خانهاخبار
ممکن است قبل از پایان ۲۰۲۲، شاهد مک بوک پرو جدید باشیم

ممکن است قبل از پایان ۲۰۲۲، شاهد مک بوک پرو جدید باشیم

مینگ چی کو تحلیل‌گر خوش سابقه اپل، امروز در توییتی اظهار نظرهایی در مورد مک بوک پروهای جدید و تراشه‌های استفاده شده در آنها کرده، که با اطلاعات قبلی منتشر شده در تضاد است.
۱۴۰۱/۶/۱

طبق گفته مینگ چی کو، مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پروهای آینده اپل قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با تراشه‌های خانواده سری M2 که احتمالا با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته می‌شوند، به تولید انبوه برسند. کو امروز در توییتی گفته که مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ وارد تولید انبوه می شوند.

بر طبق اظهارات کو، شرکت TSMC غول تراشه‌سازی دنیا برآورد کرده که فرآیند تولید تراشه ۳ نانومتری آن به افزایش درآمد نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی کمک خواهد کرد. اگرچه اپل احتمالا یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC را استفاده می‌کند، اما کو از این برآورد شرکت TSMC نتیجه گرفته که در سال ۲۰۲۲ اپل از تراشه‌های ۳ نانومتری استفاده نخواهد کرد.

image

 

به عبارت دیگر مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی که احتمالا از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max استفاده خواهند کرد، با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته خواهند شد، اما تفاوت این تراشه‌ّها با مدل‌های مشابه سری M1 این خواهد بود که از گره‌های پیشرفته‌تری بهره خواهند برد.

طبق گزارش Commercial Times، تولید انبوه ویفرهای ۳ نانومتری شرکت TSMC در ماه سپتامبر (شهریور) آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه مینگ چی کو انتظار دارد مدل‌های جدید مک بوک پرو در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه شوند، هنوز این احتمال وجود دارد که مدل‌های جدید از آخرین فن‌آوری TSMC استفاده کنند.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که اپل از تراشه M2 Pro و احتمالا M2 Max در مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی و مک مینی رده بالای خود در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد، اما با این تفاسیر ظاهرا همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام است که تراشه‌های M2 Pro و M2 Max از فرآیند تولید ۵ نانومتری استفاده خواهند کرد یا به فرآیند ۳ نانومتری ارتقا خواهند یافت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)