خانهاخبار
iOS 16.0.1 قبل از عرضه رسمی آیفون 14 عرضه خواهد شد

iOS 16.0.1 قبل از عرضه رسمی آیفون 14 عرضه خواهد شد

آیفون‌های جدید از نسخه تازه‌تری از سیستم عامل اپل برخوردار خواهند شد.
۱۴۰۱/۶/۲۵

شرکت اپل iOS 16 را در روز دوشنبه منتشر کرد؛ سیستم عاملی که توانست در سه روز اول دانلود بیشتر در مقایسه با iOS 15 داشته باشد. در حالی که این آپیدت، یک بروزرسانی خود برای دارندگان آیفون‌های قدیمی است، اما یک مشکل وجود دارد. آن هم این است که کسانی که یکی از اعضای خانواده آیفون ۱۴ را خریداری می‌کنند، سیستم عاملی جدیدتری را در اختیار دارند.

image

 

سری آیفون ۱۴ با سیستم عامل iOS 16 در کارخانه فلش شد و اپل سه مشکل را در آن کشف کرد. اولین مورد که بسیار مهم بود، هنگام فعال کردن گوشی جدید و کنار گذاشتن گوشی قدیمی رخ می‌داد.

اما با این حال، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا iOS 16.0.1 اکنون منتشر شده و گوشی باید از شما بخواهد که قبل از راه‌اندازی، هرگونه بروزرسانی سیستمی را نصب کنید.

تصاویری از سیستم عامل iOS 16

نسخه جدید این سیستم عامل همچنین دو مشکل جزئی را برطرف خواهد کرد. یک مشکل برای آیفون ۱۴ پرو مکس بود که هنگام بزرگنمایی عکس‌ها در جهت افقی رخ می‌داد. مشکل دیگر نیز برای برنامه‌هایی که برای ورود نیاز به احراز هویت داشتند رخ می‌داد.

اما در هر صورت، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا نسخه بتا iOS 16.1 اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و به زودی برای عموم منتشر خواهد شد. این بروزرسانی باعث می‌شود آیفون XR، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی که از قابلیت درصد باتری در iOS 16 محروم بودند، این ویژگی را به خود اضافه کنند. همچنین iOS 16.1 به شما اجازه حذف برنامه Apple Wallet را داده و قابلیت جدید به نام Clean Energy Charging را به همراه دارد. این ویژگی به گونه‌ای کار کرده که وضعیت شبکه برق را بررسی کرده و ترجیح می‌دهد زمانی که ژنراتورهایی با کمترین انتشار کربن فعال هستند شارژ شود. ضمنا iOS 16.1 کارهای روزمره شما را ردیابی کرده و مطمئن می‌شود در زمان نیاز شما، گوشی از شارژ کافی برخوردار است.

آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس در تاریخ ۱۶ سپتامبر (مصادف با ۲۵ شهریور) عرضه خواهد شد. خریداران این دستگاه می‌توانند پس از روشن کردن گوشی خود، بروزرسانی iOS 16.0.1 را نصب کنند. لازم به ذکر است که آیفون ۱۴ پلاس نیز در تاریخ ۷ اکتبر (مصادف با ۱۵ مهر) عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)