خانهاخبار
ممکن است نسخه فرکانس بالا اسنپدراگون ۸ نسل دو خیلی سریع باشد!

ممکن است نسخه فرکانس بالا اسنپدراگون ۸ نسل دو خیلی سریع باشد!

به نظر می‌رسد شرکت کوالکام قصد دارد قدرت خود را به تمامی رقبا نشان دهد.
۱۴۰۱/۶/۲۵

انتظار می‌رود شرکت کوالکام به زودی از جدیدترین تراشه پرچمدار خود، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل دو رونمایی کند. چیپستی که از پردازنده گرافیکی بهتری در مقایسه با A16 Bionic، پردازنده نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۴، برخوردار خواهد بود.

image

 

اسنپدراگون ۸ نسل یک اخیرا بار پردازشی بسیاری از پرچمداران اندرویدی که در نیمه اول سال میلادی جاری عرضه شدند را بر دوش داشت. اما مشکل این تراشه، داغ شدن بیش از حد آن بود. لازم به ذکر است که در دفاع از کوالکام باید گفت شاید مشکل در فرایند تولید گره سامسونگ دلیل این اتفاق بوده است.

پس از آن، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک معرفی شد. تراشه‌ای که بر فناوری ۴ نانومتری TSMC متکی بود و سریع‌تر و کارآمدتر است. این پردازنده نیز، در بسیاری از برترین گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۲۲ به ایفای نقش پرداخت.

اما مدتی است که شایعاتی در مورد اسنپدراگون ۸ نسل دو به گوش می‌رسد. جدیدترین گمانه‌زنی نیز حاکی از آن است که کوالکام بهینه‌سازی انرژی بر عملکرد را برای این تراشه در اولویت قرار خواهد داد.

احتمالا کوالکام برای اینکه تراشه‌ها این شرکت به راحتی در مقایسه با پردازنده‌های اپل شکست نخورند، یک نسخه با فرکانس فوق‌العاده بالا از اسنپدراگون ۸ نسل دو عرضه کند.

این شایعه نیز، توسط یک افشاگر فعال در رسانه چینی Weibo به نام Digital Chat Station منتشر شده است. او عنوان کرده که هسته اصلی این پردازنده دارای فرکانس ۳.۴ الی ۳.۵ گیگاهرتز خواهد بود. لازم به ذکر است اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک دارای فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی بوده و A16 Bionic که اپل مدعی بود از سایر تراشه‌ها ۴۰ درصد سریع‌تر است، هسته‌های ۳.۴۶ گیگاهرتزی داشت.

image

تصویر ادعای Digital Chat Station

این افشاگر همچنین گفته که پردازنده گرافیکی این تراشه که پیش‌تر Adreno 740 پیش‌بینی شده بود، پردازنده اپل را شکست خواهد داد. اما مشخص نیست که منظور او از تراشه‌های اپل، A16 Bionic که دارای پردازنده گرافیکی چشمگیری است بوده یا خیر.

به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد وارد جدالی مستقیم با اپل شود. این شرکت همچنین ممکن است در تلاش باشد تا رقبای دیگری مانند سامسونگ که تراشه‌های اگزینوس را تولید می‌کند (امسال از تولید پردازنده کناره‌گیری کرده است)، گوگل که تراشه‌های اختصاصی خود را برای سری گوشی‌های پیکسل می‌سازد و مدیاتک که اخیرا عملکرد چشمگیری داشته است را کنار بزند.

در آخر، لازم به ذکر است که گزارش عنوان شده تنها شایعه بوده و ممکن است اصلا خبری از نسخه با فرکانس فوق‌العاده بالا از اسنپدراگون ۸ نسل دو نباشد. اما اگر چنین خبری صحت داشته باشد، بزرگترین نگرانی این بوده که آیا اسنپدراگون ۸ نسل دو با فرکانس بالا، باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه خواهد شد یا خیر.

بر اساس شایعات قبلی، اسنپدراگون ۸ نسل دو ممکن است دارای معماری‌های غیرعادی باشد. همچنین انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه تا ماه نوامبر (مصادف با آبان) وارد بازار شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)