خانهاخبار
کارمند سابق پروژه خودرو اپل به سرقت اسرار تجاری اعتراف کرد

کارمند سابق پروژه خودرو اپل به سرقت اسرار تجاری اعتراف کرد

یک کارمند سابق اپل پس از آنکه اتهام خود درباره سرقت اطلاعات مهم خودروی اپل را در دادگاه انکار می‌کرد، بالاخره در این دادگاه اقرار کرده که او قبل از ترک اپل به منظور کار در شرکتی دیگر، اطلاعاتی مهم از پروژه خودروی برقی اپل را به سرقت برده است.
۱۴۰۱/۶/۲

احتمالا در مورد برنامه‌های اپل برای ورود به بازار خودروهای برقی شنیده‌اید و ظاهرا این پروژه «پروژه تایتان» نام دارد. یک مهندس سابق که در این پروژه مشارکت داشته است، قبل از ترک اپل برای کار در یک شرکت چینی به نام Xpeng، اطلاعات حساس مربوط به پروژه خودرو اپل را به سرقت برده است.

image

 

در ابتدا شیائولانگ ژانگ کارمند سابق اپل، در سال ۲۰۱۸ زمانی که متهم به سرقت شماتیک‌های ۲۵ صفحه‌ای از یک برد مدار برای یک وسیله نقلیه خودران شد، اظهار کرد که بی‌گناه است. با این حال اکنون او توافق با دادگاه ایالات متحده را پذیرفته و اقرار خود را به گناه تغییر داده است. مفاد این توافق عمومی نیست، اما ممکن است او با ۱۰ سال زندان و تا ۲۵۰ هزار دلار جریمه روبرو شود؛ حکم نهایی دادگاه در آبان ماه امسال اعلام خواهد شد.

Xpeng شرکت جدید آقای شیائولانگ ژانگ که برای آن کار می‌کند، بیانیه‌ای منتشر کرده و از اقدامات خود فاصله گرفته و هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده است. در این بیانیه همچنین آمده است که زمانی که تحقیقات در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، شرکت Xpeng به طور هماهنگ با مقامات آمریکایی همکاری کرد و میز و دفتر خود را مهر و موم کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر افشای اسرار اپل توسط این شرکت وجود ندارد.

شایعات در خصوص خودروی اپل مدتی طولانی است که وجود دارد، برخی وجود چنین پروژه‌ای را قطعی می‌دانستند، برخی با شک و تردید به آن نگاه می‌کردند، برخی هم به طور کل وجود آن را انکار می‌کردند؛ اما این اولین باری است که به طور رسمی و علنی صحبت از این پروژه به میان آمده و حداقل می‌توان به طور قطع گفت که چنین پروژه‌ای وجود دارد. حال باید دید که این پروژه چه زمان و با چه محصولی به ثمر خواهد نشست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)