خانهاخبار
اندروید ۱۳ میزان سلامت باتری را نشان خواهد داد

اندروید ۱۳ میزان سلامت باتری را نشان خواهد داد

قابلیت دوست‌داشتنی آیفون، بالاخره به اندروید راه پیدا خواهد کرد.
۱۴۰۱/۶/۲۳

اطلاع از وضعیت سلامت باتری از سوی خود دستگاه، قابلیتی است که بسیار کلیدی به شمار می‌رود. این ویژگی تا کنون یکی از برتری‌های مهم آیفون بر اندروید به شمار می‌رفت، اما گوگل اکنون این قابلیت را در نسخه بعدی بتای عمومی اندروید ۱۳ منتشر خواهد کرد.

image

 

این گزارش از سوی یک توییت در مورد اندروید ۱۳ تهیه شده است. توییتی که از سمت میشال رحمان، یکی از توسعه‌دهندگان گوگل که یک اسکرین‌شات از جدیدترین نسخه بتای اندروید ۱۳ منتشر کرده است. لازم به ذکر است که میشال رحمان پیش از این سابقه ارائه اطلاعات را داشته است. در ادامه اسکرین‌شات منتشر شده از سوی میشال رحمان را مشاهده خواهید کرد.

image

 

در تنظیمات گوشی‌های پیکسل، داده‌های مرتبط با سلامت باتری با عنوان Battery Health و نشانگر دایره‌ای در دسترس هستند. پس از ورود به این بخش، صفحه‌ای ظاهر شده که توضیحات نسبتا واضحی در مورد وضعیت باتری در اختیار ما قرار می‌دهد. در این قسمت، نتیجه بررسی وضعیت باتری ارائه شده و در پایین آن، به موارد که ممکن است باعث بروز مشکلات شود پرداخته شده است.

این قابلیت برای افرادی کارآمد بوده که می‌خواهند برای مدت زمان طولانی‌تری از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. آن‌ها اکنون می‌توانند از طریق این بخش، سلامت باتری دستگاه خود را بررسی کرده و بفهمند آیا باتری گوشی آن‌ها نیاز به تعویض دارد یا خیر. مسئله دیگری که مطرح می‌شود، این است که آیا این قابلیت تنها در گوگل پیکسل در دسترس بوده یا اینکه سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز به آن دسترسی خواهند شد. پاسخ به این سوال نیز تا زمانی که اندروید ۱۳ در گوشی‌های هوشمند بیشتری ظاهر شود در دسترس نخواهد بود.

اما این قابلیت، تنها مورد افشا شده توسط میشل رحمان نیست. او همچنین از ویژگی جدید دیگری در اندروید ۱۳ به نام Clear Calling پرده‌برداری کرده است. طبق ادعای او، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با کاهش نویز پس‌زمینه، کیفیت تماس خود را بهبود ببخشند.

این قابلیت نیز ممکن است هر زمان که تماس برقرار شده، به صورت خودکار فعال شود. لازم به ذکر است که Clear Calling نیز مانند قابلیت قبلی، مشخص نیست که تنها به صورت انحصاری برای گوشی‌های پیکسل ارائه شده یا به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز راه خواهد یافت. گفتنی است که با توجه به توضیحات میشل رحمان، تماس‌های اینترنتی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. اما Clear Calling برای تماس‌های برقرار شده با سیم‌کارت در اکثر اپراتورها عمل کرده  با حذف نویز پس‌زمینه، کیفیت تماس را بهبود می‌بخشد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)