا حتی تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را به همراه داشته باشد؛ اما خوب در این خصوص باید از اتحادیه اروپا و مصوبه‌اش در مورد استفاده از پورت واحد برای همه دستگاه‌های الکترونیکی متشکر بود، وگرنه اگر چنین قانونی تصویب نمی‌شد، مشخص نیست که اپل تا چه زمانی به استفاده از پورت اختصاصی خود پافشاری می‌کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)