خانهاخبار
اپل می‌گوید در آینده‌ای نزدیک قرار است عمر باتری اپل واچ اولترا را حتی از میزان فعلی هم بیشتر کند

اپل می‌گوید در آینده‌ای نزدیک قرار است عمر باتری اپل واچ اولترا را حتی از میزان فعلی هم بیشتر کند

طبق گفته اپل، این شرکت قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۲ یک آپدیت نرم افزاری را برای اپل واچ اولترا عرضه کند که میزان عمر باتری این محصول را از ۳۶ ساعت فعلی، به ۶۰ ساعت می‌رساند که پیشرفت فوق‌العاده‌ای است و بسیار کارآمد خواهد بود.
۱۴۰۱/۶/۱۹

اپل توانست در اپل واچ اولترا با اندازه قاب ۴۹ میلی‌متری و طراحی به روز شده، باتری بسیار بزرگتری را جای دهد. در نتیجه اپل واچ اولترا می‌تواند تا ۳۶ ساعت با یک بار شارژ در استفاده روزمره دوام بیاورد که این میزان با حالت جدید کم مصرف و گزینه‌های بهینه‌سازی باتری، حتی بیشتر هم می‌شود.

اپل استفاده عادی از این محصول را به این شکل تعریف می‌کند: ۱۸۰ بار چک کردن ساعت، ۱۸۰ عدد نوتیفیکیشن، ۹۰ دقیقه استفاده از برنامه، یک تمرین ۶۰ دقیقه‌ای به همراه پخش موسیقی از اپل واچ اولترا از طریق بلوتوث، ۸ ساعت اتصال LTE، و ۲۸ ساعت اتصال به آيفون از طریق بلوتوث در طول ۳۶ ساعت استفاده از اپل واچ اولترا.

اما باید توجه داشت که بسته به اینکه اپل واچ به چه منظور استفاده می شود، عمر واقعی باتری به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. تمرین‌هایی که بیش از ۶۰ دقیقه هستند، باتری را سریع‌تر تخلیه می‌کنند، همچنین برای مدت زمان طولانی‌تری از اتصال شبکه‌ای استفاده خواهند کرد.

image

 

اپل قصد دارد یک حالت کم مصرف جدید را در watchOS 9 معرفی کند که در تمامی مدل‌های اپل واچ سری ۴ به بالا پشتیبانی خواهد شد. با این حالت کم مصرف، ساعت ویژگی‌هایی را مانند صفحه نمایش همیشه روشن، تمریناتی که به طور خودکار شروع می‌شوند و نوتیفیکیشن‌های مربوط به سلامت قلب، غیرفعال یا محدود می‌شوند.

اپل واچ اولترا همچنین دارای یک عملکرد خاص برای بهینه‌سازی باتری است که باید تنظیم شود تا حداکثر عمر باتری را بدست آورد که این قابلیت قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه شود. با عرضه این ویژگی، باتری اپل واچ اولترا تا ۶۰ ساعت دوام می‌آورد و این اولین اپل واچی خواهد بود که بیش از ۲۴ ساعت عمر باتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد تا افراد بتوانند چندین روز را بی‌نیاز از شارژ ساعت خود سپری کنند. اپل می‌گوید که عمر باتری چند روزه مذکور، مبتنی بر حالت کم مصرف مخصوص اپل واچ اولترا است و با تنظیماتی همراه خواهد بود که خواندن ضربان قلب و استفاده از GPS را کمتر می‌کند. اپل به طور آزمایشی مثال‌های زیر را برای استفاده در این حالت کم مصرف جدید آورده است:

  • ۱۵ ساعت تمرین
  • بیشتر از ۶۰۰ بار چک کردن زمان
  • ۳۵ دقیقه استفاده از برنامه
  • ۳ دقیقه مکالمه
  • ۱۵ ساعت ردیابی خواب
  • ۵ ساعت اتصال به آیفون از طریق بلوتوث

مدل‌های استاندارد سری ۸ و اپل واچ SE همچنان دارای عمر باتری ۱۸ ساعته (تمام روز) هستند که می‌تواند با حالت کم کصرف تا ۳۶ ساعت افزایش یابد. این حالت کم مصرف قرار است به همراه watchOS 9 در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) عرضه شود. اما برای حالت مخصوص بهینه‌سازی باتری که مختص اپل واچ اولترا است و در مورد آن در بالا صحبت کردیم، اپل هنوز تاریخ مشخصی را اعلام نکرده است. اپل واچ اولترا به همراه مدل‌های جدید دیگر اپل واچ از امروز برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است و قرار است از ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) عرضه شود.

به نظر شما با توجه به ویژگی‌های اپل واچ اولترا و برچسب قیمتی آن، خرید این محصول منطقی است یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)