خانهاخبار
کدام زبان های برنامه نویسی محبوب و پر درآمد هستند؟

کدام زبان های برنامه نویسی محبوب و پر درآمد هستند؟

یکی از محبوب‌ترین مهارت‌های شغلی در جهان، آشنایی یا تسلط به یکی از زبان‌های‌ برنامه‌نویسی است...
۱۴۰۱/۶/۲۱

یکی از محبوب‌ترین مهارت‌های شغلی در جهان، آشنایی یا تسلط به یکی از زبان‌های‌ برنامه‌نویسی است. بسیاری از جوانان و دانشجویان، تمایل دارند مهارت و دانش خود را در یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی افزایش دهند. درنتیجه ضمن ساخت اپلیکیشن های مختلف و برنامه های کاربردی، امکان ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس مانند آگهی استخدام برنامه نویس c++ وجود خواهد داشت.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

این در حالی است که با بررسی و ارزیابی معیارهای مختلفی مانند تعداد توسعه‌دهندگان، آینده شغلی، نیاز بازار کار و میزان سهولت یادگیری یک زبان برنامه‌ نویسی، می‌توان میزان محبوبیت و پول‌ساز بودن یک زبان را مشخص نمود. در این مقاله با معرفی محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال 2022 میلادی در خدمت شما علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی کامپیوتر و اپلیکیشن های موبایل هستیم.

عکس

معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب در سال 2022

اگرچه یادگیری یک زبان برنامه نویسی می‌تواند فرصت‌های متعددی را در اختیار افراد قرار دهد، اما انتخاب هوشمندانه یک زبان برای یادگیری، می‌تواند جهت‌گیری بهتری را در مسیر شغلی به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است با یادگیری یک زبان برنامه نویسی موردنیاز بازار کار، مانند زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، شانس کاریابی خود را افزایش دهید. برای مشاهده آگهی‌های استخدام c++، می‌توانید به لینک موردنظر مراجعه کنید.

 خوب است بدانید که در حدود 700 زبان برنامه نویسی مستقل در دنیا وجود دارد که همگی این زبان‌ها، امکان کدنویسی و خلق اپلیکیشن های موردنظر را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کنند. این در حالی است که زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، سوئیفت swift، زبان برنامه نویسی کاتلین kotlin، زبان برنامه نویسی پایتون، زبان برنامه نویسی جاوا و زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، جزء محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان هستند.

از طرف دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Perl، Delphi و VBA، دارای کم‌ترین میزان محبوبیت در بین تمام زبان‌های برنامه‌نویسی رایج در دنیا هستند. ذکر این نکته ضروری است که شما با یادگیری یک فریم ورک و یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و بسیار محبوب، می‌توانید از دانش و مهارت خود در حوزه برنامه‌نویسی برای حوزه‌هایی غیر از فناوری اطلاعات استفاده کنید.

جالب است بدانید که بر اساس اطلاعاتی که سایت funtech منتشر کرده است، در حدود 70 درصد از فرصت‌های شغلی حوزه برنامه‌نویسی، ارتباطی با حوزه فناوری اطلاعات ندارند! در حقیقت برنامه‌نویسی، کاربردی بسیار وسیع داشته و در حوزه‌هایی مانند جغرافیا، مهندسی منابع آب و محیط‌زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین دلیل یادگیری یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار و بسیار محبوب مانند جاوا یا سی پلاس پلاس، می‌تواند در حل سریع‌تر و راحت‌تر مسائل علمی و پژوهشی بسیار موثر باشد. یکی از دلایل این موضوع وجود انجمن‌های تخصصی برای زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و پرطرفدار است که امکان طرح سوال و دریافت کمک از توسعه‌دهندگان را به‌راحتی فراهم می‌کند.

