خانهاخبار
کره جنوبی گوگل و متا را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی، به پرداخت جریمه ۷۲ میلیون دلاری محکوم کرد

کره جنوبی گوگل و متا را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی، به پرداخت جریمه ۷۲ میلیون دلاری محکوم کرد

به نظر می‌رسد سریال جریمه‌های میلیون دلاری شرکت‌های فناوری هنوز به اتمام نرسیده است.
۱۴۰۱/۶/۲۴

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی (PIPC)، گوگل و متا را به دلیل نقضض قوانین حریم خصوصی مجموعا ۱۰۰ میلیارد وون جریمه کرد. این مورد بزرگترین جریمه‌ای بوده که تا کنون در تاریخ این کشور رخ داده و همچنین اولین جریمه‌ای است که برای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات رفتاری برای تبلیغات سفارشی اعمال شده است.

image

 

گوگل با ۶۹.۲ میلیارد وون (حدود ۵۰ میلیون دلار) جریمه بیشتری را متحمل شده است. این در حالی بوده که شرکت متا محکوم به پرداخت ۳۰.۸ میلیارد وون (کمی بیشتر از ۲۲ میلیون دلار) شده است. لازم به ذکر است که این دو شرکت متهم به عدم کسب رضایت قانونی قبل از جمع‌آوری اطلاعات کاربر از طریق وب‌سایت‌ها و برنامه‌های شخص ثالث بودند.

PIPC مدعی شده که گوگل به کاربران خود درباره جمع‌آوری و استفاده از داده‌های رفتاری آن‌ّا اطلاع نداده است. همچنین این شرکت به دلیل تنظیم گزینه موافق به صورت پیش‌فرض و پنهان کردن سایر گزینه‌ها، محکوم شد. البته لازم به ذکر است که این مورد فقط برای کاربران کره‌ای رخ داده که در تصویر پایین مشاهده خواهید کرد.

image

تصویر توافقنامه گوگل برای کاربران کره جنوبی

در ماه می (مصادف با اردیبهشت)، متا از کاربران خود درخواست کرد تا سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده را تا تاریخ ۸ آگوست (مصادف با ۱۷ مرداد) بپذیرند، وگرنه در تاریخ ۹ آگوست دسترسی به حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام خود را از دست خواهند داد. این عمل متا نیز یکی از مواردی بود که باعث شد PIPC نگاه دقیق‌تری به عملکرد متا داشته باشد.

image

تصویری از قوانین حریم خصوصی گیج‌کننده متا

همچنین علاوه بر جریمه، به متا و گوگل دستور داده شده تا توافق‌نامه استفاده از داده‌ها کاربران را به گونه‌ای که با قوانین حریم خصوصی کره جنوبی مطابقت دارد، اصلاح کنند.

در واکنش به این اتفاقات، یکی از سخنگویان شرکت متا در مصاحبه با وب‌سایت Tech Crunch گفت:

در حالی که ما به تصمیم PIPC احترام می‌گذاریم، اما ما کاملا مطمئن هستیم که با کاربران خود به روش‌های قانونی کار می‌کنیم. به این ترتیب، ما با تصمیم کمیسیون موافق نیستیم و برای همه گزینه‌ها، از جمله درخواست حکم از دادگاه، درخواست تجدید نظر خواهیم کرد.

همچنین یکی از سخنگویان شرکت گوگل نیز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت رویترز گفت:

ما با یافته‌های PIPC مخالفیم و پس از به اشتراک گذاشتن تصمیم کتبی با ما، آن را بررسی خواهیم کرد. ما همیشه تعهد خود را به ایجاد بروزرسانی‌های مداوم نشان داده که به کاربران کنترل و شفافیت در مورد داده‌هایشان را داده و در عین حال، مفیدترین محصولات ممکن به آن‌ها ارائه می‌شود. ما همچنان متعهد به تعامل با PIPC برای محافظت از حریم خصوصی کاربران کره جنوبی هستیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)