خانهاخبار
سونی اکسپریا 5 IV با باتری حجیم‌تر و شارژ بی‌سیم رسما رونمایی شد

سونی اکسپریا 5 IV با باتری حجیم‌تر و شارژ بی‌سیم رسما رونمایی شد

پرچمدار جدید سونی از دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۶/۱۰

سونی سرانجام از جدیدترین پرچمدار خود موسوم به اکسپریا 5 IV رونمایی کرد و حالا لیست گوشی‌های سال 2022 سونی تکمیل شده است. پرچمدار جدید سونی از زبان طراحی سری اکسپریا 5 برخوردار است ولی به برخی مشخصات فنی برجسته و قدرتمند نیز مجهز شده است.

از نقطه نظر طراحی، اندازه سونی اکسپریا 5 IV مشابه نسل قبلی خود یعنی اکسپریا 5 III است. البته پرچمدار جدید سونی یک میلی‌متر نازک‌تر است و از عرض آن نیز 1 میلی‌متر کمتر شده است. از آن سو، وزن سونی اکسپریا 5 IV نیز 4 گرم سنگین‌تر شده است. در پنل جلویی پرچمدار جدید سونی نمایشگر اولد 6.1 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی 120 هرتزی قرار دارد که به نسبت نسل قبلی 50 درصد روشنایی آن بیشتر شده است.

image

منبع تغذیه اکسپریا 5 IV باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی است که حدود 10 درصد بزرگ‌تر شده است. طبق ادعای سونی، اکسپریا 5 IV با شارژ 30 واتی PD خود در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. به علاوه، سونی ادعا می‌کند باتری این پرچمدار قادر است تا 3 سال سلامت خود را حفظ کند. شارژ این دستگاه نیز از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود که البته کابل شارژ همراه با گوشی عرضه نخواهد شد و کاربر مجبور است آن را به صورت جداگانه خریداری کند. شایان ذکر است که برای اولین بار در بین مدل‌های سری اکسپریا 5، این گوشی به شارژ بی‌سیم مجهز شده است.

image

image

در پنل پشتی سونی اکسپریا 5 IV دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی شامل سنسور عریض 1/1.7 اینچی 24 میلی‌متری با اندازه پیکسلی 1.8 میکرومتری، سنسور فوق عریض 1/2.5 اینچی 16 میلی‌متری و سنسور تله‌فوتو 60 میلی‌متری با اندازه 1/3.5 اینچی و زوم 2.5 برابری قرار دارد. خوشبختانه هر سه لنز این پرچمدار به قابلیت فوکوس خودکار و بازخوانی 120 فریم بر ثانیه مجهز هستند ولی تنها دو سنسور عریض و تله‌فوتو از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی بر عهده دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/2.9 اینچی و فوکوس ثابت است.

image

قلب تپنده سونی اکسپریا 5 IV تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک است که با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه است. خوشبختانه به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه این پرچمدار قابل افزایش است. در زمینه تجربه صوتی و شنیداری، به نظر می‌رسد باید منتظر عملکرد بسیار خوبی از طرف پرچمدار سونی باشیم چرا که این گوشی به چهار اسپیکر استریو جدید مجهز است که از قابلیت‌های مختلفی مانند صدای Hi-Res، دالبی اتمس، DSEE آلتیمیت و 360 Reality Audio پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که سونی اکسپریا 5 IV از گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 و محافظ گوریلا گلس ویکتوس در هر دو پنل پشتی بهره می‌برد و همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی حفظ شده است. برچسب قیمتی این گوشی نیز برابر با 1049 یورو است و در سه رنگ سفید، سبز و مشکی عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)