خانهاخبار
با وجود خروج اپل از روسیه، آیفون 14 در این کشور به فروش خواهد رسید

با وجود خروج اپل از روسیه، آیفون 14 در این کشور به فروش خواهد رسید

به نظر می‌رسد روسیه راهی برای دور زدن تحریم‌های اپل و واردات آیفون 14 پیدا کرده است.
۱۴۰۱/۶/۲۲

با وجود اینکه اپل از طریق یک طرح واردات موازی، فروش محصولات جدید خود را از ماه مارس (مصادف با ماه فروردین) در روسیه متوقف کرد، اما همچنان روس‌ها می‌توانند آیفون 14 را خریداری کنند.

image

 

پس از تهاجم مستمر روسیه به اوکراین در ماه مارس، اپل مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر از روسیه خارج شد. در حالی که خدماتی مانند Apple Pay در این کشور قابل استفاده نیستند، اپل همچنین صادرات محصولات خود به این کشور را متوقف کرده بود.

با این حال، علی‌رغم عدم تمایل اپل برای ارسال خانواده آیفون 14 به روسیه، مردم این کشور همچنان این شانس را داشته که جدیدترین گوشی هوشمند اپل را خریداری کنند.

به نقل از گزارش رسانه رویترز، یک مقام ارشد دولتی تأیید کرده که آیفون ۱۴ تحت پوشش یک طرح قرار می‌گیرد. طرحی که اکنون در روسیه در دست اجرا بوده که به خرده‌فروشان این اجازه را می‌دهد بدون نیاز به مجوز و علامت تجاری، محصولات خود را از خارج وارد کنند.

پس از اینکه از دنیس مانتوروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه در مورد واردات آیفون ۱۴ پرسیده شد، او پاسخ داد:

«چرا که نه؟»

همچنین او ادامه داد:

«اگر مصرف‌کنندگان بخواهند این گوشی را خریداری کنند، بله، این فرصت وجود خواهد داشت.»

اکنون علی‌رغم اینکه هیچ واردات رسمی از سمت اپل به این کشور وجود ندارد، آخرین مدل گوشی‌های هوشمند این کمپانی در روسیه فروخته می‌شوند.

همچنین یکی از وب‌سایت‌های روسی پیش‌فروش آیفون ۱۴ را از صبح پنج‌شنبه آغاز کرده و آیفون ۱۴ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را با قیمت ۸۴٬۹۰۰ روبل (۱۳۹۸ دلار) به فروش می‌رساند. همچنین آن‌ها هشدار داده‌اند که تحویل سفارشات ممکن است تا ۱۲۰ روز طول کشیده و اگر مشکلی طی ورود این گوشی‌ها به روسیه پیش بیاید، خریداران می‌توانند سفارش خود را لغو کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)