خانهاخبار
پردازنده سری گوگل پیکسل ۷ توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

پردازنده سری گوگل پیکسل ۷ توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

در فاصله کمی که به معرفی سری پیکسل ۷ مانده، اطلاعاتی در مورد پردازنده این گوشی در دسترس قرار گرفته است.
۱۴۰۱/۶/۲۲

پیش‌بینی می‌شود گوگل در ماه اکتبر (مصادف با ماه مهر) از سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ۷ خود رونمایی کند. همچنین شایعات می‌گویند این شرکت قصد دارد از پیکسل واچ و تبلت پیکسل نیز در طول این رویداد پرده‌برداری کند. اما قبل از این رویداد، گوگل تأیید کرده که تراشه تنسور G2 که بار پردازشی سری پیکسل ۷ را بر عهده خواهد داشت، توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. این پردازنده پس از تنسور که سال گذشته بار پردازشی پیکسل ۶ را بر دوش گرفت، دومین تراشه داخلی گوگل به شمار می‌رود.

image

 

گوگل این تراشه را به کمک سامسونگ توسعه داده و مسئولیت تولید آن را نیز، سامسونگ عهده‌دار شده است. همچنین اکنون گزارش‌هایی موجود بوده که سامسونگ مشغول کار روی نسل سوم چپیست‌های تنسور است. همچنین تیزر رسمی منتشر شده نه تنها نام تنسور G2 را تأیید کرده، بلکه تاریخ عرضه آن را فاش کرده است؛ ۶ اکتبر (مصادف با ۱۴ مهر).

پیش از این، این تراشه با شماره مدل GS201 معرفی شده بود. اما اکنون نام G2 این تراشه نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد از همین پردازنده در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. لازم به ذکر است بر اساس شایعات تأیید نشده‌ای، تنسور G2 با استفاده از فرایند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده و دارای دو هسته فوق‌العاده بزرگ، دو هسته بزرگ و ۴ هسته Cortex-A55 خواهد بود.

همچنین گوگل در ادامه ادعا کرده که تنسور G2 ویژگی‌های مفیدتر و با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر برای عکس‌ها، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار را به ارمغان خواهد آورد. همچنین مانند امسال، بار پردازشی گوگل پیکسل 7a و گوشی تاشوی گوگل که در حال توسعه است نیز توسط تراشه تنسور G2 تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)