خانهاخبار
۱۰ ویژگی جدید و قابل توجه اپل واچ اولترا

۱۰ ویژگی جدید و قابل توجه اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا، ساعت جدید مقاوم‌تر اپل، نه تنها از تمامی قابلیت‌های اپل واچ سری ۸ برخوردار است، بلکه بسیاری از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دیگر را هم دارد، که در ادامه ما تنها به مواردی که برجسته‌تر هستند پرداخته‌ایم.
۱۴۰۱/۶/۲۰

اپل روز چهارشنبه ۱۶ شهریور در رویداد Far Out از ساعت هوشمند مقاوم جدید خود، اپل واچ اولترا رونمایی کرد، یک ساعت هوشمند بزرگتر و پیشرفته‌تر که بازار هدف آن ورزشکاران حرفه‌ای و سنگین است. اپل واچ اولترا  تمام ویژگی‌های موجود در اپل واچ سری ۸ را دارا است، اما به جز آن موارد بیشتری هم وجود دارند، که در اینجا قصد داریم فقط برخی از این تفاوت‌ها را که قابل توجه‌تر هستند بیان کنیم:

دمای عملیاتی بالاتر و پایین‌تر از حد نرمال

گوشی‌ها و اکثر دستگاه‌های الکترونیکی در دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین از کار می‌افتند، اما اپل واچ اولترا حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی هم جان سالم به در می‌برد. اپل می‌گوید این ساعت برای سازگاری با خشن‌ترین محیط‌ها در فضای باز با دمای کار روی مچ از ۴- تا ۱۳۱ درجه فارنهایت (۲۰- تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد) طراحی شده است.

image

 

نمایشگر بزرگ‌تر = نمایش فاکتورهای بیشتر در صفحه اصلی

اپل یک واچ فیس جدید به نام «Wayfinder» ایجاد کرده که مخصوص صفحه نمایش بزرگ اپل واچ اولترا طراحی شده است. این واچ فیس جدید شامل یک قطب نما است که در نمایشگر تعبیه شده و دارای فضایی برای حداکثر هشت فاکتور همزمان روی صفحه است. واچ فیس Wayfinder را می‌توان برای سفرهای کوهستانی، اقیانوسی یا بیابانی هم سفارشی سازی کرد.

image

 

دکمه «اکشن» با قابلیت شخصی‌سازی

در حالی که مدل‌های قبلی اپل واچ تنها دو دکمه فیزیکی داشتند، اپل واچ اولترا دارای دکمه سومی است که در سمت چپ قرار داده شده و اپل نام آن را دکمه «اکشن» گذاشته است. این دکمه با رنگ متفاوت نارنجی، می‌تواند طیف وسیعی از عملکردها را انجام دهد.

از آنجایی که دکمه اکشن قابل شخصی سازی است، کاری که این دکمه می‌تواند انجام دهد کاملا بستگی به کاربر دارد، بنابراین برای مثال با یک فشار می‌توانید بخش‌های مسابقه را در طول تمرین ردیابی کنید، نقطه راه قطب نما را رها کنید یا ساعت خود را برای شروع غواصی برنامه‌ریزی کنید؛ این کاملا به خود شما و نیازهایتان بستگی دارد.

image

 

صفحه نمایش روشن‌تر

در زیر شیشه تخت اپل واچ اولترا که از نوع «Sapphire Crystal» است، یک صفحه نمایش رتینا قرار دارد که نه تنها بزرگترین نمایشگر یک اپل واچ تاکنون هست، بلکه می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند که در برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی در مدل‌های دیگر اپل واچ، دو برابر روشن‌تر است.

image

 

حالت شب

برای بهینه‌سازی صفحه نمایش در هوای تاریک هنگام استفاده از واچ فیس Wayfinder، با یک بار چرخاندن دکمه تاجی شکل، حالت شب روشن می‌شود که یک رابط کاربری قرمز رنگ زیبا دارد و خواندن نمایشگر را در شب آسان‌تر می‌کند؛ همچنین با حذف نور آبی در باعث می‌شود تا فشار روی چشمان شما در تاریکی کاهش یابد.

image

 

آژیر مواقع اضطراری

اگر زمانی گم شدید، مجروح یا دچار شرایط اضطراری دیگری شدید و خواستید توجهات را به موقعیت مکانی خود جلب کنید، اپل واچ اولترا دارای یک آژیر است که توانایی تولید صدای ۸۶ دسی بل را دارد و با نگه داشتن دکمه اکشن فعال می‌شود.

