خانهاخبار
نسخه جدید USB4 رونمایی شد

نسخه جدید USB4 رونمایی شد

توسعه دهندگان USB امروز نسخه 2.0 استاندارد USB4 را معرفی کرده‌اند که توانایی انتقال اطلاعات تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه را دارد.
۱۴۰۱/۶/۱۲

گروه توسعه دهنده USB، استاندارد جدید USB4 نسخه 2.0 رامعرفی کرده است که سرعت انتقال تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند، این به معنای دو برابر سرعت بیشتر در مقایسه با نسخه قبلی همان پروتکل است که می‌تواند در خیلی از حوزه‌ها به کمک کاربران بیاید.

کابل‌های فعال جدید Type-C با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه از کانکتورهای مختلف USB 3.0، USB 2.0، USB 1.0 و تاندربولت 3، چه در عقب چه در جلو پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین کابل‌های USB-C قدیمی‌تر هم روی پورت‌های جدید USB4 نسخه 2.0 کار می‌کنند، حتی اگر آنها سرعت بالا را ارائه نکنند.

image

 

بزرگ‌ترین مزیت این پروتکل جدید این است که می‌توان آن را برای به حداکثر رساندن کارایی در نمایشگرها، فضاهای ذخیره سازی، هاب، و داک‌ها مورد استفاده قرار داد. با پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه، ممکن است بتوانید یک پردازنده گرافیکی خارجی را به لپ تاپ وصل کنید و تجربه بازی به مانند یک سیستم قوی دسکتاپ را داشته باشید. علاوه بر این، استاندارد جدید به خوبی با آخرین نسخه‌های DisplayPort و PCIe سازگاری دارد.

لازم به ذکر است که جزئیات بیشتر در مورد پروتکل جدید، در کنفرانس «USB Developer Days 2022» در تاریخ اول نوامبر (۱۰ آبان) به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)