خانهاخبار
گوگل قصد عرضه نسخه پایه کروم‌کست با قیمت ۴۰ دلار را دارد

گوگل قصد عرضه نسخه پایه کروم‌کست با قیمت ۴۰ دلار را دارد

اخیرا، اخبار زیادی درباره نسخه‌ای مقرون به صرفه از کروم‌کست شنیده می‌شوند و حالا نیز شاهد انتشار عکس‌هایی رسمی از این محصول هستیم.
۱۴۰۱/۶/۲۴

در هفته گذشته، شاهد انتشار تصاویری از کروم‌کست جدیدی بودیم که از نظر طراحی، دقیقا مشابه نسل فعلی این دستگاه بود. کروم‌کست با گوگل تی وی که یک ریموت با میکروفون داخلی را به همراه دارد؛ در سال ۲۰۲۰ معرفی شده و از پخش محتوای 4K HDR پشتیبانی می‌کند.

image

 

اما اینطور که به نظر می‌آید؛ نسل جدید کروم‌کست یک مدل پایه و مقرون به صرفه بوده و تنها از رزولوشن 1080p یا فول اچ دی پشتیبانی خواهد کرد. البته، ریموت با میکروفون و به همراه دستیار گوگل، همچنان بخشی از این دستگاه استریمینگ گوگل است.

به ادعای یکی از افشاگران توییتر به نام SnoopyTech، کروم‌کست با گوگل تی وی HD به قیمت ۴۰ دلار روانه بازار شده و بسیاری از فروشگاه‌های آمریکایی، از حالا این محصول را در انبار خود موجود دارند. شرکت گوگل، قصد برگزاری رویدادی در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) را نیز دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که فروش نسل جدید کروم‌کست، پس از اتمام این رویداد آغاز خواهد شد.

image

 

خبرگزاری WinFuture نیز تصاویری از این محصول را منتشر کرده که نشانگر طراحی دقیقا مشابه کروم‌کست HD با مدل 4K هستند. عکسی از محتوای درون جعبه این دستگاه نیز لو رفته که شامل کابل USB-C به USB-A، آداپتور با پورت USB-A، ریموت صوتی بلوتوثی و دو باتری قلمی هستند.

این تصمیم از سوی گوگل که نسخه پایه کروم‌کست را با طراحی کاملا مشابه مدل اصلی روانه بازار کند؛ کمی عجیب به نظر می‌رسد. احتمالا، این شرکت قصد دارد تا یک مدل پایه کروم‌کست را روانه بازار کرده و سپس، به معرفی مدل رده بالای جدیدی با ویژگی‌ها و قیمت بیشتر بپردازد. البته، تمامی اینها در حد گمانه‌زنی بوده و تا زمان برگزاری رویداد گوگل، هنوز چیزی مشخص نیست.

 

 همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ رویداد سالانه شرکت گوگل در روز ۶ اکتبر (۱۴ مهر) برگزار خواهد شد. در این رویداد، قرار است شاهد رونمایی از پرچمداران جدید این شرکت یعنی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، ساعت هوشمند پیکسل واچ و چند دستگاه جدید در رابطه با خانه هوشمند باشیم که احتمالا، یکی از آنها نیز نسل جدید و مقرون به صرفه کروم‌کست است.

image

 

درباره نسل جدید و ارزان‌تر کروم‌کست گوگل چه می‌اندیشید؟ آیا از این دستگاه گوگل برای تبدیل تلویزیون قدیمی خود به یک تلویزیون هوشمند استفاده کرده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)