خانهاخبار
اپل توسعه iOS 16 را تمام کرده است

اپل توسعه iOS 16 را تمام کرده است

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، امروز در خبرنامه خود اعلام کرده که اپل کار توسعه iOS 16 و watchOS 9 را به اتمام رسانده و در رویداد شهریور تاریخ دقیق انتشار این دو سیستم عامل را اعلام خواهد کرد.
۱۴۰۱/۵/۳۱

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، مهندسان اپل هفته گذشته توسعه نسخه اولیه iOS 16 را به پایان رسانده‌اند. این به احتمال زیاد به این معنی است که اپل برای نسخه‌های بتا iOS 16 برنامه‌ریزی شده، قصد اعمال هیچ تغییر عمده‌ای را ندارد و در عوض در هفته‌های پایانی قبل از انتشار عمومی آپدیت iOS 16، روی رفع اشکالات موجود تمرکز خواهد کرد.

این افشاگر معروف در آخرین خبرنامه خود به نام Power On، تکرار کرده که iOS 16 و watchOS 9 برای عرضه عمومی در ماه سپتامبر (شهریور) در کنار مدل‌های جدید آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ برنامه‌ریزی شده‌اند، در حالی که او انتظار دارد iPadOS 16 و macOS Ventura در ماه اکتبر (مهر) منتشر شوند. گفته‌های گورمن در این خصوص را در زیر مشاهده می‌کنید:

بروزرسانی iOS 16 که مهندسان اپل کار بر روی آن را در هفته گذشته به پایان رساندند، قرار است در ماه سپتامبر در کنار watchOS 9 عرضه شوند؛ این بروزرسانی‌ها با دستگاه‌هایی که قرار است اپل عرضه کند مطابقت دارند. از سوی دیگر بروزرسانی‌های macOS Ventura و iPadOS 16 برای ماه اکتبر (پس از تاخیرهای مربوط به ویژگی استیج منیجر در نرم افزار آیپدها) برای مطابقت با مجموعه سخت افزاری جدید برنامه‌ریزی شده‌اند.

image

 

ویژگی‌های جدید iOS 16 شامل صفحه قفل قابل تنظیم با ویجت‌ها، امکان ویرایش موقت یا عدم ارسال یک پیام در iMessage، آلبوم جدید عکس‌ها در آیکلود برای اشتراک گذاری عکس‌ها با خانواده و دوستان، یک برنامه بازسازی شده Home و بسیاری از ویژگی‌های جدید دیگر است که پیش‌تر به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. اپل همچنین نماد درصد باتری را در نوار وضعیت در اکثر آیفون‌های دارای ناچ، دوباره احیا کرده است.

مارک گورمن اخیرا گزارش داده است که اپل قصد دارد روز چهارشنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) رویداد سالیانه خود را برای رونمایی از مدل‌های جدید آیفون و اپل واچ برگزار کند. اپل احتمالا تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 را نیز در این رویداد اعلام خواهد کرد. گورمن معتقد است که اپل احتمالا رویداد دیگری را هم در ماه اکتبر (مهر) برگزار خواهد کرد که بر روی مک‌ها و آيپدهای جدید، از جمله آیپد پرو به روز شده با تراشه M2 متمرکز خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)