اگر قصد دارید از مهارت و دانش خود در حوزه برنامه‌نویسی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، بهتر است با پردرآمدترین زبان های برنامه‌نویسی جهان آشنا شوید. بر اساس اطلاعاتی که سایت techrepublic منتشر کرده است، فهرستی از زبان‌های برنامه‌نویسی پر تقاضا در بازار کار اروپا و امریکا در سال 2022 میلادی مشخص شده است. اسامی این زبان‌های برنامه‌نویسی به ترتیب میزان محبوبیت در بازار کار عبارت‌اند از:

  • زبان برنامه نویسی پایتون
  • زبان برنامه نویسی جاوا
  • جاوا اسکریپت
  • سی پلاس پلاس
  • زبان برنامه نویسی سی شارپ
  • زبان برنامه نویسی C
  • تایپ اسکریپت
  • زبان برنامه نویسی PHP

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های استخدامی حوزه برنامه‌نویسی مانند آگهی استخدام برنامه نویس c++، حتما اطلاعات کاملی درباره زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا و بسیار محبوب داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب در بازار کار خواهیم پرداخت.

زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون اولین بار به‌وسیله فردی به نام Guido van Rossum در سال 1991 توسعه داده شد. این زبان برنامه نویسی را می‌توان یک زبان سطح بالا و بسیار محبوب در بین توسعه‌دهندگان دانست.

در کنار آگهی‌های استخدام برنامه نویس c++ و برنامه‌نویس جاوا اسکریپت، فرصت‌های استخدامی زبان برنامه نویسی پایتون جزء پر تقاضاترین فرصت‌های استخدامی بازار کار حوزه برنامه‌نویسی است. زبان برنامه نویسی پایتون، یک زبان برنامه نویسی با کاربردهای بسیار گسترده است. یادگیری این زبان برنامه نویسی در مقایسه با بسیاری از زبان‌های دیگر راحت‌تر است.

به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان مبتدی یا افرادی که قصد دارند به‌تازگی وارد بازار کار برنامه‌نویسی شوند، یادگیری این زبان را به‌عنوان نقطه شروعی برای یادگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی خود می‌دانند. از زبان برنامه نویسی پایتون برای ساخت برنامه های کاربردی و اپلیکیشن های مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون عبارت‌اند از:

  • توسعه وب اپلیکیشن های مختلف
  • علوم داده
  • کاربردهای تجاری
  • پردازش تصویر
  • توسعه بازی
  • هوش مصنوعی و ماشین‌لرنینگ

یکی از ویژگی‌های زبان برنامه نویسی پایتون، داشتن جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان است. همچنین این زبان برنامه نویسی دارای کتابخانه‌ای بزرگ و استاندارد است. به‌علاوه زبان برنامه نویسی پایتون متن‌باز بوده و استفاده از آن برای همه افراد رایگان است.

زبان برنامه نویسی جاوا

یکی دیگر از آگهی‌های استخدامی در بازار کار برنامه‌نویسی، آگهی استخدام برنامه‌نویس جاوا است. تعداد فرصت‌های استخدامی این زبان برنامه‌نویسی مانند تعداد آگهی‌های استخدام برنامه نویس c++ قابل‌توجه است.

در حقیقت زبان برنامه نویسی جاوا (Java) را می‌توان یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه‌نویسی دانست. زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان سطح بالا و شیءگرا است که جزء محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

زبان برنامه نویسی جاوا برای اولین بار به‌وسیله فردی به نام جیمز گاسلینگ (James Gosling) و در سال 1995 توسعه داده شد. این زبان برنامه‌ نویسی به‌عنوان یک زبان چندمنظوره شناخته می‌شود که به زبان‌های سی و سی پلاس پلاس شباهت دارد. هم‌اکنون با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا، برنامه های کاربردی و اپلیکیشن های بسیار قدرتمندی طراحی شده و روانه بازار می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های زبان برنامه نویسی جاوا این است که قابلیت استفاده و اجرا روی پلتفرم‌های مختلف را دارد. این بدان معنا است که شما می‌توانید زبان برنامه نویسی جاوا را در محیط‌های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس و گوشی موبایل خود اجرا کنید. زبان برنامه نویسی جاوا دارای فریم ورک‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به فریم ورک‌های blade و Dropwizard اشاره کرد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و سطح بالا است که برای اجرای مشخصات صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت هر زمان که در حال مشاهده تغییراتی در یک صفحه وب‌سایت هستید، جاوا اسکریپت در حال اجرای نقش خود است.

