خانهاخبار
هدست واقعیت مجازی Quest Pro متا اوایل ماه اکتبر میلادی عرضه خواهد شد

هدست واقعیت مجازی Quest Pro متا اوایل ماه اکتبر میلادی عرضه خواهد شد

هدست جدید برند متا با قابلیت‌های تازه‌ای برای متاورس همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۶/۴

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شرکت متا قرار است در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی از جدیدترین نسل هدست واقیعت مجازی خود رونمایی کند. در این راستا، این غول فناوری اعلام کرده است که این محصول جدید در کنفرانس خبری سالانه Meta Connect معرفی خواهد شد.

این خبر را شخصا خود مدیر عامل برند متا یعنی مارک زاکربرگ در گفتگویی که با جو روگن داشت اعلام کرد. این مقام مسئول متا در این مصاحبه اذعان داشت که هدست واقعیت مجازی جدید متا در ماه اکتبر سال جاری عرضه خواهد شد و با قابلیت‌های برجسته و مهمی همراه خواهد بود.

image

شایان ذکر است که مارک زاکربرگ مدل و ناج تجاری این هدست جدید را اعلام نکرد ولی به لطف شایعات و گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده‌اند، می‌دانیم که این هدست با نام تجاری Quest Pro روانه بازار خواهد شد و احتمالا عضوی از خانواده متا Quest و یا Oculus Quest خواهد بود. البته قبلا نیز اسم پروژه هدست واقعیت مجازی متا نیز لو رفته بود که با نام Cambria شناخته می‌شد.

زاکربرگ در مصاحبه خود اشاره مختصری به مشخصات فنی هدست واقعیت مجازی خود نیز کرده است. در این راستا، ویژگی‌های مربوط به حرکات چشم و حالات چهره نیز به هدست واقعیت مجازی متا نیز اضافه خواهد شد. به عنوان مثال، مارک زاکربرگ ادعا کرده است که هدست Quest Pro قادر خواهد بود تا در حین گفتگو تماس چشمی مستقیم و تطبیق‌پذیر برقرار کند. به علاوه، این هدست می‌تواند حتی حالات چهره کاربر را نیز به صورت همزمان تقلید کند و به آواتار آن منتقل کند. حتی اگر کاربر حالات مختلفی مانند اخم، لبخند و غم را در چهره خود داشته باشد هدست Quest Pro قادر است به صورت آنی این حالات را اجرا کند.

image

در نهایت باید اشاره کرد که شایعه شده است هدست Quest Pro با قیمت 799 دلاری و یا بالاتر روانه بازار خواهد شد که آن را به گران‌ترین هدست واقعیت مجازی متا بدل می‌سازد. برای مطلع شدن از سایر مشخصات فنی هدست Quest Pro باید منتظر رویداد رسمی متا و عرضه آن باشیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)