خانهاخبار
اپل اولین استفاده کننده از نسل دوم تراشه‌های ۳ نانومتری شرکت TSMC خواهد بود

اپل اولین استفاده کننده از نسل دوم تراشه‌های ۳ نانومتری شرکت TSMC خواهد بود

براساس گزارشی جدید، چیپست A17 برای آیفون ۱۵ پرو و M3 برای مک‌های جدید اپل از فرآیند ۳ نانومتری بهترین تولید کننده تراشه در دنیا، یعنی شرکت TSMC خواهد بود.
۱۴۰۱/۶/۲۴

براساس گزارش جدید خبرگزاری Nikkei، تراشه آینده M3 اپل برای مک‌ها و تراشه A17 برای مدل های آیفون ۱۵ پرو، بر اساس فرآیند ۳ نانومتری پیشرفته شرکت TSMC به نام N3E در سال آینده تولید خواهند شد و انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که فرآیند N3E در مقایسه با نسل اول فرآیند ۳ نانومتری TSMC که به نام N3 شناخته می‌شود، عملکرد و بهره‌وری انرژی بهتری را ارائه می‌دهد.

image

 

در همین حال این گزارش ادعا می‌کند که اپل قصد دارد از نسل اول فرآیند ۳ نانومتری TSMC برای برخی از تراشه‌های آیپد خود استفاده کند. مشخص نیست که این گزارش به کدام مدل‌های آیپد اشاره دارد، زیرا شایعات حاکی از آن است که اپل ماه آینده میلادی آیپد پرو را با تراشه M2 که بر اساس فرایند ۵ نانومتری تولید می‌شود، بروزرسانی خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی، یک آیپد پایه جدید با تراشه قدیمی‌تر A14 عرضه شود.

این گزاش ادعا می‌کند که سال ۲۰۲۳ می‌تواند دومین سال متوالی باشد که در آن تنها مدل‌های حرفه‌ای سری جدید آيفون از جدیدترین تراشه اپل استفاده کنند. هفته گذشته اپل از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با تراشه A16 بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC رونمایی کرد، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، به تراشه نسل قبلی A15 مجهز شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)