خانهاخبار
کنترلر دوال‌سنس اج با قابلیت‌های شخصی‌سازی رسما رونمایی شد

کنترلر دوال‌سنس اج با قابلیت‌های شخصی‌سازی رسما رونمایی شد

کنترلر جدید کنسول PS5 از کلید‌های اضافی و قابل شخصی‌سازی برخوردار است.
۱۴۰۱/۶/۲

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سونی امروز از مدل جدید کنترلر دوال‌سنس موسوم به دوال‌سنس اج رونمایی کرد. این کنترلر به لطف قابلیت‌های شخصی‌سازی و کلیدهای جداگانه خود می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از بازی‌ها کاربری باشد. به طور کلی، دوال‌سنس اج از دو کلید در پنل پشتی، دو کلید عملکرد در بخش پایین، جوی استیک‌های بروز شده و درگاه USB-C جدید بهره می‌برد.

طبق اعلام رسمی سونی، کلید‌های پشتی دوال‌سنس اج یعنی LB و RB قابلیت شخصی‌سازی بیشتر کنترلر را به ارمغان خواهد آورد که به کاربر امکان تغییر کاربری آن‌ها را می‌دهد. به علاوه، استیک‌های دوال‌سنس اج از کلاهک‌های قابل تعویض بهره می‌برد که در سه سطح مختلف استاندارد، برآمدگی کوتاه و برآمدگی بلند قابل تنظیم است. همچنین کل ماژول استیک‌های دوال‌سنس اج نیز قابل تعویض است که در صورت خرابی، تعویض آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.

image

 

شایان ذکر است که حساسیت جوی استیک‌ها نیز توسط کاربر قابل تنظیم است. به علاوه، کاربر قادر خواهد بود تا با ایجاد پروفایل مخصوص تنظیمات خود را ذخیره کند. به لطف کلیدهای تریگر تطبیق‌پذیر، عمق این کلیدها قابل تنظیم است و برای بازی‌های مختلف مانند شوتر و ریسینگ که نیازمند به مکانسیم عمق کوتاه و زیاد می‌شود قابل تغییر است. سونی همچنین درگاه USB-C دوال‌سنس اج را نیز بروز کرده است که با مکانیسم قفل خود می‌تواند از جدا شدن تصادفی کابل شارژ جلوگیری کند.

دیگر نکات دوال‌سنس اج مربوط به طراحی آن است که شامل تاچ‌پد مشکی رنگ با لوگوی معروف پلی‌استیشن، جلای براق پیرامون جوی استیک‌ها و کلید‌های پشتی با پس زمینه مشکی می‌شود. جدا از همه این تغییرات، دوال‌سنس اج از همه ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس معمولی یعنی شامل بازخورد لمسی، تریگرهای تطبیق‌پذیر، میکروفون داخلی و کنترل حرکتی برخوردار است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که دوال‌سنس اج از یک کیس برای حمل راحت نیز بهره می‌برد که می‌تواند لوازم جانبی آن را نیز در خود جای دهد. به علاوه، زمانی که کنترلر که در کیس است شارژ آن به راحتی از طریق درگاه USB انجام می‌شود. متأسفانه سونی هنوز اطلاعات مربوط به قیمت و نحوه عرضه این کنترلر جدید را منتشر نکرده است ولی انتظار می‌رود در طی ماه‌های پیش رو جزئیات آن‌ها نیز مشخص شود.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)