خانهاخبار
سامسونگ نوار وظیفه اندروید 12L را هنگام استفاده از لانچرهای شخص ثالث غیرفعال می‌کند!

سامسونگ نوار وظیفه اندروید 12L را هنگام استفاده از لانچرهای شخص ثالث غیرفعال می‌کند!

اندروید 12L با مشکل جدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
۱۴۰۱/۶/۲۱

گلکسی زد فولد ۴ که ماه پیش توسط سامسونگ رونمایی شد، اولین گوشی این شرکت بوده که اندروید 12L را اجرا می‌کند. همچنین نسخه جدید این سیستم عامل برای گلکسی تب اس ۷، گلکسی تب اس ۸ و گلکسی زد فولد ۳ نیز منتشر شده است. گفتنی است که این نسخه، تمامی ویژگی‌ها از جمله نوار وظیفه (Taskbar) را با خود به همراه دارد.

image

 

با استفاده از نوار وظیفه این گوشی‌ها، می‌توانید به سرعت برنامه‌های دلخواه خود را اجرا کنید. نوار وظیفه جابجا شدن بین برنامه‌ها را آسان کرده و مولتی تسکینگ را بهبود می‌بخشد. اما با این حال، اجرای این ویژگی کاربردی در One UI 4.1.1 و اندروید 12L، کمی متفاوت است. به نقل از گزارش وب‌سایت 9To5Google، نوار وظیفه دستگاه‌های سامسونگ هنگام استفاده از لانچرهای شخص ثالث غیرفعال می‌شود. اگرچه این موضوع در ابتدا ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما سامسونگ دلیل خوبی برای اجرای این محدودیت داشته است.

برای اینکه بفهمید چرا شرکت کره‌ای این گزینه را غیرفعال کرده است، باید سیستم عامل را مجبور کنید اجازه استفاده از نوار وظیفه هنگام استفاده از لانچرهای شخص ثالث را به شما بدهد. برای دور زدن این محدودیت، پس از رفتن به بخش Setting و انتخاب گزینه Display، وارد قسمت Navigation bar شده و با رفتن به پایین صفحه، گزینه Looking for something else? را انتخاب کنید. با زدن روی این گزینه، امکان روشن کردن استفاده از نوار وظیفه هنگام اجرا لانچر شخص ثالث ظاهر می‌شود.

با این حال، پس از دور زدن این محدودیت و استفاده از یک لانچر شخص ثالث، به سرعت متوجه نوار وظیفه خواهید شد. اما این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود، لانچر گاهی اوقات از کار افتاده و هیچ برنامه‌ای را نشان نمی‌دهد. مشکلی که تنها راه‌حل آن، خاموش و روشن کردن نوار وظیفه است.

از سمت دیگر نیز، دستگاه‌های پیکسل که از اندروید 12L استفاده کرده، نوار وظیفه خود را به محض فعال‌سازی لانچر شخص ثالث ظاهر می‌کنند. اما همانند مشکلی که در سامسونگ و One UI 4.1.1 بود، نوار وظیفه در منوی مولتی تسکینگ به نمایش درمی‌آید. همچنین آیکون‌های موجود در نوار وظیفه نیز بعضی اوقات همگام نیستند.

بنابراین به نظر می‌رسد این مشکل، از سوی خود اندروید 12L باشد. تا زمانی که گوگل این مشکل را حل نکند، پیشنهاد می‌شود کاربران گوشی‌های گلکسی که قصد استفاده از نوار وظیفه را دارند، از لانچر سامسونگ بهره ببرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)