ویژگی‌هایی مانند به‌روزرسانی محتوای صفحه با گذشت زمان، نقشه‌های تعاملی و انیمیشن‌های 2 بعدی یا 3 ‌بعدی، همگی به دلیل حضور کدهای جاوا اسکریپت در صفحات سایت است. به همین دلیل می‌توان جاوا اسکریپت را یک زبان برنامه نویسی پویا دانست که دارای ویژگی‌های شیءگرایی است. جاوا اسکریپت به دلیل ایجاد پویایی در صفحات یک سایت، به بهبود تجربه کاربری سایت کمک فراوانی می‌کند.

بهترین منابع برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب و سطح بالا

اگر به دنبال ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام برنامه نویس c++، کاتلین kotlin یا سوئیفت swift هستید، بهتر است قبل از ارسال رزومه از مهارت و دانش خود در حوزه برنامه‌نویسی مطمئن شوید. یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، سایت‌های آموزشی حوزه برنامه‌نویسی هستند. در ادامه، توضیحات بیشتری درباره برخی از معتبرترین سایت‌های آموزشی حوزه برنامه‌نویسی آورده شده است.

سایت Codecademy

یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده مطالب آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی، سایت Codecademy است. در این سایت آموزشی می‌توانید مفاهیم برنامه‌نویسی در حوزه‌هایی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و زبان برنامه نویسی پایتون را بیاموزید.

مراجعه به سایت Coursera قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام برنامه نویس c++

اگر به دوره‌های برگزارشده در محیط‌های دانشگاهی علاقه دارید اما تمایل ندارید هزینه ثبت‌نام در دانشگاه را بپردازید، بهتر است سری به سایت Coursera بزنید. همچنین پیشنهاد می‌شود قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام برنامه نویس c++، برنامه‌نویس جاوا اسکریپت و...، حتما به منابع آموزشی موجود در این سایت نگاهی بیندازید.

وب‌سایت Code Avengers

اگر به دنبال ساخت و طراحی یک وب‌سایت، برنامه های کاربردی یا اپلیکیشن های بازی هستید، سایت Code Avengers می‌تواند منبع آموزشی مناسبی برای شما باشد. این سایت دارای منابع آموزشی متعدد برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است.

سایت Udemy

یکی از محبوب‌ترین سایت‌های ارائه‌دهنده مطالب آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی، سایت Udemy است. این سایت با ارائه دور‌ه‌های آموزشی متعدد، یکی از کامل‌ترین منابع برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا است. به همین دلیل بهتر است قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های شغلی مانند آگهی استخدام برنامه نویس c++، حتما به مطالب آموزشی موجود در این سایت نگاهی بیندازید.

جمع‌بندی

حوزه برنامه‌نویسی یکی از حوزه‌های کاری با بیشترین میزان درآمد و امنیت شغلی است. بازار کار برنامه‌نویسی در اغلب کشورهای جهان دارای فرصت‌های استخدامی متعدد با حقوق و مزایای قابل‌توجه است. این در حالی است که وجود زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، ممکن است انتخاب یک مسیر شغلی مناسب را در این حوزه دشوار نماید.

در این مقاله با ارائه فهرستی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین زبان های برنامه‌نویسی در سال 2022، به معرفی برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و سطح بالا پرداختیم. با یادگیری این زبان‌های برنامه‌نویسی، می‌توانید برای آگهی‌های استخدامی مانند آگهی استخدام برنامه نویس c++ رزومه خود را ارسال کرده و درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)