خانهاخبار
طبق ادعای اینتل، پردازنده‌های نسل سیزدهم این شرکت فرکانس ۶ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهند

طبق ادعای اینتل، پردازنده‌های نسل سیزدهم این شرکت فرکانس ۶ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهند

نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالا با یک بروزرسانی بزرگ همراه خواهد شد.
۱۴۰۱/۶/۲۲

به نقل از گزارش وب‌سایت Tom’s Hardware، حداقل یکی از پردازنده‌های نسل سیزدهم آینده اینتل می‌تواند با فرکانس ۶ گیگاهرتزی کار کند. جزئیات به اشتراک گذاشته شده می‌گویند این پردازنده حتی می‌تواند در هنگام اورکلاک، فرکانس خود را به ۸ گیگاهرتز برساند. همچنین از دیگر پیشرفت‌های این پردازنده‌ها که اینتل وعده آن را داده است، می‌توان به Raptor Lake اشاره کرد. این قابلیت باعث می‌شود عملکرد تک‌رشته‌ای و چندرشته‌ای این پردازنده به ترتیب ۱۵ و ۴۱ درصد بهبود یابد.

image

 

ادعای اینتل مبنی بر پردازنده ۶ گیگاهرتزی نیز پاسخی محکم به شرکت AMD بوده که اخیرا مدعی شده پرچمدار ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7950X، می‌تواند فرکانسی تا ۵.۷ گیگاهرتزی ارائه دهد. اگرچه سرعت کلاک و فرکانس همه‌چیز نبوده و ملاک اصلی عملکرد پردازنده است، اما شکستن سد فرکانس ۶ گیگاهرتزی یک پیروزی مهم برای بازاریابی اینتل به شمار می‌رود. شرکتی که در سال‌های اخیر مشغول مبارزه با AMD در بازار پردازنده‌ها بوده است.

با توجه به اینکه سری پردازنده‌های جدید اینتل همچنان معرفی نشده‌آند، بنابراین مشخص نیست که کدام یا چه تعداد از پردازنده‌های این سری قادر به ارائه فرکانس ۶ گیگاهرتزی خواهند بود. با توجه به بهبود فرکانس ۳۰۰ مگاهرتزی 12900KS و ارائه فرکانس ۵.۵ گیگاهرتزی، پیش‌بینی می‌شود سری K نسل جدید پردازنده‌های این شرکت بتواند سد ۶ گیگاهرتزی را بشکنند.

لازم به ذکر است که قیمت رسمی و اطلاعات تاریخ انتشار این پردازنده‌ها همچنان به صورت عمومی منتشر نشده است. اما اینتل قرار است جزئیات بیشتری را در رویداد خود در کالیفرنیا در تاریخ ۲۷ سپتامبر (مصادف با ۵ مهر) فاش کند. لازم به ذکر است که احتمال کمی مبنی بر عرضه پردازنده‌های Ryzen 7000 از سوی AMD در همان روز وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)