اپل می‌گوید آژیر مذکور از یک حالت صوتی منحصر به فرد استفاده می‌کند که دارای الگوی متناوب متفاوتی است که می‌تواند چندید ساعت تکرار شود. الگوی اول نشان دهنده پریشانی است، در حالی که الگوی دوم SOS شناخته شده جهانی را تقلید می‌کند و آن را می‌توان تا فاصله ۶۰۰ فوت یا ۱۸۰ متری شنید.

image

 

بهترین نوع موقعیت‌یابی GPS

اپل واچ اولترا از GPS دقیق دو فرکانسی استفاده می‌کند که هم L1 و هم آخرین فرکانس L5 را ادغام می‌کند. اپل می‌گوید که در ترکیب با الگوریتم‌های جدید تعیین موقعیت سفارشی، دقیق‌ترین GPS را در میان ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به کاربران ارائه می‌دهد و باید به دوندگان و سایر ورزشکارانی که اغلب خود را در میان جنگل یا ساختمان‌های بلند می‌بینند، کمک کند.

image

 

برنامه قطب نمای بازطراحی شده

در watchOS 9 قطب نما برای اپل واچ اولترا طراحی جدیدی به خود گرفته و اکنون دارای سه نمای مختلف است. این برنامه یک نمای ترکیبی جدید را نشان می‌دهد که به طور همزمان یک صفحه قطب نمای آنالوگ و یک نمای دیجیتال را نشان نمایش می‌دهد، در حالی که با چرخاندن دکمه تاجی شکل، یک نمای اضافی دیگر هم نشان داده می‌شود که شامل عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، ارتفاع و شیب است، همچنین یک نمای جهت یابی که نقاط راه قطب نما نشان می‌دهد نیز به آن اضافه می‌شود.

image

 

علامت‌گذاری نقاط راه و بک ترک

در برنامه قطب نما می‌توانید دکمه اکشن را فشار دهید یا روی نماد «Compass Waypoint» ضربه بزنید تا نقطه‌ای را رها کنید و مکانی را که در آن هستید علامت‌گذاری کنید و نقاط راه را می‌توان با ضربه زدن روی نماد آن ویرایش کرد، Compass Waypoint به طور خودکار بروزرسانی می‌شود و هم جهت نقطه را و هم فاصله تقریبی آن را نشان می‌دهد.

در همین حال با کمک GPS، یک تابع جدید BackTrack، مسیری را ایجاد می‌کند که به شما نشان می‌دهد کجا بوده‌اید، مانند اینکه در طول مسیر با چیزی آنجا را علامت‌گذاری کرده باشید، که در صورت گم شدن یا سرگردانی، با دنبال کردن مسیری که تابحال پیموده‌اید، متوجه اوضاع شوید.

image

 

سنسور دمای آب و ابزار اندازه‌گیری عمق

اپل واچ اولترا دارای گواهینامه «EN 13319» است که یک استاندارد بین‌المللی شناخته شده برای لوازم جانبی غواصی از جمله عمق سنج است. اپل واچ اولترا حتی یک عمق سنج را در برنامه جدید سنجش عمق گنجانده است که می‌تواند زمان، عمق فعلی تا ۴۰ متر، دمای بدن، مدت زمان زیر آب و حداکثر عمق بدست آمده را نمایش دهد.

هنگامی که در زیر آب هستید، اپل واچ اولترا به طور خودکار برنامه عمق را باز می‌کند و دریافت اطلاعات مهم را بدون نیاز به باز کردن دستی، سریع و آسان می‌کند. همچنین می‌توانید دکمه اکشن را به اپلیکیشن سنجش عمق اختصاص دهید تا در صورت نیاز آن را اجرا کند.

image

 

اپل واچ اولترا هم اکنون با قیمت ۷۹۹ دلار برای پیش سفارش در دسترس قرار دارد. این محصول با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم و رنگ نقره‌ای به همراه سه بند اختصاصی برای آن با نام‌های «Alpine»، «Trail» و «Ocean»، طبق گفته اپل از روز جمعه ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) برای مشتریان ارسال خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)