خانهاخبار
اپل واچ سری 8 به همراه سنسور سنجش دمای بدن معرفی شد

اپل واچ سری 8 به همراه سنسور سنجش دمای بدن معرفی شد

اپل از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود با طراحی مشابه نسل قبل رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۶/۱۶

پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام رویداد Far Out اپل فرا رسید. شرکت آمریکایی در این مراسم از اپل واچ سری 8 رونمایی کرد که با همان طراحی نسل قبلی، ویژگی‌های جدیدی در بخش سلامتی و امنیت کاربران را به ارمغان آورده است. غول آمریکایی در این مراسم اعلام کرد که ساعت‌های هوشمند این شرکت بیشترین فروش را در طول تمام تاریخ داشته‌اند.

image

 

این ساعت دارای ۲ سنسور تشخیص دمای بدن بوده که یکی در زیر ساعت و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. طبق ادعای اپل، سری هشتم اپل واچ می‌تواند با خطای ۰.۱ درجه سانتی‌گراد، دمای بدن را تشخیص داده و این اندازه‌گیری را هر ۵ ثانیه یک بار انجام دهد. این شرکت مدعی است عملیات اندازه‌گیری دمای بدن می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در سلامت شخصی بانوان داشته باشد. اپل واچ سری ۸ با استفاده از این داده‌ها می‌تواند به درک بهتری از شرایط جسمانی کاربران دست پیدا کند.

تمامی داده‌های مربوط به سلامتی از جمله آمار کلی دمای بدن، به صورت رمزگذاری شده در اپل واچ سری ۸ ذخیره شده و اپل این اطمینان را به کاربران خود داده که هیچ نگرانی درباره حریم خصوصی خود نداشته باشند. اپل اعلام کرده این اطلاعات به صورت یک‌به‌یک رمزگذاری شده و اگر کاربران اجازه ندهند، حتی خود اپل به این اطلاعات دسترسی ندارد.

همچنین شرکت اپل به ساعت جدید خود، دو سنسور حرکتی تازه اضافه کرده تا اپل واچ سری ۸ بتواند با استفاده از آن‌ها، تصادف را تشخیص دهد. اپل می‌گوید این ویژگی تنها در حین رانندگی فعال شده تا بتواند به بهبود عمر باتری این ساعت کمک کند.

image

 

در زمینه عمر باتری نیز، کوپرتینویی‌ها اعلام کرده که اپل واچ سری ۸ دارای عمر باتری ۱۸ ساعته خواهد بود. همچنین اپل در سیستم عامل watchOS 9 نیز از حالت جدید کم‌مصرف رونمایی کرده که می‌تواند برای اپل واچ سری ۸، عمر باتری ۳۶ ساعته را به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است که این قابلیت بر روی ساعت‌های سری ۴ به بعد فعال بوده، اما به خاطر داشته باشید که نصب watchOS 9 برای استفاده از آن الزامی است. غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن و ردیابی خودکار فعالیت‌های ورزشی از اقداماتی است که حالت کم‌مصرف انجام می‌دهد.

گرچه اپل واچ سری ۷ در مقایسه با نسل قبل خود از بروزرسانی نسبی در بخش طراحی بهره برد، اما سری هشتم این گجت‌های دوست‌داشتنی فاقد بروزرسانی در بخش طراحی است. از قابلیت‌های جدید اپل واچ سری ۸ می‌توان به شارژ سریع‌تر، مقاومت بهبود یافته و رنگ‌های جدید آن اشاره کرد.

نسخه GPS اپل واچ سری ۸ با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش رسیده و نسخه GPS به همراه سلولار این ساعت، دارای برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری خواهد بود. همچنین عرضه این محصول از تاریخ ۱۶ سپتامبر (مصادف با ۲۵ شهریور) آغاز خواهد شد.

نسخه آلومینیومی این ساعت در چهار رنگ Midnight، Starlight، نقره‌ای و قرمز عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که مدل فولاد ضد زنگ این ساعت نیز در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و گرافیت موجود خواهد بود. طبق این رنگ‌ها، باید گفت که خبری از رنگ سبز که اپل واچ ۷ از آن برخوردار بوده نیست.

اما اپل واچ سری ۸ از رقبای زیادی برخوردار است. فیت‌بیت اخیرا سری ساعت‌های هوشمند خود را با Inspire 3، Sense 2 و Versa 4 اصلاح کرده و اکنون در تمامی بازه‌های قیمتی می‌تواند به کاربران خدمت‌رسانی کند. آخرین نسل از ساعت‌های هوشمند گارمین نیز با واکنش‌های مثبت مواجه شد. از سمت دیگر نیز گوگل قصد داشته به زودی ساعت‌های هوشمند خود را تحت عنوان پیکسل واچ رونمایی کرده و سامسونگ نیز اخیرا از گلکسی واچ ۵ رونمایی کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)