خانهاخبار
ممکن است وارد کردن نسخه پشتیبان چت‌های واتس اپ آسان‌تر شود

ممکن است وارد کردن نسخه پشتیبان چت‌های واتس اپ آسان‌تر شود

واتس اپ احتمالا به‌دنبال ارائه قابلیت وارد کردن چت‌ها از روی حافظه دستگاه است.
۱۴۰۱/۶/۲۴

این روزها افراد زیادی برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و حتی انجام امور تجاری خود، از واتس اپ استفاده می‌کنند. این سرویس پیام‌رسانی روزانه توسط بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان استفاده شده و بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام در طول روز در آن جابجا می‌شود. در سیستم عامل اندروید، واتس اپ به شما این امکان را می‌دهد که از تاریخچه چت خود، یک نسخه پشتیبان در گوگل درایو تهیه کنید. اما مشکلی که وجود داشته، عدم امکان ارسال داده‌ها بوده که می‌توان گفت تقریبا این قابلیت را ناکارآمد کرده است. این سرویس متعلق به متا، در اوایل سال میلادی جاری رو گزینه‌ای برای صدور نسخه پشتیبان چت کار می‌کرد. اما اکنون، اسکرین‌شات‌هایی از آخرین نسخه بتا سرویس واتس اپ در اندروید منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت مشغول کار روی قابلیت جدیدی برای تهیه نسخه پشتیبان از چت‌ها است.

image

 

به نقل از گزارش وب‌سایت WABetaInfo، این گزینه در آخرین نسخه بتا واتس اپ برای اندروید (نسخه 2.22.13.11) مشاهده شده است. هنگامی که می‌خواهید برای اولین وارد این برنامه شوید، گزینه‌ای برای اعمال نسخه پشتیبان ظاهر می‌شود. اما از آن‌جایی که این ویژگی همچنان در حال توسعه بوده، ابزار مخصوص وارد کردن چت‌ها کار نمی‌کند.

image

تصویر منتشر شده از نسخه بتا واتس اپ

در حال حاضر، هنگامی که می‌خواهید واتس اپ را راه‌اندازی کنید، از شما می‌خواهد نسخه پشتیبان چت‌های خود در اکانت گوگل را وارد کنید. اما هیچ گزینه‌ای برای وارد کردن نسخه پشتیبان به صورت دستی و آفلاین وجود ندارد. این به آن معنا بوده که اگر یک نسخه پشتیبان از پیام‌های واتس اپ خود در گوگل درایو تهیه نکنید، باید قید چت‌ها را بزنید. اگر دسترسی به حسابی که از تاریخچه چت‌های آن بکاپ گرفته‌اید را از دست بدهید یا دستگاه خود را با یک اتصال کند تغییر دهید، ممکن دیگر رنگ چت‌های قدیمی خود را هم نبینید.

واتس اپ می‌تواند ابزار وارد کردن و خروجی گرفتن از چت‌ها را هر زمان که گوگل تصمیم بگیرد به فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود پایان دهد راه‌اندازی کند. در حال حاضر، حساب شما به نسخه‌های بکاپ تهیه شده در گوگل درایو دسترسی ندارد، اما ممکن است این موضوع در آینده دستخوش تغییراتی شود. در آن زمان می‌توان واقعا گفت که نسخه‌ها پشتیبان چت‌ها مفید هستند. زیرا می‌توان از داده‌های چت به صورت دستی خروجی گرفت و سپس آن‌ها را در دستگاهی دیگر وارد کرد. همچنین کاربران که نمی‌خواهند تاریخچه چت واتس اپ خود را در حساب گوگل ذخیره کنند، گزینه دیگری برای دسترسی به چت‌ها قدیمی خود خواهند داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)