خانهاخبار
بهترین گوشی سامسونگ سری A و بررسی قیمت آنها

بهترین گوشی سامسونگ سری A و بررسی قیمت آنها

گوشی های سری A سامسونگ با وجود ویژگی های منحصر به فرد خود در سری گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی بسیار عالی درخشیدند...
۱۴۰۱/۵/۳۱

image

 

گوشی های سری A سامسونگ با وجود ویژگی های منحصر به فرد خود در سری گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی بسیار عالی درخشیدند و پرطرفدار شدند.

پیش از سری A تمرکز سامسونگ بر روی سری J بود، اما از سال 2019 به بعد با آن خداحافظی کرد.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین گوشی سامسونگ سری A را به شما معرفی و بررسی کنیم.

شاید یکی از دلایل محبوبیت این سری از گوشی های سامسونگ شروع قیمت آنها از زیر 100 دلار است! گزینه های مقرون به صرفه سری A ارتقاء به یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ را آسان تر می کند، گزینه های میان رده مانند گلکسی A52 و A52 5G که جزو بهترین گوشی های سامسونگ سری A هستند و ویژگی های جدید هیجان انگیزی را برای کسانی که خواهان آخرین فناوری صفحه نمایش و اتصال 5G هستند ارائه می دهند.

انتخاب بهترین گوشی سامسونگ سری A کمی دشوار و گیج کننده است. از بین چندین مدل گوشی سامسونگ سری A ما به شما کمک می کنیم تا بهترین و مناسب ترین گزینه را از بین بهترین گوشی های سامسونگ سری A انتخاب کنید.


تغییرات سامسونگ در گوشی های سری A

image

 

سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ در حال ایجاد چند تغییر کلیدی در سری گلکسی A است. اول از همه این واقعیت  که مدل های میان رده گلکسی A چهار به روزرسانی سیستم عامل اندروید را به همراه پنج سال به روزرسانی امنیتی را دریافت می کنند نباید نادیده گرفت.

درحالی که سری گلکسی A گوشی های مقرون به صرفه و میان رده را هدف قرار داده است، این برند در انتقال طرح ها از پرچم داران گلکسی S به سری A بسیار موفق عمل کرده است. 

جدیدترین مدل های گلکسی A، گلکسی A53 و A73 ، دارای یک محفظه برجسته دوربین با حلقه های بزرگ در اطراف سنسورها هستند، اما برخلاف سری گلکسی S22، هیچ فریم فلزی برای محفظه دوربین وجود ندارد. در عوض، ماژول ها مستقیماً از شاسی بیرون زده اند که به طراحی ظریف آن حس تازگی و زیبایی می بخشد.

یکی دیگر از موارد اضافه شده، استاندارد مقاومت در برابر آب IP67 است. سامسونگ در سری گلکسی A 2017 مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب را نیز ارائه نموده بود اما در مدل های بعدی از این استانداردها استفاده نکرد. از سال 2021، این ویژگی در مدل های میان رده گلکسی A استاندارد است.

در سال 2022 مجدد تولید گوشی سامسونگ سری A راه اندازی شد. و مدل های گلکسی A33, A53, و A73 راهی بازار شدند که به جرئت می توان از تک تک آنها به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A یاد کرد.

استاندارد تلفن های میان رده

image

 

سامسونگ در سری جدید تولیدات خود اصول را زیاد تغییر نداده است و این موضوع به این دلیل است که A52 5G به خودی خود هنوز انتخاب بسیار خوبی است   بی شک جزو بهترین گوشی سامسونگ سری A است.

 در این سری شما هنوز هم صفحه نمایش AMOLED 120Hz, دوربین 64MP در پشت 6GB رم و 128GB فضای ذخیره سازی, اسلات microSD, دوربین جلو 32MP, شارژ سریع 25W, و اتصال 5G را دارید.

 سری گوشی های گلکسی A در سال 2022 شامل گلکسی A33، A53 و A73 می شود که هر سه گوشی دارای اتصال 5G هستند.

این دستگاه ها از اول آوریل در سطح جهانی عرضه می شوند و اکنون در بازارهای منتخب برای پیش سفارش آماده هستند. بهترین قسمت ماجرا اینجا است که گلکسی A53 5G با قیمت 449 دلار معادل 14 میلیون تومان، به نسبت مدل قبلی خود افزایش قیمت نداشته است. بنابراین اگر به یک میان رده توجه دارید، گلکسی A53 5G تمام کادرهای مناسب را مشخص می کند اینطور که مشخص است می توان سال 2022، سامسونگ گلکسی A53 5G را به عنوان یک میان رده ایده آل معرفی کرد. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود به روزرسانی های جالبی، ازجمله سخت افزار داخلی سریع تر، باتری بزرگ تر و به روزرسانی های نرم افزاری بیشتر را داراست.

سامسونگ اصول اولیه را خیلی تغییر نداده است و دلیل آن این است کهA52 5G به خودی خود هنوز یک انتخاب عالی است و می توان به آن لقب بهترین گوشی سامسونگ سری  را داد.

بنابراین اگر به دنبال یک میان رده با قابلیت های خاص، گلکسی A53 5G تمام تأییدیه ها را دریافت می کند.

سامسونگ گلکسی A53 5G جزو بهترین گوشی سامسونگ سری A

مدل های هیجان انگیز زیادی در مجموعه گلکسی A سامسونگ وجود دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی عالی، سخت افزار قدرتمند با اتصال 5G، اسلات microSD، دوربین های برجسته و باتری با ظرفیت 500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی است. همچنین می توانید استانداردIP67 مقاومت در برابر گردوغبار و آب، به روزرسانی های ماهانه و چهار به روزرسانی تضمینی نسخه اندروید را نیز مدنظر داشته باشید.

اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، گلکسی A52 5G نیز انتخاب خوبی است و جزو بهترین گوشی سامسونگ سری A است. اگر به دنبال گزینه ای متمرکز بر بودجه هستید، گلکسی A33 5G باید یک گزینه عالی باشد، به شرطی که مایل باشید تا عرضه آن صبر کنید.

 

و اگرچه گلکسی A72 تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خود ارائه نمی دهد، اما اگر می خواهید صفحه نمایش بزرگ و حداقل دو روز باتری داشته باشید، انتخاب قابل اعتمادی است.

اگر به دنبال یک دستگاه ابتدایی هستید، گلکسی A12 دارای موارد ضروری است. بهترین سخت افزار را ندارد، اما همه ویژگی های نرم افزار استاندارد را در One UI دریافت می کنید و دستگاه روی همه اپراتورهای ایالات متحده کار می کند. 

سامسونگ گلکسی A72، بهترین گوشی سامسونگ سری A

image

 

مانند گلکسی A71، A72 صفحه نمایش بزرگ و باتری با ظرفیت بالا را ارائه می دهد. پنل 6.7 اینچی AMOLED یکی از بهترین پنل هایی است که در این دسته می بینید و این گوشی دارای نرخ رفرش 90 هرتز است که تعاملات روزمره را نرم و روان می کند.

 

سخت افزار این گوشی خیلی تغییر نکرده است. چیپست اسنپدراگون 720G عملکردی مشابه 730G ارائه می دهد و شما 6 گیگابایت رم و همچنین 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی از جعبه دریافت خواهید کرد. یک اسلات microSD وجود دارد، برخلاف سری گلکسی S22 ، و همچنین استاندارد IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را خواهید دید. لنز 64 مگاپیکسلی در پشت بدون تغییر است و سامسونگ یک لنز زوم 8 مگاپیکسلی اضافه کرده است که زوم 3 برابری را ارائه می دهد.

گلکسی A72 با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به راحتی دو روز بین شارژ دوام می آورد. و زمانی که نیاز به شارژ آن دارید، شارژ سریع 25 واتی در دسترس شما خواهد بود. تغییر مهم تر در مورد A72 نرم افزار است. این گوشی دارای رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 است و به روزرسانی های امنیتی ماهانه و سه به روزرسانی تضمینی نسخه اندروید را دریافت می کند

همچنین یک نسخه 5G از گلکسی A72 وجود دارد که دارای پنل 120 هرتزی است و از اسنپدراگون 750G پشتیبانی می کند، اما این مدل خاص محدود به کشورهای منتخب است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۴۰۱/۶/۱۱
آقای مقاله نویس : اینو از قلم انداختی که a72 دو تا لرزشگیر اوپتیکال داره ولی در a73 کارو خرابتر کرده، یعنی فقط یک عدد لرزشگیر اوپتیکال گذاشته، و از همه بدتر اینکه شارژر a73 تو جعبه موجود نمیباشد و این خودش یه عیب محصوب میشه متاسفانه آزاردهنده هم هست.
در کل باید بگم a73 ارزش خرید رو نداره، باور کنید راستشو میگم، چون بنده خودم از هر دو نسخه استفاده کردم، و در آخر انتخابمA72 بود، و العان هم ازش راضی هستم .
بدرود .

محمد حسن

۱۴۰۱/۶/۱
با وجود گوشی هایی مثل a52s و a53 خرید گوشی های مثل a71و a72 با توجه به اختلاف قیمت و امکانات اصلا توجیه ندارد
نویسنده مقاله هم هرچه گشت تا ویژگی منحصر بفردی برای a71و a72 پیدا کند چیزهایی پیدا نکرد